کیف دستی به دلیل همراه بودن با افراد به تدریج مملو از وسایل غیر ضروری می‌شود که حتی گاهی اوقات تاریخ مصرف آنها گذشته و می‌تواند خطرات مختلفی را متوجه سلامت افراد نماید

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ اغلب بانوان شاغل به کیف دستی خود به عنوان یک وسیله که باید تمام وسایل مورد نیاز آنها در طول روز را حمل کند، نگاه می‌کنند. 
 
گفتنی است اغلب خانم‌های شاغل در کیف دستی خود دارو‌های مسکن ، ضد سردرد و یا سرما خوردگی حمل می‌کنند و بر اساس موقعیت‌های مختلف به صورت خودسرانه آنها را مصرف می کنند. 
 
بررسی ها نشان می دهند، حمل این دارو‌ها می‌تواند برای سلامتی بانوان بسیار خطرناک باشد زیرا این دارو‌ها در معرض انواع تغییرات دمای قرار می‌گیرند و یا حتی ممکن است تاریخ مصرف آنها گذشته باشد اما به دلیل بی دقتی مورد استفاده قرار بگیرند. 
 
پزشکان توصیه می‌کنند حمل دارو در کیف دستی تنها باید به صورت مقطعی و به خاطر تجویز پزشک صورت گیرد و ذخیره دارو در کیف دستی و ایجاد یک "دارو خانه" سیار می‌تواند بسیار خطرناک باشد از جمله عوارضی که انجام این کار به دنبال دارد، نوعی شرطی شدن به مصرف دارو‌های مسکن است که سبب بی اثر شدن این دارو‌ها و صدمه دیدن "کبد" در دراز مدت می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار