لرستان/

نرخ بیکاری در لرستان 22 درصد است

استاندار لرستان گفت: رویکرد مهم و اصلی مدیریت ارشد استان، مبحث اشتغال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان با بیان اینکه بیکاری در لرستان دارای نرخ بالایی است، اظهار کرد: ما نمی‎خواهیم که وضعیت بیکاری در استان را منفی جلوه دهیم، ولی این موضوع یک واقعیت است که همه باید آن را قبول کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان 22 درصد است، اضافه کرد: این امر اگر به همین صورت ادامه پیدا کند، ما وارد یک بحران در بحث اشتغال خواهیم شد.

استاندار با تاکید بر اینکه مدیریت در بحران به طور حتم هزینه‎های بسیار بیشتری نسبت به مدیریت بر بحران دارد، اضافه کرد: در این راستا مدیران استان بحث توجه ویژه به موضوع اشتغال را همواره مدنظر قرار دهند، چرا که رویکرد اصلی و مهم مدیریت ارشد استان نیز توجه به این موضوع است.

بازوند با تاکید بر اینکه مدیرانی که دغدغه اشتغال ندارند و به این رویکرد اعتقادی ندارند یا محل کار خود را عوض کنند ‌یا به استان دیگری بروند، افزود: مدیرانی که به این رویکرد اعتقادی ندارند، بدون تعارف بگویند که نمی‎توانیم کار در این حوزه را ادامه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال در لرستان یک موضوع بسیار جدی است، افزود: اگر این معضل در استان حل نشود، ما به طور حتم شاهد مرگ تدریجی جوانان این استان خواهیم بود.

استاندار با بیان اینکه ما در رسانه‎ها و صداوسیما صحنه‎هایی را از بیکاری و مشکلات جوانان و مردم این استان می‎بینیم که بسیار ناراحت کننده است، ادامه داد: مدیران استان باید فردای قیامت جوابگو باشند.

بازوند با اشاره به وجود موانع پنهان اداری در بحث ایجاد اشتغال در استان تصریح کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد موانع پنهان برای سرمایه‎گذاری و اشتغال در ساختار اداری استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری بانک‎های استان در رابطه با پرداخت تسهیلات به بنگاههای زودبازده و طرح‎های اقتصادی تاکید کرد و گفت: بانک‎های استان برای عدم پرداخت تسهیلات به بنگاه‎های زودبازده استدلال و توجیه قانع کننده‎ای داشته باشند.

استاندار با اشاره به بهانه‎تراشی بانک‎های استان برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‎های زودبازده و طرح‎های اشتغالزا لرستان، اظهار کرد: بانک‎های استان این‎قدر بخش خصوصی را برای دریافت تسهیلات و سرمایه‎گذاری در لرستان اذیت نکنند.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه خیلی از افراد به خصوص نخبگان استان دغدغه بیکاری در لرستان را ندارند، افزود: اگر این دغدغه وجود داشت، قطعا با وجود این همه ظرفیت و پتانسیلی که در لرستان وجود دارد، این وضعیت بیکاری در استان نبود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.