مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «روضه خورشید» همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف ویژه ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: برنامه‌های ویژه این ایام به صورت زنده از استودیوی رادیو معارف واقع در حرم رضوی پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار ویژه برنامه با عنوان روضه خورشید از نهم تا دوازدهم دی‌ماه سال‌جاری مصادف با ایام پایانی ماه صفر از ساعت 17:45 از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد‌: این برنامه در روز اول اختصاص به حضرت رسول اکرم (ص) دارد که موضوع اصلی آن پیامبر خدا (ص) از نگاه اهل‌بیت (ع) است.

وی یادآور شد: برنامه روضه خورشید در شب دوم به امام حسن مجتبی (ع) اختصاص پیدا کرده که موضوع آن اصول و لوازم نرمش قهرمانانه در صلح امام حسن (ع) از نگاه مقام معظم رهبری است.

صفایی عنوان کرد: روزهای سوم و چهارم برنامه روضه خورشید دارای موضوع امام رضا (ع) بوده و محور بحث مفهوم و شبهات مربوط به زیارت و آداب زیارت امام رضا (ع) است.

وی از تولید برنامه‌ای با عنوان غریبانه ویژه روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و افزود: این برنامه با عنوان غریبانه از ساعت 9 تا 11 از دهم تا دوازدهم دی‌ماه از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: روز اول مربوط به پیامبر اکرم (ص) است که نگاهی به اسناد تاریخی پیامبر خدا (ص) از زمان حیات تا دوران کنونی دارد و نمونه‌های مظلومیت پیامبر اکرم (ص) را در دوران کنونی تبیین می‌کند.

وی عنوان کرد: روز دوم شامل زندگی‌نامه و صلح امام حسن (ع) بوده و سند مظلومیت این امام بزرگوار است و روز سوم نگاهی به اسناد مظلومیت امام رضا (ع) دارد و از حرکت به مدینه، ولایتعهدی و در نهایت شهادت این امام بزرگوار مطالبی در این بخش عنوان می‌شود.

صفایی ادامه داد: در زمینه زندگی امام حسن (ع)، زندگی امام تا دوران صلح یک موضوع است و انگیزه‌های صلح و اخلاق امام حسن(ع) به ویژه با تاکید بر صفت کریم اهل‌بیت (س) از موضوعات دیگر بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه مقابله امام رضا (ع) با فرقه‌های انحرافی، تحلیل بحث نهضت ترجمه، حدیث سلسله ذهب و سبک زندگی از دیدگاه امام رضا (ع) از موضوعاتی است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است./س

برچسب ها: قم ، پخش ، برنامه ، روضه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.