انیمیشن "کلاس اولی‌ها" با محوریت مشکلات رفتاری و اخلاقی کودکان در مرکز پویا‌نمایی صبا تولید شد.

"محمد‌رضا امانی"، کارگردان انیمیشن‌ کلاس اولی‌ها در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص شکل‌گیری ایده اولیه این ‌انیمیشن گفت: قرار بود چند طرح برای مرکز پویانمایی صبا ارائه دهم که کلاس اولی‌ها  به همراه حسن ‌القصص و دانشمندان کشور‌های اسلامی را به مرکز صبا ارائه دادیم.
 
 وی افزود: طرح دانشمندان کشورهای اسلامی ‌بدلیل مشابهت با طرح‌های دیگر از همان ابتدا رد شد، طرح حسن‌القصص هم در مرحله تحقیق و نگارش تایید شد ولی به مرحله قرار داد نرسید.
 
ادامه داد: پس از آن طرح کلاس اولی ها توسط ویدا ملکی که معلم کلاس اول بود در ایده‌های مربوط به موضوعات مختلف مطرح شد که بر اساس آن مهدی‌ابوهاشم فیلم نامه را نوشت.
 
 این کارگردان اظهار داشت: کلاس اولی‌ها دارای تکنیک سه بعدی و در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای برای گروه سنی 5 تا ده سال مرکز پویا نمایی صبا تهیه و تولید شد.

امانی بیان کرد: انیمیشن کلاس اولی‌ها دارای 12 کاراکتر به همراه  معلم کلاس دارد که ماجراهایی را شکل می‌دهند و محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهند و در هر قسمت پیرامون مشکلات رفتاری و اخلاق بچه‌ها در ارتباط با محیط درس اتفاقاتی رخ می‌دهد.
 
وی ادامه داد: قرار داد این پروژه مربوط به 5 سال گذشته است که با تغییر مدیریت پروژه دو سال متوقف شد و بعد در زمان مدیریت "ارگانی" قرار داد احیا شد و مجددا کار کلید خورد.
 
امانی تصریح کرد: پس از آن هم دوباره بدلیل مشکلات مالی  و اجرایی حدود یک سال متوقف شد تا اینکه با رسیدن بودجه مجددا کار کلید خورد.
 
وی در خصوص اینکه شروع و توقف‌ها چقدر روی اصل پروژه اثر گذاشت، اظهار داشت: به طور قطع شروع هر پروژه در همان مقطع زمانی دارای طراوت و تازگی خاص است که با آن نقطه طراوت کار گفته می‌شود که هر قدر از آن نقطه فاصله بگیریم از طراوت و تازگی کار کمتر می‌شود.
 
وی افزود: بنابر این با گذشت دو سال از شروع پروژه به طور رسمی پروژه وارد مرحله ‌فرسایشی شده و این به طور قطع هم برروی تمام عوامل پروژه اثر گذار است و کیفیت اثر آنچنان که مورد انتظار کارگردان است نخواهد شد.
 
امانی در خصوص وضعیت انیمیشن ایران اظهار داشت:  انیمیشن سه بعدی در ایران بسیار جوان است و نیازمند حمایت متولیان امر است چرا که استعداد‌های زیادی در ایران وجود دارد اما این به تنهایی کافی نیست و نیاز به مدیریت دارد.
 
گفتنی است:محمد رضا امانی کارگردان و طراح کاراکتر،‌ویدا ملکی: داستان مهدی ‌ابوهاشم: فیلم نامه، حسین علیخانی، حسین ایزدی، سهیل ‌جعفریان ،‌مهرناز حقیقی، مهدی صابری، ابراهیم علوی زاده،‌انیمیت شوکت حجت، مدیر‌دوبلاژ پرویز حسن لو: تدوین آرش عادل پور: موسیقی مرکز پویا نمایی صبا: تهیه کننده.

انتهای پیام/ ص
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.