قزوین/

چهار تن از حفاران غیر مجاز در قزوین دستگیر شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با توجه به گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز در شهرستان قزوین یک گروه چهار نفره از افراد سود جو توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی به دام افتادند.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 

ˈحمیدرضا قاسمیˈ روز یکشنبه افزود: این افراد با ذهنیت بدست آوردن دفینه های تاریخی به حفر چاه عمیق اقدام کردند که خوشبختانه با بررسی هایی انجام شده متخلفان دستگیر و ادوات حفاری نیز ضبط و به مراجع قانونی تحویل شد.

وی اظهار کرد: حفاظت از آثار تاریخی اولویت نخست میراث فرهنگی است و باید با حضور گرم مردم از بناها و محوطه های تاریخی و طبیعی موجود نگهداری کرد و مبارزه با حفاران غیرمجاز و متعرضین به فرهنگ و هویت کشور یکی از مهمترین کارهای اجرایی این اداره کل است.


 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: برای مقابله با حفاران غیرمجاز و متعرضین به میراث تاریخی، یگان حفاظت میراث فرهنگی در همه شهرهای استان حضور داشته و با برنامه ریزی منسجم به حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی می پردازند.


 

وی اضافه کرد: شماره تلفن های 3344100 و 3692274 راه های ارتباطی با اداره کل میراث فرهنگی برای اعلام گزارش حفاری غیر مجاز، تخریب و تعرض به مواریث فرهنگی و تاریخی است./س

برچسب ها: چهارتن ، حفاران ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.