یک کارشناس مسایل سیاسی در واکنش به اینکه عده‌ای احکام زندانیان فتنه ۸۸ را در فضایی احساسی به شمار می‌آورند، گفت: زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، در‌‌ همان شرایط و اقتضائات زمانی ـ مکانی رخ داده و صدور رای قاضی در این شرایط طبیعی است.

"مهدی فضایلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حوادث بعد از انتخابات ۸۸ به دلیل مجموعه شرایط حاکم شده در کشور به درستی عنوان فتنه را گرفته است، اظهار داشت: این حوادث یکی از پیچیده‌ترین رخدادهایی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد و به نوعی انقلاب و مجموعه نظام اسلامی را با این حوادث مواجه کرد.  
 
وی با بیان اینکه بهانه اولیه شروع فتنه بحث تقلب در انتخابات بود، ادامه داد: پس از آغاز آشوب‌ها طی ۸ ماه مشخص شد که بحث تقلب در انتخابات یک بهانه بیشتر نبوده است، چرا که هدف اصلی آن‌ها براندازی نظام و بردن آن بر لبه پرتگاه بود.   
 
فضایلی اضافه کرد: علی‌رغم آشکار بودن مخالفت شعار‌ها با اصول انقلاب و جهت‌گیری آن، که حضرت امام (ره) نیز به آن تاکید داشتند، آشوبگران حمایت گسترده‌ای را از همه طیف دشمنان نظام  از سران رژیم صهیونیستی گرفته تا سلطنت طلبان، منافقین، گروه‌های تروریستی همچون ریگی انجام دادند.   
 
این کار‌شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سران داخلی فتنه هیچ مرزبندی با جریان ضدانقلاب و دشمنان کشور نشان ندادند، تصریح کرد: آن‌ها کاملا با جریان ضد انقلاب همراه و همسو بودند که دشمنان نظام در این راستا صراحتا اسامی بعضی از سران را تائید و حمایت آشکاری از آن‌ها کردند.   
 
فضایلی با بیان اینکه مجموعه اقدامات و تحرکات فتنه از ۲۲ خرداد شروع و تا عاشورا ادامه داشت، بیان داشت: از آن زمان شیب حرکتی علیه نظام و اصول انقلاب تند‌تر شد و اگر در روزهای اول بحث رای و شعار "رای ما را پس دهید" بود، پس از آن فتنه گران تا زیرسؤال بردن اساس قانون اساسی و ساختار سیاسی (اصل جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه) پیش رفتند.
 
وی با اشاره به نقش موثر مردم در مایوس کردن دشمنان نظام، گفت : مردم با تحمل صبر منتظر ماندند و نظام نیز در این زمینه تلاش کرد که با حداقل خسارت ماجرا خاتمه پیدا کند تا اینکه نقطه عطف عاشورای ۸۸ رسید.   
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حرکت عاشورا حرکت سازماندهی شده از سوی بیگانگان را مشخص کرد، بیان داشت: هتک حرمت عاشورا از سوی عده‌ای قلیل، روزی که اقلیت‌های مذهبی آن را محترم شمرده و در آن شرکت می‌کنند، تیر خلاص، اشتباه بزرگ و راهبردی طراحان فتنه بود.
 
وی خاطرنشان کرد: این افتضاح ماهیت جریان فتنه را بیش از پیش به مردم شناسند، ملتی که صبرشان لبریز شده بود، واکنش‌های گسترده‌ای را از روز هفتم دی‌ماه آغاز کردند تا اینکه حماسه ۹ دی خلق شد.   
 
فضایلی در واکنش به اینکه عده‌ای احکام زندانیان فتنه ۸۸ را در فضایی احساسی به شمار می‌آورند، گفت: زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، در‌‌ همان شرایط و اقتضائات زمانی ـ مکانی رخ داده و صدور رای قاضی در این شرایط طبیعی است.   
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: معنای صدور رای قاضی به این نیست که چند سال بعد نیز این رای برگشته و قانون آن را دوباره نقض کند، لذا خیلی از صحبت‌هایی که آقایان می‌کنند، در آن زمان قابل دفاع بوده و این صحبت‌ها چندان مقبول نیست.
 
‌انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار