هوشنگ ملکی کشاورز مازندرانی با تولید 146 تن مرکبات در هکتار رکورد تولید این محصول را در کشور شکست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، هوشنگ ملکی با عملکرد 146 هزار و 400 کیلوگرم در هکتار، بدلیل رعایت ملاک های مورد نظر در فرآیند شناسایی نمونه های برتر به عنوان بارزترین نمونه برتر باغداران استان مازندران جهت احراز نشان ملی به وزارتخانه متبوع معرفی شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار ما، ملاک های مورد نظر در فرآیند شناسایی نمونه های برتر را مبتنی بر محورهای هفت گانه تعریف شده در برنامه پنج ساله پنجم در بخش کشاورزی، شامل ارتقاء بازده آبیاری با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار، بکارگیری فنون مبارزه تلفیقی با آفات از جمله مبارزه با حلزون ها در پاییز با رها سازی اردک در باغ و مبارزه با علف های هرز با رها سازی بوقلمون، انجام آزمون خاک و کود دهی پایه و دو مرحله کود سرک به میزان کم و تقسیطی (بر اساس توصیه کودی)، هرس به موقع درختان به صورت فنی، تکیه بر محلول پاشی و تغذیه برگی بر اساس آزمون برگ و اصول علمی و فنی و بهره وری از ماشین آلات و در نهایت تأمین امنیت غذایی بر شمرد.

مرتضی مس شناس ، یکی از فعالیت های شاخص و الگویی این مدیریت، شناسایی، انتخاب و معرفی بهره برداران و تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی و در نتیجه ترویج و توسعه الگوهای موفق و پایدار است.

وی با بیان اینکه این عملیات و فعالیت در بخش کشاورزی کشور، زمینه های مناسبی از ایجاد شناخت ظرفیت های بالقوه و ایجاد رقابت سالم در بهبود و ارتقاء شیوه های تولید بخش های کشاورزی را فراهم می کند. پیش بینی می شود امسال 2.2 میلیون تن مرکبات در مازندران تولید شود./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: ملی ، باغدار ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.