معاون اداره کل انتقال خون تهران ضمن اعلام وضعیت ذخایر خونی خواستار مراجعه تدریجی برای اهدای خون تا پایان سال شد.

دکتر مجید مسلمی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت ذخایر خونی تهران گفت: ذخایر خونی تهران خصوصا از روزهای پس از تاسوعا و عاشورای حسینی بسیار مناسب بوده و در حال حاضر هم با وجود کاهش مراجعه کننده به پایگاه‌های انتقال خون هنوز به وضعیت ذخایر خونی مناسب است. 

مسلمی با بیان این مطلب تصریح کرد: در چند هفته اخیر به دلیل تعطیلات و همچنین کاهش دمای هوا میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کاهش پیدا کرده به طوریکه در طول روز به طور میانگین ۱۳۰۰ نفر مراجعه کننده داریم که از این تعداد حدود هزار واحد خون دریافت می‌کنیم. 

در حالیکه به طور میانگین روزانه حدود سه هزار درخواست از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دریافت می‌کنیم و نسبت به ایام محرم ۱۰ درصد کاهش روزانه مراجعه کننده داریم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کاهش مراجعه کننده تامین خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند یا خیر، گفت: در حال حاضر وجود ذخایر خونی که در ایام محرم ذخیره شده وضعیت پاسخگویی به بیمارستان‌ها مناسب است اما به دلیل سرمای هوا و تعطیلات ممکن است که مشکل به وجود بیاید که به همین دلیل از هموطنان شریف و نوع دوست درخواست می‌کنیم که حضور خود را در پایگاه‌های انتقال خون تا پایان سال حفظ کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.