بخش رادیوتراپی بیمارستان فوق تخصصي رضوي كه در فاز دوم بيمارستان توسعه يافته است، دارای جدیدترین و به روزترین تجهیزات رادیوتراپی دنيا است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، تجهيزات راديوتراپي اين بيمارستان در هیچ یک از دیگر مراکز درماني کشور وجود ندارد.

با توجه به اینکه مراکز رادیوتراپی در ایران و مشهد هر کدام دارای سهمی براي بیماران کشورهای همجوار نيز هستند، بیمارستان رضوي نیز در طرح توسعه خود به برپائی یک بخش مجهز اقدام كرد تا به این ترتیب سهم عمده ای از بیماران غیر ایرانی را به خود اختصاص داده و در این امر پیشرو باشد.

بخش راديوتراپي بيمارستان رضوي با در اختیار قرار گرفتن تجهیزاتی نظیر شتاب دهنده‌های خطی پیشرفته و دستگاه «Brachy Therapy» توانائی انجام تکنیک‌های نوین رادیوتراپی را که تنها در معدودی از کشورهای همجوار انجام می‌شوند، دارد.

هم‌چنين وجود دو دستگاه رادیوتراپي در این بخش اجازه درمان منظم و بدون تاخیر بیماران را فراهم كرده است.

سیستم پیشرفته این دستگاه‌ها توانائی شگرفی در لوکالیزاسیون دقیق تومورهای سرطانی و تفکیک آنها از ارگان‌های سالم هم‌جوار داشته و در نتیجه به رعایت دقیق نسبت درمان یعنی تحمیل بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به ارگان‌های بحرانی اطراف منجر خواهد شد.

این بخش نیز با دارا بودن توان تفکیک بالا به طراحی درمان دقیق‌تر تومورهای سرطانی کمک کرده و ارتباط مناسب بین این سیستم تصویربرداری و سیستم درمان باعث ایجاد شرایط بهینه برای دارا بودن بهترین طراحی درمان حتی به صورت سه بعدی خواهد شد كه این امر ضمن کاهش بیشتر عوارض درمان باعث جواب به درمان بهتری نیز خواهد شد.

وجود این سیستم تصویربرداری پیشرفته امکان انجام روش‌های نوین رادیوتراپی را نیز فراهم میکند. در این روش‌ها بهترین شرایط درمان از نظر توزیع دوز مناسب اشعه در محدوده حجم تومور و رسیدن کمترین مقدار اشعه به ارگان‌های سالم مهیا می‌شود.

این بخش ضمن اینکه دارای یک اتاق عمل مجهز نیز می‌باشد، امکان انجام رادیوتراپی حین جراحی نیز در شرایط کاملا مطلوب و استریل را فراهم مي‌كند.

بخش رادیوتراپی بیمارستان فوق تخصصي رضوي رضوی با دارا بودن تجهیزات مناسب به همراه یک تیم رادیوتراپی مجرب متشکل از انکولوژیست‌ها، فیزیسیست‌ها و تکنولوژیست‌های با تجربه و همچنین کادر پرستاری مجرب امکان انجام بهترین درمان‌های رادیوتراپی را براي بیماران سنین مختلف در منطقه دارد.


برچسب ها: بیمارستان ، فوق ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.