دبیرکل جنبش حُشود مصر و هماهنگ کننده کمیته " روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه " در نامه ای به نبیل فهمی وزیر خارجه کشورش خواستار همکاری با ارتش سوریه برای مقابله با گروههای وهابی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، محمد الجیلانی دبیرکل جنبش حُشود مصر و هماهنگ کننده کمیته " روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه " در نامه ای به دفتر نبیل فهمی وزیر امور خارجه کشورش، بر لزوم همکاری و هماهنگی با ملت و ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم و گروه های وهابی تأکید و اعلام کرد که ملت مصر مخالف هرگونه حمله تروریستی در خاک سوریه است .

الجیلانی در نامه خود آورده است: دولت مصر باید توافقنامه دفاع مشترک را که با سوریه در سال 1966 امضاء کرده بود، اجراء کند؛ توافقنامه ای که به گفته الجیلانی؛ براساس احساس مصر و سوریه به داشتن سرنوشتی مشترک و برای حمایت از همدیگر و اعتقاد به وحدت کشورهای عربی امضاء شده است .

الجیلانی در نامه اش بر لزوم تأمین نیازهای پناهندگان سوری مقیم مصر تأکید و از وزارت امور خارجه مصر خواست تا دیدگاه خود درباره همکاری و هماهنگی با سوریه برای مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی را روشن کند.
 
وی با بیان اینکه "باید برای نشان دادن اهمیت " دیپلماسی مردمی " با هدف اتحاد دوباره مصر و سوریه فرهنگ سازی کرد"، افزود: جنبش حشود و کمیته روابط دیپلماتیک مردمی مصر و سوریه روز 17 ژانویه کنفرانسی خبری را برای اعلام همبستگی با ارتش و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم برگزار خواهد کرد که شخصیت های مصری زیادی در این کنفرانس مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار