قبل از هر چيزي استيو جابز به‌خاطر نوآوري در تكنولوژي شناخته شده است اما آيا مي‌دانيد كه استيو جابز زماني بي‌خانمان بوده و زندگي پر مشقتي را گذرانيده است؟

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، زندگي هميشه براي چهره‌هاي معروف و ميليونر‌ها فوق‌العاده نبوده است. برخي از اين چهره‌ها زماني بي‌خانماني را تجربه كرده‌اند و درد نداشتن غذا و پول را چشيده‌اند.اين چهره‌هاي مشهور و برجسته دوره كوتاه يا طولاني را در طول زندگي خود در دوران كودكي يا بزرگسالي بي‌خانمان بودند.

قبل از هر چيزي استيو جابز به‌خاطر نوآوري در تكنولوژي شناخته شده است اما آيا مي‌دانيد كه استيو جابز زماني بي‌خانمان بوده و زندگي پر مشقتي را گذرانيده است؟

تصور اين‌كه بنیانگذار شرکت اپل زماني در زندگي‌اش در كف محوطه خوابگاه يكي از دوستانش مي‌خوابيد و خانه و سقفي براي زندگي نداشت،سخت است.

مدير عامل افسانه‌اي اپل و مغز متفكر محصولاتي مانند آي پد و آي فون در يك سخنراني در سال 2005 در دانشگاه استنفورد درباره تجربه دوران تحصيل خود در كالج گفت: اتاق دانشجويي نداشتم بنابراين مجبور بودم كف اتاق خواب دوستانم بخوابم و وسايل بازيافتي بفروشم و پول خريد يك وعده غذا را تأمين كنم، حتي هر يكشنبه مجبور بودم يازده كيلومتر را در شهر پياده روي كنم تا خودم را به جايي كه غذاي رايگان مي‌دادند برسانم.

همان‌طور كه بسياري از كارآفرينان موفق پيش از او فراز و نشيب‌هاي زيادي را در زندگي تجربه كرده‌اند ولي بنيانگذار اپل يك سفر طولاني و عجيب براي دستيابي به موفقيت داشته است.تبديل شدن به يك ذهن خلاق و با استعداد در قرن 21 براي يك جوان ترك تحصيل كرده از كالج بسيار دشوار و غير ممكن به نظر مي‌ رسد.

جابز در جشن فارغ التحصيلي دانشگاه استنفورد در سال 2005 به دانشجويان فارغ التحصيل گفت زماني كه كودك بوده والدينش او را به عنوان فرزند خوانده پذيرفته‌اند.

با اين حال يكي از شروط مادر خوانده‌اش اين بود كه جابز وارد دانشگاه شود.

در سال 1972 استيو در كالج ريد در پورتلند اورگان ثبت نام كرد. جابز در نهايت مجبور شد كالج را رها كند زيرا هميشه به يك چيز اعتماد داشت: «كار خوب است».

درست از آن زمان به بعد بي‌خانماني‌اش شروع شد.او يك دانشجوي بي‌خانمان و بي‌پول و بي‌غذا بود.

جابز مي‌گويد به خاطر اعتمادي كه به خودم داشتم از كالج بيرون آمدم و به دنبال كار و درآمدافتادم اين بهترين تصميم زندگي‌ام بود.جابز به دانشجويان گفت:

شما نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد زيرا انصراف از دانشگاه يك عقبگرد واقعي است، فقط مي‌توانيد از ابزار‌هايي در جهت پيشرفت خود كمك بگيريد.

او از دانشجويان خواست تا دنبال رؤياهايشان باشند و فرصت‌ها را در شكست‌هاي زندگي ببينند و به صداي قلب خود گوش دهند.

او گفت: زماني كه جواني 20ساله بودم بدون حمايت والدينم بنيان‌گذاري اپل را شروع كردم و در عرض 10 سال توانستم شركتي را با ارزش بيش از دو ميليارد دلار و در نهايت يكي از مهم‌ترين شركت‌هاي فناوري زمان خود تأسيس كنم.

استيو جابز با نوآوري تكنولوژيك خود زندگي ميليون‌ها نفر را تغيير داد.

استيو جابز 24فوريه 1955ميلادي در سان فرانسيسكو كاليفرنيا به‌دنيا آمد.

پدر و مادر دانشجوي او كه از پس هزينه‌هاي فرزندشان بر نمي‌آمدند او را به پرورشگاه سپرده بودند سرانجام استيو به عنوان فرزندخوانده از طرف پل و كلارا جابز پذيرفته شد.

اين مغز متفكر در دوران دانشجويي‌اش يك بي‌خانمان تمام عيار بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار