رسانه هاي رژيم صهيونيستي از انفجار اخير تروريستي در حاره حريک در بيروت ابراز خرسندي کردند اما يک مقام نظامي اين رژيم با هشدار درباره توان نظامي حزب الله تصريح کرد حزب الله بزرگترين تهديد براي اسرائيل در سال جديد ميلادي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت در واکنشي که عاري از شماتت نبود نوشت : اسرائيل بر انفجارهايي که جنوب بيروت را هدف قرار داده است اشک نخواهد ريخت.

اين در حالي است که شماري از فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي نيز هشدار دادند حزب الله در حال انباشته کردن تجربيات نظامي است.حسن حجازي گزارشگر المنار در گزارشي گفت اگرچه اسرائيل به صورت رسمي به انفجار اخير حاره حريک واکنش نشان نداد اما رسانه هاي رژيم صهيونيستي که در تحليلهاي خود شماتت مي کنند مي گويند حمله اخير در حاره حريک در چارچوب جنگ گروههاي تکفيري عليه حزب الله و حاميان اين حزب  است.

روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت تأکيد کرد اسرائيلي ها در پي انفجار هر خودروي بمب گذاري شده در جنوب بيروت اشک نمي ريزند .اين روزنامه در عين حال هشدار داد شادي اسرائيلي ها ناشي از مصيبتي که حزب الله مي بيند بايد مايه نگراني شديد اسرائيل باشد زيرا بي ثباتي مداوم در لبنان شايد بر آرامش حاکم بر مرزهاي شمالي تأثير بگذارد.

خرسندي اسرائيلي ها از انفجارها عليه جنوب بيروت باعث نشده است که ژنرال يؤاف هارإيون رئيس شعبه اطلاعات در ارتش اسرائيل از دادن اخطار به اسرائيلي ها خودداري کند.
ايون گفته که حزب الله يک تهديد بزرگ براي تل آويو است.وي درخواست کرد در برابر اين تهديد بي تفاوتي نشود.

اين مقام نظامي اسرائيلي تأکيد کرد حزب الله براي تلاش و ابتکار عمل عليه اسرائيل آمادگي دارد و يگانهاي ويژه حزب الله نيز تجربه رزمي بسيار بالايي در سوريه کسب کرده اند و حزب الله بر قدرت آتش دور برد خود افزوده است و مي تواند باقدرت زيادي به اسرائيل موشک شليک کند و حزب الله از قدرت آغاز به حمله زيادي برخوردار است.

 هارإيون  در پاسخ به سئوالي درباره تهديدات سيد حسن نصر الله دبير کل حزب الله در خصوص آزادسازي الجليل گفت تجربه نظامي که حزب الله در سوريه انباشته کرده است آن را قادر مي کند دست به حمله اي بزند که فراتر از مرزهاي شمالي خواهد بود اما اين حمله  از نظر زماني و مکاني محدود خواهد بود

اين مقام اسرائيلي نظامي درخواست کرد تل آويو براي مقابله با اين سناريو آماده شود. هارإيون  گفت سامانه هاي ضد موشکي اسرائيل در جنگي که در آن تعداد زيادي موشک به اسرائيل شليک شود کافي نخواهد بود.وي تأکيد کرد حزب الله امروز دشمن مرکزي است که ارتش بايد با آن مقابله کند و بزرگترين تهديد براي اسرائيل در سال 2014ميلادي است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار