کاشت نادرست ناخن عوارضی را در پی دارد که یکی از عوارض آن ایجاد فضای مرطوب و در نتیجه زمینه رشد قارچ‌ها و بیماری‌های میکروبی و ویروسی می‌باشد.

خلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست، مو کاشت مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شایع‌ترین حساسیت، واکنش به چسبی است که برای چسباندن ناخن از آن استفاده می‌شود که گاهی موجب افزایش واکنش‌های بسیار شدیدی می‌شود و علاوه بر واکنش‌های حساسیتی، گاهی هم خود چسب موجب تخریب ساختمان‌ اصلی ناخن می‌شود.

وی در ادامه گفت: روی سطح ناخن فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های ایجاد می‌شود که ناشی از تخریب سطح ناخن بر اثر اثرات چسب است.

نکته دیگری که باید در کاشت ناخن به آن توجه داشت این است، که اگر روی ناخن اصلی کاملا ناخن چسبیده نشده باشد و در بعضی قسمت‌ها فضای بازی وجود داشته باشد این فرد هر بار که دستانش را شست‌وشو می‌دهد آب و مواد شوینده بین دو ناخن قرار می‌گیرند که باعث ایجاد فضای مرطوب در آن ناحیه شده که فضای مرطوب زمینه رشد قارچ را در آن ناحیه فراهم می‌کند و یا حتی بیماری‌های میکروبی و ویروسی هم در این فضا به وجود می‌آیند.

وی گفت: شخصی که از ناخن مصنوعی استفاده می‌کند باید حتی‌الامکان در کارهای داخل منزل از جمله شستن ظرف و ... از دستکش استفاده کند که در غیر این صورت باعث قرار گرفتن جرم بین 2 ناخن می‌شود و همچنین تیرگی سطح ناخن را به دنبال دارد از دیگر تغییراتی که در پایین‌ترین قسمت ناخن که ناخن شروع به ساخته شدن می‌کند ناحیه‌ای به نام(لاونلا) وجود دارد که اگر آن قسمت هم آسیب ببیند شکل ناخن تغییر پیدا می‌کند یعنی باعث ناهمواری سطح ناخن می‌شود و حالت موجی شکل پیدا می‌کند و گاهی نیز ناخن به شکلی درمی‌آید که گویی بستر خود را نیشگون می‌گیرد و گاهی فرم ناخن حالت قاشقی پیدا می‌کند و پهن می‌شود که در ان حالت دو طرف ناخن از هم دور می‌شوند.

صداقت‌پیشه گفت: باید توجه داشت که اشخاص که برای کاشت ناخن اقدام می‌کنند حتما باید به افراد متخصص این کار مراجعه کنند تا دچار عوارض ناشی از کاشت نشوند.

وی در پایان گفت: کلمه کاشت اصطلاح اشتباهی است که به کار برده می‌شود زیرا این عمل، چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن اصلی خود فرد است همانند مژه‌های مصنوعی که در کنار مژه‌های اصلی برای بلندتر دیده شدن چسبانده می‌شود، اما ریشه مو بعد از کاشت پروتئین‌های مغزی را دریافت می‌کند و همین باعث رویش مجدد مو می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناخن ، تخریب ، چسب ، فضا ، واکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار