رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: با سرمایه گذاری یکی از بومیان مقیم خارج کشور نخستین کارخانه تولیدی صادرات مجدد در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حامد علی مبارکی با اشاره فعالیت ها و رویکرد جدید برای جذب سرمایه گذاران بومی منطقه و به ویژه صاحبان سرمایه در کشورهای همسایه و آفریقا افزود: در کمتر از یک صد روز از استقرار مدیریت بومی در دولت تدبیر و امید شاهد حضور سرمایه گذاران مختلف در منطقه هستیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد : با توجه به استقرار سیستم تک پنجره سرمایه گذاری جهت تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار کلیه مراحل ثبت و تحویل سوله در مدت زمان یک روز انجام شده است .

مبارکی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار با توجه به موقعیت ویژه راهبردی و تجاری با تکمیل زیرساختها در آینده نزدیک به یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد که زمینه و بستر توسعه مناطق همجوار و به ویژه رفع بیکاری در شرق کشور را فراهم خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه سرمایه گذار خارجی با آسودگی و اطمینان خاطر سرمایه اش را به منطقه بیاورد، دولت جمهوری اسلامی اصل و سود سرمایه گذاری را تضمین می کند و مدیریت بومی منطقه آزاد چابهار نیز بر اساس اعتقادات و باورهای دینی خود را ملزم به حمایت و امانت داری از سرمایه گذاران می داند.

مدیر عامل یک شرکت تولیدی پوشاک در یکی از کشورهای همسایه ایران نیز در دیدار از منطقه آزاد چابهار و در نشست با مدیرعامل این سازمان گفت: فاز اول سرمایه گذاری کارخانه بسته بندی پوشاک با سرمایه اولیه 5 میلیون دلار و 100 نفر اشتغالزایی مستقیم از هفته آینده راه اندازی می شود.

این سرمایه گذار بومی مقیم خارج کشور با بیان اینکه در زمینه بسته بندی و صادرات پوشاک در کشورهای چین، کره جنوبی و امارات دارای کارخانه­های بسته بندی پوشاک جهت صادرات به کشورهای آفریقایی و آسیای میانه است، تصریح کرد: درخواست تحویل سوله جهت راه اندازی فاز اول تولید داده شده و در کوتاهترین زمان و حداکثر در 10 روزآینده فاز اول راه اندازی می شود و با اختصاص و تحویل زمین جهت احداث کارخانه، در فاز بعدی زمینه اشتغال بیش از 300 نفر در منطقه آزاد چابهار فراهم می شود./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.