دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم از پخش فیلم‌های منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار در 18 دی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وحید شریفی با اشاره به جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: این جشنواره به یکی از جریان‌سازترین رویدادهای عرصه فرهنگی و هنری ایران تبدیل شده است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه‌ها در فتنه گفت: در هنگام شکل‌گیری این واقعه فعالیت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها، روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و ... علیه ایران به اوج رسید.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم خاطرنشان کرد: جوانان در اقصی نقاط کشور بدون اتکا به افراد دیگر دست به کار شدند و فیلم‌های کوتاه و مستند را به صورت خودجوش و بدون حمایت تولید کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار واکنشی به خلأهای موجود در عرصه هنر امروز ایران و به طور خاص سینما محسوب می‌شود، گفت: شاخص‌هایی مانند اخلاق‌گرایی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی، آزادگی، مردم‌گرایی، دارای هویت بودن، استقلال‌خواهی و تقابل با تبعیض و ظلم در جامعه از جمله پایه‌های جشنواره عمار است.

شریفی با اشاره به شاخصه‌های جشنواره فیلم عمار گفت: فضای باز و قابلیت بالای آن در فرصت دادن به شکوفایی استعدادهای متعهد از جمله ویژگی‌های این جشنواره است و زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای جوانان برای ترقی و پیشرفت را فراهم می‌کند.

وی از اکران عمومی فیلم‌های جشنواره عمار در قم خبر داد و افزود: فیلم‌های منتخب این جشنواره چهارشنبه 18 دی‌ماه سال‌جاری پس از نماز مغرب و عشا در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به مدت سه ساعت اکران می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم خاطرنشان کرد: فیلم‌های درختان حماسی اثری درباره شهید نواب صفوی و یارانش کاری از مرتضی میرزایی، صداقت آمریکایی کاری از محمدامین امامی، پیامکی برای خدا کاری از محمدتقی رحمتی، انیمیشن سربازان بین‌الملل، تماس از آمریکا و ... از جمله آثاری است که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد محمدیه واقع در خیابان 19 دی که میزبان فیلم‌های جشنواره عمار است، گفت: افراد در صورت تمایل برای پخش فیلم‌ها در هیئت‌ها و کانون‌ها می‌توانند فیلم‌های درخواستی جشنواره عمار را از این مکان دریافت کنند./س

برچسب ها: قم ، پخش ، فیلم ، جشنواره ، عمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.