یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه برخلاف گذشته، اهداف قوای مجریه و مقننه آمریکا در یک راستا نیست، گفت: قوه مجریه ایالات متحده برای مدیریت جامعه جهانی طبیعتا به منافع ایران نیازمند است.

حسین‌ معین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، گفت:‌ تعارضاتی بین قوه مجریه و قوه مقننه و رقابت‌های سیاسی درون نظام آمریکا در حال رخ دادن است.  
 
معین‌آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه کنگره امریکا تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی است،‌ طبیعتا عکس‌العمل‌های مناسب‌تری به فشارهای آنها نشان می‌دهد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: قوه مجریه امریکا طبق تفاهماتی که در گذشته در ارتباط با مسائل هسته‌ای در ژنو داشته در صدد پایداری روابط و همکاری مسائل خود با ایران است.  
 
وی با اشاره به دعوت نشدن ایران به ژنو 2، گفت:ایران همواره عضو موثری در حل بحران‌های اخیر است و احتمال دعوت غیررسمی ایران به ژنو2 وجود دارد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی  با بیان اینکه برخلاف گذشته، اهداف قوای مجریه و مقننه آمریکا در یک راستا نیست، گفت: قوه مجریه ایالات متحده برای مدیریت جامعه جهانی طبیعتا به منافع ایران نیازمند است.
 
معین آبادی با بیان اینکه برخلاف گذشته قوای مجریه و مقننه آمریکا در یک راستا نیستند،‌گفت: ایران باید از این فرصت بوجود امده استفاده کند.  
 
 
وی اظهار داشت: قوه مجریه آمریکا بعضی از حقوق کشورمان همچون غنی‌سازی را پذیرفته و این در حالی است که کنگره اصلا حق ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.  
 
معین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند ایران چنان ضعیف بشود که امکان بازیگری را در منطقه نداشته و تنها تماشاگر مناسبی در این عرصه باشد که البته قطعا شکست خواهند خورد.  
 
انتهای پیام/  
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار