مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور گفت: نقش رزمندگان استان مرکزی در عملیات پیروزمندانه کربلای پنج بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سرتیپ دوم پاسدارداود غیاثی راد در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: مردم ولایتمدار این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادتها، ایثارگریها و جانفشانیها، حماسه های بی بدیلی خلق کردند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای پنج از جمله شهید اصغر فتاحی، شهید کاوه نبیری و شهید غلام شکیبا فرگفت: تمامی شهدای استان مرکزی در عملیات کربلای پنج از فرماندهان و تاثیرگذاران در جنگ تحمیلی بودند.
معاون فرهنگی بنیاد رسیدگی به امور رزمندگان غرب و شمال غرب، عملیات والفجر هشت را زمینه پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای پنج دانست واظهار کرد: پیروزی مقتدرانه رزمندگان اسلام در عملیات والفجر هشت و واقعه تاریخی عبور جان برکفان ایران اسلامی از عرض رودخانه خروشان اروند کنار، باعث پیشروی نیروهای خودی شد و این عملیات زمینه ساز عملیات کربلای پنج شد.
وی اضافه کرد: شکست رژیم بعث توسط رزمندگان در عملیات کربلای پنج، پیروزی ایران اسلامی را در جنگ تحمیلی رقم زد، چرا که بعد از این عملیات سازمان ملل به دنبال تنظیم قطعنامه بود و روحیه سربازان عراقی و رژیم بعث به طور کامل تضعیف شده بود.
سردار غیاثی راد عملیات کربلای پنج را بزرگترین عملیات رزمندگان ایران اسلامی دانست و گفت: در این عملیات بیش از 20 کشور عراق را پشتیبانی می کردند اما با این وجود جان برکفان ایران اسلامی با پشتوانه ایمان به خدا و اعتقاد به وظیفه دینی و ملی خود در جنگ توانستند عراق را شکست دهند و برگ زرین دیگری را به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی بیفزایند.
وی افزود: با شکست ارتش رژیم بعثی در این عملیات به دنیا ثابت شد که رزمندگان اسلام با رهبری امام راحل و پشتیبانی همه جانبه ملت می تواند شرایطی را فراهم کنند تا نیروی متجاوز دشمن دچار شکست شود.
مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد: دوران دفاع مقدس به برکت خون مطهر شهدای والامقام و رهبری الهی امام راحل به عنوان نقطه عطف و برگی زرینی در پرونده درخشان انقلاب ثبت شد.
وی یادآور شد: رزمندگان اسلام در عملیات کربلای پنج در 19 دی ماه سال 1365 موفق شدند با حمله به عمق مواضع بعثی ها، آنان را در خاک خود زمین گیر کنند.
سرتیپ دوم پاسدار غیاثی راد در ادامه سخنان خود به 17 دی ماه و سالگرد واقعه کشف حجاب در سال 1314 اشاره کرد و گفت: مساله کشف حجاب به دستور رضاخان میرپنج یک فاجعه و خیانتی بزرگ به فرهنگ، دین و ملیت ما بود. /س
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.