تکلیف قهرمان هفدهمین دوره لیگ وزنه برداری باشگاه‌های کشور، پس از دو روز رقابت مهیج مدعیان پولادسرد در روزهای پنجشنبه و جمعه مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری،  اینکه ملی حفاری می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند یا پیکان، طعم نخستین قهرمانی در لیگ وزنه برداری را خواهد چشید سئوالی است که پاسخ آن جمعه بعدازظهر مشخص می‌شود. طی هفت سال گذشته همواره تیم‌های اهوازی عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری را به دست آورده اند؛ در سالهای 85، 86، 87 و 88 تیم مناطق نفت خیز جنوب و در سالهای 89، 90 و 91 هم ملی حفاری. 

به عبارتی آخرین قهرمانی یک تیم غیر اهوازی در لیگ وزنه برداری به سال 1384 برمی گردد که تیم پیام ارتباطات تهران با نفراتی چون شاهین نصیری نیا، اصغر ابراهیمی، وحید ربیعی و جواد خوشدل نفت اهواز را در فینال برد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

حالا پیکان، تیمی دیگر از تهران با ستاره هایی چون مجید عسکری، جابر بهروزی، رسول تقیان، کیا قدمی و بهادر مولایی در تلاش است تا به هفت سال سیطره اهوازی ها در لیگ وزنه برداری پایان دهد. البته کار پیکانی ها برای آوردن جام قهرمانی به تهران به هیچ وجه آسان نیست. سوای شرایط میزبانی، تیم ملی حفاری با وجود وزنه برداران شاخصی چون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، نواب نصیرشلال، محمدرضا براری، حامد مجیدی، میثم محبی، سجاد بهروزی و مرتضی رضائیان تیمی نیست که راحت تسلیم شود.

در حال حاضر ملی حفاری قهرمان سه دوره متوالی لیگ وزنه برداری با  2585 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم پیکان 2577 سایه به سایه این تیم در حرکت است. اختلاف 7 امتیازی در لیگی که تیم ها هر هفته می توانند تا مرز 700 امتیاز را به دست بیاورند، اختلاف ناچیزی به شمار می رود و همین موضوع بر احساسیت هفته پایان لیگ وزنه برداری خواهد افزود.  
گفتنس است سه تیم نیروی زمینی ارتش، مناطق نفتخیز جنوب و عقاب نیروی هوایی نیز رقابت نزدیک و فشرده ای برای کسب عنوان سومی لیگ و ایستادن روی سکو دارند.

جدول رده بندی لیگ وزنه برداری در آستانه رقابتهای مرحله پایانی به شرح زیر است:  
 
1- ملی حفاری با 2585.25 امتیاز
2- پیکان با 2577.78 امتیاز
3- نیروی زمینی ارتش با 2283.54 امتیاز
4- مناطق نفتخیز جنوب با 2229.81 امتیاز
5- عقاب نیروی هوایی با 2157.27 امتیاز
6- هیات وزنه برداری بوشهر با 1500.36 امتیاز
7- پدافند هوایی با 1462.04 امتیاز
 
 
نگاهی به رقابت وزنه برداران در اوزان مختلف
 در وزن 56 کیلوگرم تیم ملی حفاری با داشتن دو وزنه بردار خوب همه عناوین نخست چهار هفته قبلی را به دست آورده است. محمد اصغرنژاد و حسن گل پرور مدعیان اصلی این وزن هستند که هر دو با دوبنده حفاری در رقابت های این فصل شرکت کرده‌اند.

در اوزان 62، 69 و 77 پیکانی ها را باید تیم برتر بدانیم. مجید عسکری، جابر بهروری و رسول تقیان در هر چهار هفته نخست عناوین  صدرنشینی این سه وزن را برای پیکان به ارمغان آوردند. این سه وزنه بردار اگر آماده باشند مشکلی برای تکرار عناوین قبلی نخواهند داشت. البته در وزن 69 کیلوگرم نمی توان از کنار نام مرتضی رضائیان و سجاد بهروزی دو وزنه بردار با سابقه تیم ملی حفاری به سادگی گذشت. رقابت یکی از دو وزنه بردار با جابر بهروزی قطعا تماشایی خواهد بود.

در وزن 85 کیلوگرم کیانوش رستمی را باید بی رقیب دانست. این وزنه بردار المپیکی تیم ملی حفاری هرچند کمی با روزهای آرمانی اش فاصله دارد اما باز  هم مدعی نخست کسب عنوان صدرنشینی به شمار می‌رود. جدی ترین رقیب او در این وزن مرتضی بیگلری، وزنه بردار تیم نیروی زمینی ارتش است. 

در اوزن 94 و 105 کیلوگرم رقابت کمی فشرده است. در 94 کیلمگرم میثم محبی از ملی حفاری، علی هاشمی از پیکان، نیما آقایی از نیروی زمینی و علیرضا دهقان از مناطق نفت خیز نفراتی بودند که در چهار هفته گذشته با یکدیگر رقابت داشتند. البته در این میان میثم محبی برتری محسوسی نسبت به دیگر مدعیان دارد. او سه هفته عنوان صدرنشینی دسته 94 کیلوگرم را به دست آورد و فقط یک هفته بعد از دهقان در رده دوم قرار گرفت.  

در 105 کیلوگرم هم ملی حفاری حامد مجیدی، نواب نصیرشلال و محمدرضا براری را دارد که هر سه مدعی کسب عنوان صدرنشینی هستند. در مقابل پیکانی ها کیا قدمی را دارند که یک هفته توانست بالاتر از دیگر مدعیان این وزن قرار بگیرد. البته در این وزن سعید سیار از نیروی زمینی و جواد نادری از مناطق نفت خیز هم هستند که اگر آماده باشند می توانند پابه پای نفراتی ملی پوش رقابت کنند.

در فوق سنگین هم یک بار دیگر همه نگاه‌ها به رقابت بهداد سلیمی از ملی حفاری و بهادر مولایی از پیکان است. البته این دو که عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را یدک می کشند این روزها در اوج آمادگی قرار ندارند، اما به هر حال رقابت فوق سنگین با توجه به اینکه تکلیف قهرمانی را مسجل می‌کند همیشه جذاب و تماشایی بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قهرمان ، باشگاه ، لیگ ، فینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار