مدير حوزه‌هاي علميه آذربايجان غربي گفت:‌ حوزه‌هاي علميه استان،‌ آمادگي كامل براي همكاري و تعامل با اوقاف و امور خيريه استان در جهت احياء، حفظ و اشاعه وقف را دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ محمدجواد قهرماني وقف را يكي از فريضه‌هاي الهي دانست و افزود: شكي در اين وجود ندارد كه در خدمت وقف بودن يكي از توفيقات الهي است و احياي وقف در واقع احياي دين الهي است،‌ چرا كه وقف بخشي از احكام الهي است.
 
مدير حوزه‌هاي علميه آذربايجان غربي،‌ با تأكيد بر اينكه وقف همواره در خدمت دين بوده است،‌ هدف اوقاف از آفرينش موقوفات را احياء دين، توسعه و زنده نگه‌داشتن آن عنوان كرد.
 
وي ترويج و توسعه فعاليت‌هاي ديني و قرآني،‌ توسعه و احياي بقعه‌ها و اماكن متبركه و تبديل آنها به قطب‌هاي فرهنگي هر شهرستان را كاري بسيار ارزشمند دانست و تصريح كرد: نگاه مقام معظم رهبري به امر وقف نگاهي الهي و ديني است و هر كسي بايد در اين زمينه تلاش كند تا مطالبات مقام معظم رهبري تحقق يابد. 

حجت‌الاسالم قهرماني با بيان اينكه حوزه‌هاي علميه كاملا آماده است تا در اين زمينه همكاري‌هاي لازم با با ادارات اوقاف در شهرستان‌ها انجام دهد،‌ خاطرنشان كرد: با اين همكاري بتوان بيش از پيش در امر فرهنگ‌سازي و ترويج فرهنگ وقف در سطح استان كوشيد و نتايج ارزشمندي را بدست آورد.

انتهاي‌پيام/

برچسب ها: اوقاف ، حوزه ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار