مسوت اوزیل بازیکن ترک تبار و مسلمان تیم ملی آلمان است که در 15 اکتبر 1988 در " گلزن گیرشن " واقع در آلمان غربی سابق به دنیا آمد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران " مسوت اوزیل " بازیکن ترک تبار و مسلمان تیم ملی آلمان است که در 15 اکتبر 1988 در " گلزن گیرشن " واقع در آلمان غربی سابق به دنیا آمد. اوزیل که در باشگاه‌های رئال مادرید و آرسنال بازی کرده است، توانایی بالایی در بازی با توپ و پاس‌های عالی و قدرتمند دارد. از همین رو به او لقب " پادشاه پاس " را داده‌اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است.

" مسوت اوزیل " از نسل سوم ترکیه‌ای آلمان است. " مصطفی " پدر مسوت در دو سالگی به آلمان مهاجرت کرد. اوزیل یک مسلمان معتقد است و قبل از ورود به زمین، آیاتی از قرآن را می‌خواند. او در مصاحبه‌هایش گفته است: " من نماز می‌خوانم و هم تیمی‌هایم می‌دانند که در آن مدت کوتاه نمی‌توانند با من صحبت کنند."

" مسوت اوزیل " با " ماریا لاگربلوم" خواهر سارا کونور خواننده مشهور آلمانی ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نیانجامید و بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفته‌ی خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شکست در تمرینات فشرده‌ی رئال مادرید را نیاورده و از او جدا شد.

بازیکن مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان توجه عمیقی به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان دارد و از زمانی که من به سن شرعی رسیده و به گرفتن روزه مبادرت کرده است، اجدا مسوت، در دهه‌ی 60 به آلمان آمدند، چرا که در آن زمان، کشور آلمان، به کارگران خارجی نیاز داشت. دو نسل مسوت در " بولمک" رشد یافته و پدرش نیز در کارخانه‌ی سنگ مرمر کار می‌کرد. مسوت فقط یک رویا داشت و آن تبدیل شدن به " زین الدین زیدان " ستاره‌ی مسلمان تیم ملی فرانسه بود.



اوزیل، پادشاه پاس گل جهان فعالیت خود را در زمینه‌ی فوتبال از تیم " وستفالیا " آغاز کرد که تیمی محلی در منطقه شالکه است. پس از آن به " شالکه 04 " محلق شد و اولین بازی‌اش برای این تیم را در 17 سالگی انجام داد و به یکی از پدیده‌های تیمش تبدیل شد. در دومین فصل مورد اعتماد " اسلومکا " مربی جدید این تیم قرار نداشت. پدر اوزیل از این وضعیت خسته شد و پس از رد پیشنهاد تمدید قرار داد یک میلیون یورویی توسط شالکه، پسرش را راهی و ردربرمنی کرد که به دنبال جانشینی برای دیگو بود. بازیکن برزیلی به باشگاه فوتبال یوونتوس رفت و اوزیل با 4.5 میلیون یورو به باشگاه فوتبال " ورردر برمن" رفت تا ناجی این تیم باشد.

بعد از آن اوزیل با بستن قرار دادی به ارزش 15 میلیون یورو به باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا پیوست. اوزیل در مسابقات باشگاه‌های فوتبال لالیگا نیز به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم را فراهم نمود.

او پس از پیوستن به رئال مادرید گفت:  امروز به رویای کودکی ام رسیدم.

اوزیل پس از 3 سال حضور در رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستان 2013 با  قراردادی 5 ساله به ارزش 50 میلیون یورو به باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس پیوست.

" اوزیل " در جام جهانی 2010 در تیم ملی آلمان خوش درخشید و به همراه این تیم توانست به مقام سوم جهان برسد و می‌توان گفت طراح اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی بود و توانست یک سبک بازی فوق العاده از خودش به جای بگذارد.

تکنیک او جان تازه‌ای به فتوبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون " یواخیم لو " تئوریسین متبحر آلمانی باشد. او در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه 18 قدم یک گل به ثمر رساند.



او تا سال 2012 در تمامی تورنمنت‌ها 60 پاس گل داده است و در مجموع در لیگ تا ژانویه 2013 چهل پاس گل داده است، و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده‌اند.

او در سال 2012، 30 پاس گل داد که از این رو رکورد دار پاس گل در بین 5 لیگ معتبر جهان است.
اوزیل در بسیاری از مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که من کرد هستم نه ترک!

من اهل دیار بکر در کردستان ترکیه هستم و برای من مایه افتخار است که به عنوان یک بازیکن کرد در لیگ‌های جهان و تیم ملی فوتبال آلمان توپ می‌زنم.

اولین تفریح او پس از فوتبال، خواندن قرآن است و بعد از خواندن نماز، به خواندن و گوش دادن به قرآن می‌پردازم.

 او به آهنگ‌های رپ نیز علاقه‌ی خاصی دارد و آن را در تضاد با دینش نمی‌داند.

" مسوت اوزیل " به عنوان ستاره تیم ملی فوتبال آلمان، ژرمن‌ها را در جام جهانی 2014 برزیل همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوزیل ، پاس گل ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار