وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزدسازی و متنوع کردن نرخ حمل و نقل می‌توان خدمات مطلوب‌تری به مسافران داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 عباس آخوندی در جریان سفر‌ یک روزه خود به استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی با فعالان مسکن و حمل‌ و نقل که در باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه برنامه‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی درباره متنوع‌سازی و آزادسازی قیمت با الفاظ مختلف پیش‌بینی شده است و ما طبق این قانون عمل می‌کنیم.

این مسئول ابراز داشت: ما طبق برنامه یاد شده در سیستم نرخ‌گذاری بار آزادسازی و تنوع قیمت را انجام می‌دهیم، چراکه نباید دو نوع کالا یک سرویس داشته باشد سرویس بهتر باید با زمان کوتاه‌تر و امکانات با کیفیت ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر افزایش رفاه ایمنی، سلامت، زمان و راحتی شهروندان باشیم، اذعان داشت: برای اینکه قطاری به موقع و با کیفیت به شهروندان امکانات دهد باید قیمت‌ها را متنوع کنیم چراکه تثبیت آن با ارائه امکانات مطلوب در تضاد است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید شهروندان خودشان انتخاب کنند که سرویس بی‌کیفیت باقیمت پایین و یا سرویس بهتر با امکانات بیشتر را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع دیده می‌شود حمل و نقل متعهد به زمان نیست و دو تا سه ساعت تاخیر می‌کند که این مهم با تثبت قیمت رخ می‌دهد و با آزادسازی آن خود مسافر تصمیم می‌گیرد از کدام وسیله برای مسافرت استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در توسعه حمل و نقل طبق برنامه پنجم عمل می‌کنم و یک گام هم از قانون فراتر نمی‌روم.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان اصلی‌ترین و نخستین اقدام جاده‌ای و ریلی است، بیان کرد: با تحقق این مهم ایمنی در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: البته با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها باید این موضوع را در یک بسته دید تا نتایج حاصل از آن مطلوبتر دیده شود، چراکه نمی‌شود از یک طرف قیمت سوخت را افزایش داد و بقیه قیمت‌ها تغییر نکند.

عدم پیش‌بینی اقتصاد در آینده بزرگترین آفت تورم

این مسئول با اشاره به اینکه باید سطوح مختلف اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد، یادآور شد: بزرگترین آفت تورم عدم قطعیت از وضعیت اقتصاد و عدم پیش‌بینی کردن آن است و لذا نمی‌توان درباره اقتصاد تصمیم درستی را گرفت.

وی ادامه داد: ما باید اقتصاد را ساماندهی کنیم تا بتوانیم در آینده آن تصمیم درستی را اتخاذ کنیم هر چند که تا حدودی در این موضوع کار انجام شده و همراه خود ناملایماتی مانند رکود به همراه داشته است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ارائه تسهیلات بیمه به رانندگان را در وزارت کشور پیگیری می‌کنم./س

 

برچسب ها: آزاد سازی ، نرخ ، حمل ونقل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.