پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: دلیل بی اخلاقی‌های اخیر، نتیجه روزمره‌گی فوتبال و اشتباه بودن زیرساختهاست.پس نباید انتظار معجزه داشت.

هادی طباطبایی، کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص « اتفاقات اخیر بازیکنان تیم ملی امید و مساله کشیدن قلیان در کیش» به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه این کار بازیکنان تیم ملی فوتبال 22 ساله در کیش به هیچ وجه کار درستی نبوده و بی‌اخلاقی محض است.
 
وی در ادامه افزود: متأسفانه این روزها فوتبال ما دچار روزمره‌گی شده است و چون فوتبال از اصلش فاصله گرفته هر از گاهی چنین اتفاقاتی در خارج از محدوده فوتبال رخ می‌دهد که به این اتفاق "حاشیه" می‌گویند که  حاشیه از اصل فوتبال زیادتر است. 




طباطبائی ادامه داد: باید با تأثر اعلام کنم ما اصل ماجرا را که تلاش برای صعود به رقابتهای المپیک است را از یاد برده‌ایم و به فرع بیشتر توجه می‌کنیم و این اصلا کار درستی نیست. شاید عده‌ای سرگرم شوند. اما دردی را دوا نمی‌کند. 

دروازه‌بان اسبق فوتبال کشورمان تصریح کرد: نوع فوتبال ما به این شکل است ،وقتی برنامه‌ای مدون نداشته باشیم  و برای فوتبال ملی فرهنگ مناسب تعریف نشده باشد و زیرساختها از اصل و ریشه غلط باشد شاهد چنین بی‌اخلاقیهایی خواهیم بود. 

وی به علل این بی‌اخلاقی‌ها پرداخت و تأکید کرد:‌علل این بدرفتاریها و بی‌اخلاقی‌های که متأسفانه رخ داده است،‌ نبود فرهنگ به فراخور سرمایه‌های موجود است .وقتی فرهنگ تعریف نشود،‌ اخلاق نیز معنایی نخواهد داشت. 



طباطبائی ادامه داد:‌این بی‌اخلاقی‌ها نتیجه زیرساخت ناصحیح فوتبال کشورمان است و البته باید منتظر بی‌اخلاقیهای دیگر از سایر بازیکنانمان باشیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان با ابراز تأسف از وضعیت و شرایط تیم ملی امید گفت:‌ درحالیکه تیمهای هم‌گروه ما به شدت با ارائه بازیهای تدارکاتی و برنامه‌ریزی مناسب سعی در صعود به المپیک دارند اما با کمال تأسف تیم ما هر روز یک موضوع تازه را پيگيري می‌کند و نتیجه‌ای هم دربرندارد. 

وی با توجه به الگو قراردادن این بازیکنان تصریح کرد:‌ ابتدا بايد پرسيد که الگو يعني چه؟ الگوی فوتبالی یعنی نمونه سرمشق فوتبالی، ما در فوتبال هرکسی که بدترین کار را انجام می‌دهد، اسم "الگو" را می‌بریم و هرکسی که خوب باشد می‌گوییم "وظیفه اوست که خوب باشد". 
هیچ‌گاه به الگوهایمان احترام نگذاشته‌ایم و در واقع آنها را الگو قرارنداده‌ایم و این اشتباه ماست. 




طباطبائی درخصوص صعود یا عدم صعود به المپیک نیز تصریح کرد:‌ما چه کاری کرده‌ایم که به المپیک برویم به هیچ‌وجه به المپیک نمی‌رویم .مگر ما برنامه داشته‌‌ایم يا بازیهای تدارکاتی خوبی را برگزار کرده‌ایم که به المپیک برويم؟ وقتی کار خاصی صورت نگرفته آیا انتظار "معجزه" و "صعود" می‌توان داشت؟ 

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: تیم ما یک ماه است که تشکیل شده است و خودتان می‌دانید در این یک ماه هم هیچ‌گاه به دور از حاشیه نبوده است. معتقدم فقط فرصتها را از دست می‌دهیم،‌ زیرا این فرصتها دیگر تکرار نخواهد شد.



 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که با نهادینه کردن اخلاق در بازیکنان و عوامل فوتبال و پرداخت به اصل فوتبال بتوان به آینده‌ای روشن که همان رسیدن به موفقیت و صعود است، دست پیدا کرد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار