معترضان انگلیسی در اعتراض به حکم دادگاه درباره کشته شدن جوانی به دست پلیس تظاهرات کردند

صدها نفر روز شنبه در اعتراض به تصميم دستگاه قضايی انگليسی درباره کشته شدن جواني به دست پليس در لندن اجتماع کردند و با محکوم کردن خشونت پليس، خواستار عدالت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ، صدها نفر روز شنبه در اعتراض به تصميم دستگاه قضايی انگليسي درباره کشته شدن جواني به دست پليس در محله تاتنهام لندن، در برابر کلانتري‌ اين محله اجتماع کردند و با محکوم کردن خشونت پليس، خواستار عدالت شدند.

مرگ مارک دوگان درچهارم اوت سال 2011 در محله تاتنهام، محله‌ای چند قومي در شمال لندن، به 4 شب شورش و غارت در انگليس و مرگ 5 نفر ديگر منجر شد.

تظاهرات روز شنبه در پی اعلام نتايج تحقيقات دستگاه قضايی انگليس از ماجراي مرگ مارک دوگان برگزار شد. بر اساس اين نتايج، پليس در ماجرای مرگ اين جوان براساس  وظايف قانونی خود عمل کرده است. اين جوان که براي نيروهای پليس شناخته شده بود هنگام حادثه مسلح نبود. 

خانواده اين جوان که پدر هم بود با شنيدن نتايج اين تحقيقات خشمگين شدند و اعلام کردند وی اعدام شده بود.

شرکت کنندگان در تظاهرات رو شنبه شعار می‌دادند «عدالت براي مارک دوگان آری، خشونت پليس نه»

عمه مارک در اين تجمع گفت:« ما خواستار زندگي بهتر براي فرزندانمان هستيم که در اين محله‌ها زندگی ‌مي‌کنند محله‌هايی که پليس حضور زيادي دارد و فرزاندانمان آزاد نيستند آنها به اندازه ديگر مناطق کشور آزادی ندارند، اين عدالت نيست.»

چند ساعت پیش از تظاهرات، نيروهای پليس براي مقابله با حادثه‌ای احتمالی در اين محل به حالت آماده باش درآمدند.

يکي از مسئولان پليس گفت:" اطلاعاتي به دست ما رسيده است که از تصمیم عده‌ای اندک براي سو‌ء استفاده از اين تجمع و ايجاد ناآرامي حکايت دارد."

اما تظاهرکنندگان بعدازظهر روز شنبه به آرامی متفرق شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار