رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز همچنین اعلام کرد: بیش از 5 هزار نفر در بخش صنعت و معدن شهرستان نطنز به کار اشتغال دارند که باعث شده نرخ بیکاری در این شهرستان بسیار پایین بیاید.

غلامرضا عبدالهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدن متنوع در شهرستان نطنز و طرقرود، صنایع مرتبط با این منابع می تواند در نطنز ایجاد شود و تکمیل کارخانه های در دست اقدام و سرمایه گذاری های جدید در این منطقه می تواند تا 5 هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: احداث کارخانه ها و وجود معادن باعث شده است منطقه نطنز پذیرای مهاجران باشد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز با اشاره به اینکه بیش از نیمی از سنگ های استخراج شده از معادن شهرستان نطنز به صورت ضایعات است، گفت: برای جلوگیری از هدررفت منابع، باید واحد فرآوری ضایعات ساخته شود.

غلامرضا عبدالهی ادامه داد: احداث این مرکز توسط چند تولیدکننده منطقه نطنز از سال 86 پیگیری و در تیرماه 89 باحضور سمیعی نژاد، معاون وقت معادن کشور کلنگ زنی شد اما متاسفانه با جا به جایی مسوولان در آن سال ها، این مهم محقق نشد.

وی بیان کرد: آب و گاز و زیرساخت های لازم این مرکز همچنان فراهم نیست و زمین لازم برای احداث آن اعطا نشده است که فرماندار فعلی قول های خوبی در این زمینه داده است..

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز تصریح کرد: با وجود 4 برابر شدن نرخ یورو، ماشین آلات لازم از 4 شرکت ایتالیایی خریداری شده اما هیچ کمکی در تامین مالی خرید این دستگاه ها به تولیدکنندگان نشده است.

وی افزود: دولت باید با دادن تسهیلات، واحدها را در نوسازی ماشین آلاتشان یاری کند تا شاهد هدر رفتن منابع کمتری باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز راه دیگر به روز رسانی ماشین آلات را توجه ویژه به ماشین سازی های داخلی دانست و گفت: دغدغه تامین مالی ماشین سازی ها باید رفع شود و دانشگاه ها هم به این صنعت توجه ویژه داشته باشند تا این واحدها ماشین آلات نیاز داخل را تولید کنند و نیازی به واردات نداشته باشیم.

به گفته عبدالهی، ایجاد اشتغال برای حداقل 300 نفر، پاکسازی محیط زیست با حذف ضایعات، تبدیل ضایعات به مصالح مورد نیاز و کاربرد آن در سنگفرش، پله، جدول خیابان و... ، ایجاد فرهنگ مصرف سنگ به جای سیمان و آسفالت در کشور و افزایش صادرات سنگ، از مزایای دیگر احداث این مرکز است./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.