هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392 » از 8 تا 10 بهمن ماه، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از آغاز فراخوان هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392 » خبر داد و گفت: این جشنواره از هشتم تا دهم بهمن ماه سالجاری و با همکاری دستگاه های اجرایی، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور شهرستان بروجن ( مجتمع فرهنگی آموزشی آفتاب ) برگزار می شود.

مژگان ریاحی، هدف از برگزاری این برف آورد را زمینه سازی برای طراحی و اجرای برف آورد سالنه به صورت بین المللی، ایجاد نگرش ویژه به جاذبه های استان به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کشور و جذب گردشگر زمستانی دانست و یادآور شد: ایجاد رقابت سالم و روحیه همکاری بین جوانان و علاقمندان، و معرفی صنایع دستی استان در قالب نمایشگاه های مرتبط از اولویت های برگزاری هفتمین برف آورد سالانه شهر برفی است.

وی افزود: فراخوان شرکت در این جشنواره تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 26 دی ماه جاری ادامه دارد.

ریاحی، ثبت نام و شرکت در این جشنواره را از طرق الکترونیکی و غیر الکترونیکی ممکن دانست و افزود: علاقمندان جهت ثبت نام الکترونیکی جشنواره، به نشانی اینترنتی snowcity.miraschb.ir مراجعه کنند.

وی افزود: دبیرخانه غیرالکترونیک این جشنواره نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، به نشانی شهرکرد ـ انتهای بلوار فارابی مستقر می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: افراد هر گروه شرکت کننده حداقل 3 و حداکثر 5 نفر می باشد و تعداد نفرات گروه، تأثیری بر داوری آثار ندارد.

ریاحی، نوآوری ( گنج افزایی )، زیباشناسی ( استتیک )، موضوعیت ( تطبیفق با افق درخواستی ) و تکنولوژی ساخت ( روش هوشمندانه ) را نیز از محورهای داوری این جشنواره برشمرد.

وی گفت: در پایان هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی، از 5 گروه برتر با اهدای تندیس شهر برفی و جایزه نقدی ( به ترتیب گروه اول تا پنجم؛ پنجاه میلیون ریال، چهل میلیون ریال، سی میلیون ریال، بیست میلیون ریال و ده میلیون ریال ) تقدیر می شود و کلیه گروههای راه یافته به بخش داوری مسابقه هم مبلغ 3 میلیون ریال کمک هزینه خرید صنایع دستی دریافت می کنند.

تاکنون شش جشنواره ملی با شهر برفی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

اولین جشنواره شهر برفی، سال 1385 و با عنوان « برف و یخ » در استان چهارمحال و بختیاری اجراء شد. این جشنواره سالانه، بعد به نام « شهر برفی » و سپس به عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی » نامیده شد.

استان چهارمحال و بختیاری، از مقاصد اکوتوریسم و ورزش های زمستانی کشور است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.