در حال حاضر 501 بهورز زن و 333 بهورز مرد در خانه های بهداشت زنجان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت 444 خانه بهداشت در زنجان گفت: بهورزهای این خانه ها طبق آموزش های انجام شده جهت حفظ سلامت مردم منطقه تلاش می کنند.

عبادی در خصوص فعالیت بهورز ها افزود: تلاش بر این است که تعداد خانه های بهداشت و بهورزها به شکلی باشد که هر بهورز هزار نفر را تحت پوشش خود داشته باشد.

وی با توجه به اینکه برخی از مراقبت های بهداشتی ویژه زنان است و رسیدگی به این مشکلات زیر نظر بهورزهای زن بصورت بهتری انجام می گیرد ادامه داد : تلاش ما بر این است که همه خانه های بهداشت شامل بهورز زن باشند و در حال حاضر نیز تعداد بهورزهای زن 501 نفر و تعداد بهورزهای مرد333 نفر هستند.

این مسئول با برشمردن وظایفی همچون زمینه واکسن، پیشگیری از بیماری ها، مراقبت آب آشامیدنی، ارائه داروهای اولیه مورد نیاز، مراقیبت های بهداشت زنان باردار و کودکان زیر 8 سال، ارائه خدمات تنظیم خانواده و آموزش مردم در خصوص بهداشت تغذیه، دهان و دندان و... به عنوان خدمات خانه بهداشت تصریح کرد: یکی از وظایف بهورزها سرشماری سالیانه افراد  تحت پوشش خود است

عبادی ادامه داد: طی این سر شماری ها پرونده ای جهت مراقبت های بهداشتی هر خانوار تشکیل شده تکمیل شده و اطلاعات کامل جمعیت تحت پوشش خانه بهداشت جمع آوری می شود.

وی در خصوص آموزش های تکمیلی بهورزها با اشاره به تهیه جدول نیاز سنجی اولویت های آموزش اضافه کرد : در حال حاضر مهمترین اولویت های ما برنامه پیشگیری از بیماری هایی همچون سرطان و بیماری های قلبی که در این زمینه مرتبا آموزشها از سوی کاردان ها برای بهورزها برگزار می شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: برنامه های آموزشی برای کاردان ها نیز بصورت مرتب پیگیری می شود و در حال حاضر این افراد بصورت ماهیانه در جلسات آموزشی شرکت می کنند./ش

.

 

 

برچسب ها: فعالیت ، خانه ، بهداشت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.