براساس آخرین رده بندی کیفی خودروهای داخلی در آذر ماه امسال، در غیاب نیسان تیانا عنوان با کیفیت ترین خودروی تولیدی به پارس تندر رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری را منتشر کرد که بر طبق آن 16 خودروی سواری از لحاظ سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، ترمز، نفوذ آب، سیستم موتور انتقال قدرت، صداهای غیر عادی، رنگ، بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و تجهیزات الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفتند که میانگین نمره منفی کل خودروها نسبت به گزارش ماه قبل 17/5 درصد کاهش داشته است.

این گزارش می افزاید، پارس تندر در غیاب نیسان تیانا با کسب 8/20 نمره منفی که در معیارهای تزئینات داخلی و خارجی، رنگ و از آن مهمتر در معیار بدنه کسب کرد، در صدر جدول رده بندی کیفی قرار گرفت و این در حالی است که به جز تیانا خودروهایی همچون ویتارا، مگان و مزدا 3 نیز در این ارزیابی حضور ندارند.

در جایگاه دوم و سوم جدول تندر ایران خودرو با کسب 21 نمره منفی و پارس خودرو با 1/21 نمره منفی قرار دارند که در معیار بدنه هر دو بیشترین نمره منفی را کسب کردند.

این گزارش حاکیست، لیفان X60 که در بین خودروهای چینی بهترین کیفیت را داراست با 51 نمره منفی که بیشترین را در زمینه رنگ و بدنه کسب کرده در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و همچنین کم کیفیت ترین رنگ را در بین خودروهای تحت ارزیابی داراست.

جایگاه پنجم با 3/53 نمره منفی از آن لیفان 620 است که بیشترین نمره منفی را در زمینه بدنه کسب کرد.

MVM 530 با 6/55 نمره منفی ششمین عضو جدول کیفی است که بیشترین نمره منفی را در معیار تزئینات داخلی و خارجی کسب کرد و البته کم کیفیت ترین سیستم ترمز را در بین 16 خودرو داراست.

بر پایه این گزارش، جایگاه هفتم در اختیار پژو پارس 56 نمره منفی قرار گرفت که در معیار تزئینات داخلی و خارجی بیشترین نمره منفی را گرفت و به همراه پراید 131 کم کیفیت ترین سیستم تعلیق را دارد.

رتبه هشتم جدول نیز از آن پژو 405 تولیدی ایران خودرو با 7/56 نمره منفی و رده نهم با 8/56 نمره منفی در اختیار سمند قرار گرفت.

رتبه دهم جدول کیفی از آن پژو 405 تولیدی ایران خودرو خراسان با 57 نمره منفی است که بیشترین نمره منفی را در زمینه تزئینات داخلی و خارجی کسب کرد.

تیبا با 3/65 نمره منفی در رتبه بعدی یعنی یازدهم جای گرفت که در تمام معیارها به خصوص معیار تزئینات داخلی و خارجی نمره منفی کسب کرد. و ام وی ام X33 عضو دوازدهم این جدول شد که 9/66 نمره منفی بدست آورد.

شایان ذکر است، پراید 131 سایپا با 4/81 نمره منفی در جایگاه سیزدهم قرار گرفت که در معیار نفوذ آب بیشترین نمره منفی را در بین خودروهای تحت ارزیابی از آن خود کرد و پراید 131 پارس خودرو با 1/82 نمره منفی در جایگاه چهاردهم جدول کیفی قرار گرفت که در تمام معیارها نمره منفی کسب کردند که البته پراید پارس خودرو کم کیفیت ترین بدنه را در بین 15 خودروی ارزیابی شده داراست.

گفتنی است، رتبه پانزدهم این جدول به ام وی ام 110 با 6/85 نمره منفی و جایگاه شانزدهم به سایپا 132 با 9/87 نمره منفی رسید که کم کیفیت ترین سیستم موتور در بین 16 خودرو به سایپا 132 تعلق گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار