پاپ فرانسیس خواستار آن شد که جامعه بین المللی بیش از این برای برقراری حاکمیت قانون و صلح در جمهوری آفریقای مرکزی مشارکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان  دوشنبه در برابر اعضای هیئت های دیپلماتیک مستقر در واتیکان خواستار آن شد که جامعه بین‌المللی بیش از این برای برقراری حاکمیت قانون و صلح در جمهوری آفریقای مرکزی مشارکت کند.

پاپ در دیدار سال نو با هیئت‌های دیپلماتیک مستقر در واتیکان اعلام کرد:« من امیدوارم توجه جامعه بین‌المللی به توقف خشونت‌ها ، برقراری حاکمیت قانون و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حتی در مناطق دورافتاده این کشور کمک کند.»

فرانسه با ادعای کمک به برقراری صلح در جمهوری آفریقای مرکزی که براثر مناقشه بین قومی به شدت آسیب وارد شده است ،در این کشور مداخله نظامی کرده است.

این کشور امیدوار است  جامعه بین‌الملی برای کمک به برقراری صلح در این کشور فعال‌تر عمل کند.

در این کشور  فقیر نشین ، اسقف اعظم و مسئول امور مسلمانان این کشور اقدام مشترکی را علیه تحمل ناپذیری و کشتارها در 2 جامعه به پیش می برند.

پاپ همچنین به سودان جنوبی اشاره کرد که در آن بی ثباتی سیاسی ماه‌های اخیر موجب کشته شدن شمار زیادی شده است و نیاز به کمک‌های بشردوستانه را ایجاد کرده است.

وی همچنین به مالی اشاره کرد که در آن « برخلاف دیگر کشورهای دچار آشوب در آفریقا ازسرگیری مثبت ساختارهای دموکراتیک کشور مشاهده می شود .»

پاپ فرانسیس با اشاره به نیجریه که شاهد انفجارهای گروه افراطی بوکوحرام است تاکید کرد در مناطق گسترده ای از این کشور ، خشونت‌ها متوقف نشده است و خون بیگناهان زیادی ریخته می‌شود.

"خورخه ماریو برگولیو "گفت مسیحیان آفریقا باید نشان دهنده عشق و رحمت خداوندی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار