مسمومیت با "دارو" یکی از خطرناکترین اتفاقاتی است که به ویژه می‌تواند به شدت به کودکان خردسال آسیب برساند و به همین دلیل نیاز است تا به دقت توجه والدین و پزشکان مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران هشدار می‌دهند که والدین به محض بروز سرفه و یا تب در کودکان به آنها به صورت خود سرانه دارو ندهند زیرا می‌تواند سبب ایجاد مسمومیت دارویی در کودکان شود.

گفتنی است: علاوه بر این نوع از مسمومیت، نوع دیگر مسمومیت ناشی از خوردن به طور اشتباهی داروها توسط کودک است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بررسی ها نشان می‌دهند، در این حالت والدین بایستی سریعاً کودک را به مراکز مسمومیت انتقال دهند.

در هنگام بروز"مسمومیت دارویی" بررسی علائم کودک بسیار ضروری است مانند مشکل در بلع، حرکات بدون کنترل بدن، عدم توانایی در تنفس، احساس خفگی، تهوع، اسهال، راش‌های پوستی و تورم در ناحیه صورت به ویژه اطراف لب یا زبان که می‌تواند علائم ضروری برای تشخیص این مشکل توسط والدین در مراحل اولیه باشد.

پژوهشگران در این مواقع هشدار می‌دهند؛ که والدین در حین انتقال کودک به مراکز درمانی از دادن داروها و یا درمان‌های خود سرانه خودداری نمایند و همین‌طور نمونه داروهای خورده شده توسط کودک را رد صورتی که اطلاع دارند که کودک از آن داروها مصرف کرده همراه خود داشته باشند تا پزشکان از طریق بررسی این داروها سریعتر بتوانند به کودک امداد سانی انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، مسمومیت ، کودک ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار