مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی از احتمال جلوگیری از حملات 11 سپتامبر که به کشته شدن سفیر این کشور در لیبی و سه آمریکایی دیگر در بنغازی منجر شد، با تشدید تدابیر امنیتی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،بازرسان کمیسیون اطلاعات مجلس سنا دهها بازجویی و مصاحبه را با بازماندگان دو حمله به نمایندگی آمریکا در بنغازی در شرق لیبی و ساختمان سازمان اطلاعات مرکزی ( سیا ) در سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 انجام دادند. 

 این حملات به رسوایی سیاسی در آمریکا منجر شد. جمهوری خواهان دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به تلاش برای مخفی کاری درباره تروریستی بودن این حمله متهم کردند. آنها اعلام کردند انتشار یک ویدئو ضد اسلامی در یوتیوب به این حملات منجر شد.

جمهوری خواهان همچنین از ضعف های آشکار امنیتی و ورود آسان به محوطه نمایندگی دیپلماتیک آمریکا ابراز تعجب کردند.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، وزارت امور خارجه هشدارهای متعدد در ماه های قبل از حمله را با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در شرق لیبی جدی نگرفته است.

این گزارش اعلام کرد  وزارت امور خارجه با در نظر گفتن وخامت اوضاع در لیبی و حملات علیه منافع کشورهای غربی باید تدابیر امنیتی را در بنغازی تشدید می کرد .

انتشار این گزارش می تواند به کشمکش درباره مسئولیت وزارت امور خارجه که آن زمان هیلاری کلینتون مسئولئیت آن را به عهده داشت و همچنین دولت باراک اوباما منجر شود.

مجلس سنا در حالی این گزارش را منتشر کرد که مقامات آمریکایی و لیبیایی عوامل این حمله را به رغم شناسایی شدن آنها هنوز دستگیر نکرده اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار