" ویپ استنی هویر" رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از اظهارات کاخ سفید مبنی بر آنکه قانونگذارانی که به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند از جنگ حمایت می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو ، وی تصریح کرد که به نگرانی‌های دولت آمریکا در خصوص اینکه تحریم‌های بیشتر کنگره، گفت‌وگوها با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور را تضعیف می‌کند، واقف است اما اظهارات اخیر مقامات دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دلالت بر این دارد که حامیان تحریم‌ها علیه ایران خواستار راه‌اندازی جنگ هستند و این اظهارات غیرمسئولانه است و باید از آن عقب‌نشینی کند.

وی در حین یک کنفرانس خبری در کنگره گفت که این اظهارات اخیر مقامات کاخ سفید درباره نمایندگان کنگره که به دنبال راه‌اندازی جنگ هستند، کاملاً اشتباه و غیرمسئولانه است و باید درباره آن توضیح داده شود و از این اظهارات عقب‌نشینی شود.

هویر تأکید کرد: تا آنجایی که من می‌دانم همه به این امر معتقدند که جنگ با ایران چیزی جز یک امر خطرناک نیست و هیچ کدام از ما به دنبال آن نیستیم.

کاخ سفید تأکید دارد که در حال حاضر که مذاکرات ایران و 1+5 در حال پیشروی است، تحمیل تحریم‌های شدیدتر علیه ایران، توافق جامع‌تر با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای را از بین می‌برد زیرا ایران هشدار داده است در صورت تصویب تحریم‌های جدید، توافق ژنو از بین می‌رود.

علیرغم مخالفت‌های کاخ سفید، بسیاری از اعضای کنگره بر این باورند که کاهش تحریم‌های ایران، پیام اشتباهی را ابلاغ می‌کند و خواستار تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه تهران شدند. سنا لایحه‌ای را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران آماده کرده است که 59 نفر از اعضای سنا برای تصویب آن اعلام حمایت کردند که 16 نفر آنها را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید پیشتر تأکید کرده بود که تحریم‌های بیشتر، خطر به راه افتادن جنگ را به همراه دارد و اوباما روز یکشنبه بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت که توافق موقت با ایران زمان و فضا برای توافق طولانی‌مدت‌تری را ایجاد می‌کند که تحریم‌های بیشتر می‌تواند آن را تخریب کند.

هویر با اینحال، توافق موقت با ایران را یک گام مثبت تلقی کرد ولی در عین حال تأکید کرد که کنگره باید اجازه داشته باشد نظر خود را ابراز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار