اجراي قانون زمين شهري، تدوين برنامه هاي بخش مسكن و بسترسازي براي اجراي برنامه ها از طريق الگوسازي، سرمايه گذاري به طور مستقل يا با مشاركت بخش عمومي و خصوصي، تحصيل وام و مشاركت در ايجاد كارخانه هاي تهيه مصالح ساختماني از جمله اهداف اين سازمان به شمار مي آيند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از مرکز مدیریت راه های کشور، با توجه به مصوبه شماره 35/دش مورخ پانزدهم شهريور سال 72، شوراي عالي اداري كه سبب ايجاد تغييراتي در وظايف سازمان زمين شهري گرديد و نام اين سازمان به سازمان ملي زمين و مسكن تغيير يافت و اساسنامه آن در سال 1375 اصلاح گرديد.

براساس اين اصلاحيه سازمان ملي زمين و مسكن شركتي است سهامي با مدت نامحدود و وابسته به وزارت مسكن و شهرسازي كه داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي بوده و طبق قانون تجارت، اساسنامه و مقررات مربوط به شركت هاي دولتي اداره مي شود.



شايان ذكر است، اجراي قانون زمين شهري، تدوين برنامه هاي بخش مسكن و بسترسازي براي اجراي برنامه ها از طريق الگوسازي، سرمايه گذاري به طور مستقل يا با مشاركت بخش عمومي و خصوصي، تحصيل وام و مشاركت در ايجاد كارخانه هاي تهيه مصالح ساختماني از جمله اهداف اين سازمان به شمار مي آيند.

گفتني است، پس از ادغام دو وزارتخانه راه و ترابري و مسكن و شهرسازي در سال 1390 اين سازمان به عنوان يكي از زير مجموعه هاي  وزارت راه و شهرسازي فعاليت مي كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار