کارشناس "هواشناسي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

كاهش ديد افقي در "تهران"/ آغاز موج جديد "بارش" ها از بعدازظهر فردا

نقشينه گفت: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشي از غرب و جنوب غرب كشور بارش باران و برف و در مناطق جنوب رگبار و رعد و برق مجددا آغاز مي شود و همچنين گستره بارش ها روز شنبه علاوه بر جنوب غرب و غرب به مناطق جنوب و مركز و با شدت كمتري به دامنه هاي البرز مي رسد.

امين حسين نقشينه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسي کشوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آب و هواي کشور طي روزهاي آينده گفت: امروز "پنجشنبه 26 دي ماه 92" و طي فردا "جمعه 27 دي ماه 92" در سواحل شمالي كشور دماي هوا افزايش مي يابد و وزش باد جنوبي شديد براي سواحل غربي خزر و اردبيل رخ مي دهد.

وي افزود: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشي از غرب و جنوب غرب كشور بارش باران و برف و در مناطق جنوب رگبار و رعد و برق مجددا آغاز مي شود و همچنين گستره بارش ها روز شنبه علاوه بر جنوب غرب و غرب به مناطق جنوب و مركز و با شدت كمتري به دامنه هاي البرز مي رسد.



كارشناس هواشناسي افزود: شدت بارش ها روز شنبه در استان هاي خوزستان و بوشهر و در ارتفاعات زاگرس مركزي و جنوبي و روز يكشنبه در استان هاي هرمزگان و جنوب سيستان و بلوچستان خواهد بود كه سبب آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها و رود خانه ها و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني مي شود.

نقشينه با اشاره به وضعيت آب و هواي تهران طي روزهاي آينده افزود: تهران طي امروز، کمي ابري تا نيمه ابري، در پاره ای نقاط مه و فردا، کمي ابري، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهي، در اواخر وقت افزایش ابر و روز شنبه، نيمه ابري، در پاره ای نقاط ابري و بارش پراکنده خواهد بود و امروز نسبت به روز قبل ديد افقي بيش از 50 درصد كاهش داشت بطوريكه در شهر تهران ديروز ديد افقي 6 كيلومتر و امروز 5/2 تا 3 كيلومتر بوده و دماي تهران نيز افزايش يافته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار