معاون فرهنگی وزارت ارشاد در حاشیه آیین هشتمین نمایشگاه کتاب استانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی مستقیم کاغذ ندانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسفه برپایی نمایشگاه کتاب استانی را گسترش سرانه مطالعه استانی و فراهم سازی راه شناخت کتاب خوب عنوان کرد.
 
همچنین در حاشیه آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفتگو با خبرنگاران مشکل انتشار آثار فرهنگی به خصوص کتاب را کاغذ عنوان کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان متولی مستقیم کاغذ در کشور ندانست.
 
در هفته گذشته در مراسم اهدای جایزه دکتر مجتبایی تصحیح کیمیایی سعادت به عنوان پایان نامه برتر در رشته زبان و ادبیات فارسی در سومین دوره جایزه دکتر مجتبایی برگزیده شد.
 
از هفته گذشته نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اعلام فراخوان ارسال آثار، کار خود را آغاز کرد و روزنامه‌نگاران از 21 تا 30 دی ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
از دیگر اتفاقات در هفته گذشته راهیایی 30 اثر به بخش نهایی جشنواره داستان کوتاه بود که از این میان 3 اثر به عنوان برگزیده نهایی جشنواره معرفی می‌شوند.
 
تفاهم نامه‌ای بین سازمان صداوسیما و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امضا شد در این تفاهم‌نامه قرار شد انیمیشن برای ادبیات مطالعه به عنوان مهمترین جزء مباحث فرهنگی جوامع امروز با همکاری شبکه چهار صداوسیما و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساخته می‌شود.
 
جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان در هفته گذشته طرح تشکیل سازمان چاپ را در دستور کار مجلس عنوان کرد.
 
در هفته گذشته 6 هزار و 116 نفر بازدید کننده از سازمان اسناد و کتابخانه‌های عمومی کشور توسط این نهاد اعلام شد این تعداد بازدید کننده از ابتدای سال تاکنون از این سازمان بازدید کردند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.