کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان باشگاه استقلال در مورد شهرآورد 78 نظرات گوناگونی بیان کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پیشکسوتان باشگاه و تیم فوتبال استقلال تهران پیش از برگزاری شهرآورد 78 نظرات گوناگونی را ارائه کردند که در زیر آنها را مرور می‌کنیم:
 

 
**طباطبایی: باشگاه اختیار جدایی را به نکونام داده بود
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: در مورد رفتن جواد نکونام از استقلال می‌توان گفت که انگیزه‌های زیادی وجود دارد.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: در مورد رفتن جواد نکونام از استقلال می‌توان گفت وی انگیزه های زیادی برای این کار داشت اما انگیزه‌ها و دلایل اصلی رفتنش را باید از خودش پرسید ولی وقتی باشگاه موقع بستن قرارداد این اختیار را به بازیکن می‌دهد که هر وقت که بخواهد برود نباید به این عمل بازیکن خرده بگیرد. البته این را هم بگویم که هیچ مقاومت جدی برای نرفتن جواد از سوی باشگاه استقلال انجام نشد.
 
وی در ادامه افزود: بحث آرامش یک فوتبالیست بحث مهمی است و هر فوتبالیستی به دنبال جایی می‌گردد که در آن جا با آرامش فوتبال بازی کند. تیمی که نکونام به آن پیوسته گرچه تیم مطرحی نیست ولی حداقل می‌تواند در آن جا با آرامش فوتبال بازی کند.
 
طباطبایی تصریح کرد: استقلال با توجه به جدایی پژمان منتظری، جواد نکونام و مجتبی جباری و خداحافظی فرهاد مجیدی نتایج خوبی را کسب کرد و با این شرایط که برای استقلال به وجود آمد توانست خود را به صدر جدول برساند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنانی که استقلال در نیم فصل جذب کرد در حد بازیکنانی که از دست داد نبودند ولی با این وجود نتایج خوبی گرفت؛ دربی نزدیک است و استقلال و پرسپولیس کری‌خوانی را شروع کرده‌اند و امیدوارم که استقلال بازی خوبی انجام دهد و بتواند پرسپولیس را شکست دهد.
 

 
**خيري: فكر نمي‌كنم اين دربي بازي خوبي شود/ نكونام بايد به فكر آويزان كردن كفش‌هايش باشد
 
بازيكن سابق استقلال گفت: بازي استقلال و پرسپوليس در اين مقطع داراي حساسيت خاصي است و فكر نمي‌كنم اين ديدار بازي خوبي شود.
 
شاهين خيري افزود: بازي استقلال و پرسپوليس در اين هفته از حساسيت بالايي برخوردار است و من فكر مي‌كنم اين حساسيت به خاطر شرايط دو تيم در جدول است و من فكر مي‌كنم همين عامل باعث خواهد شد كه بازي سردي را از جانب دو تيم نظاره‌گر باشيم ولي به هر حال اميدوارم برنده‌ي اين بازي تيمي باشد كه بهتر بازي كند.

وي در خصوص رفتار جواد نكونام و رفتنش از استقلال گفت: اگر نكونام مي‌خواست برود، چرا از اول فصل در استقلال ماند من فكر مي‌كنم علت رفتن جواد نكونام مسائل مالي است. جواد نكونام بايد كم‌كم و بعد از جام جهاني به فكر آويزان كردن كفش‌هايش باشد اميدوارم كه او در اوج، فوتبال خود را به اتمام برساند چون نكونام چند سالي هست كه آن بازيكن سابق نيست و اگر پيشنهادي هم از تيم‌هاي عربي دارد به خاطر حضورش در جمع برترين‌هاي آسياست.

خيري، گريزي هم به خاطراتش در دربي زد و افزود‌: بهترين و خاطره انگيزترين دربي كه در آن حاضر بودم همان بازي معروفي است كه سه بر دو و با گل ثانيه‌ي آخر پيروز قرباني پيروز شديم، بود كه واقعاً بازي خوبي را هر دو تيم به نمايش گذاشتند ولي آن لحظه‌اي پيروز در دقيقه‌ي آخر توپ را وارد دروازه‌ي پرسپوليس كرد يكي از لذت‌بخش‌ترين خاطرات فوتبالي‌ام است و از ياد نخواهم برد.

وي در خصوص قليان كشيدن بازيكنان تيم ملي اميد هم صحبت‌هاي جالبي كرد و گفت: من از رفتار بازيكنان تيم ملي اميد تعجب كردم به عنوان يك فوتباليست از رفتار آن‌ها احساس شرمساري مي‌كنم به خصوص اين كه اين رفتار از جانب دو تن از بهترين و سرشناس‌ترين بازيكنان سر زد به هر حال بازيكنان بايد بدانند كه زندگي شخصي و خصوصي با زندگي ورزشي آنها فرق مي‌كند من فكر مي‌كنم اگر آن‌ها مي‌خواستند دست به چنين كاري بزنند بايد از محل اردوي تيم خارج مي‌شدند نه اين كه با پيراهني كه نام جمهوري اسلامي ايران بر آن درج شده است و در محل اردوي تيم ملي دست به چنين كاري بزنند.
 
**در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛ امیری: فتح‌الله‌زاده به استقلالی‌ها دستور داد از حاشیه‌ها پرهیز کنند/ آبی‌پوشان پس از دربی شارژ مالی می‌شوند
 
معاون ورزشی باشگاه استقلال  گفت: معاون حقوقی باشگاه پیگیر اتهام زنی‌های روزنامه‌ی منسوب به باشگاه پرسپولیس است اما فتح الله‌زاده به استقلالی‌ها دستور داد از حاشیه‌ها پرهیز کنند.
 
علی امیری معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: مسئولان باشگاه استقلال پیگیر اتهامات زده شده به دو بازیکن با اخلاق هستندالبته به نظرم اتهام زنی به ورزشکاران درست نیست و نباید این مسائل در انظار عمومی مطرح شود، البته باشگاه استقلال موافق قلیان کشی نیست اما پیگیر تهمت‌های وارده به دو بازیکن ما است.

امیری تاکید کرد: فتح‌الله‌زاده به بازیکنان تیم استقلال تاکید فراوان کرده است تا از مصاحبه‌های حاشیه‌ای به شدت بپرهیزند و فقط مصاحبه‌هایی در جهت تشویق و حمایت و حضور تماشاگران به ورزشگاه داشته باشند.

معاون ورزش استقلال در خصوص درخواست رحمتی از فتح‌الله زاده در مورد عدم انتشار تصاویر از پرسپولیسی‌ها تصریح کرد: من در جریان این قضیه نیستم اما از طریق برخی از دوستان این موضوع را شنیدم.

وی در خصوص قرارداد نکونام با تیم الکویت اذعان داشت: جواد نکونام برای تیم ا ستقلال زحمت‌های زیادی متحمل شده است و ما دوست داشتیم در تیم استقلال بماند اما تقدیر این بود که جدا شود.من برای وی آرزوی پیروزی و موفقیت می‌کنم.

امیری خاطرنشان کرد: تیم استقلال در وضعیت خوبی قرار دارد امیدوارم جمعه شاهد یک بازی خوب و تماشاگر پسند باشیم نتیجه‌ی بازی را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما هر چه خدا بخواهد پیش می‌آید فتح‌الله زاده هم قول داده است بعد از دربی با یک شارژ مالی روحیه بازیکنان را افزایش دهد.
 

 
**فکری: برد دربی، آرامش را تا آخر فصل تضمین می‌کند
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: هر کدام از 2 تیم نتیجه دربی را به نفع خود رقم بزند آرامش تا آخر فصل تضمین می‌شود.
 
محمود فکری گفت: هر 2 تیم استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی، از لحاظ موقعیت‌ در جدول، از نظر فنی و آمادگی بازیکنان در شرایط خوبی به سرمی‌برند و خوشبختانه حواشی نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، چنانچه فشارهای کاذب بر روی 2 تیم کم باشد تیم‌ها می‌توانند به نتایج دلخواه خود برسند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال بیان داشت: هر 2 تیم دارای بازیکنان باتجربه هستند که می‌توانند گره‌گشایی کنند و این برگ برنده بستگی به این دارد که مربیان از چه بازیکنان باتجربه‌ای استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همیشه دربی با حساسیت برخوردار بوده است اما به نظر بنده هرچه تجربه بازیکنان بیشتر باشد می‌توانند بر فشارهای کاذب غلبه کنند اما هر چه بازیکن کم تجربه‌تر باشد می‌تواند رفتاری از خود بروز دهد که جو بازی را برهم زند.
فکری در خصوص نقش نتیجه این بازی در سرنوشت قهرمانی تیم‌ها بیان کرد: درگذشته اگر یک تیم می‌باخت باز خود را جمع می‌کرد و به بقیه بازی‌هایش فکر می‌کرد و یا اگر تیمی نتیجه مسابقه را به نفع خود تمام می‌کرد دچار غروز کاذب می‌شد اما در کل بسته به کادر مدیریتی و فنی دارد که تیم را چه‌طور آماده کند اما به طور قطع نتیجه برد آرامش را تا آخر فصل برای تیم به دنبال دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با تجربه بودن بازیکن می‌تواند تاثیرگذار بر روند کار باشد اما گاهی اوقات بازیکن‌های کم تجربه هم می‌توانند تاثیرگذار باشند.

فکری خاطرنشان کرد: با توجه به سردی هوا این بازی گرمی خاص خود را دارد و بدون شک طرفداران 2 تیم برای همراهی تیم خود به استادیوم خواهند آمد.
 

 
**ماجدی: بازیگر اصلی این دربی هواداران استقلال هستند
 
میرشاد ماجدی سرپرست استقلال گفت: وضعیت خوبی در استقلال حاکم است و ما خوشحالیم که بچه‌ها در این مدت توانسته اند به هماهنگی و هارمونی دست پیدا کنند.
 
میرشاد ماجدی سرپرست تیم فوتبال این باشگاه در خصوص شرایط این تیم در آستانه دربی هفتادوهشت تهران گفت: وضعیت خوبی در استقلال حاکم است و ما خوشحالیم که بچه‌ها در این مدت توانسته اند به هماهنگی و هارمونی دست پیدا کنند. خوشحالم که در این دیدار بعد از مدت‌ها نه محروم داریم و جز جمشیدیان هم مصدومی در مجموعه نداریم. 

سرپرست استقلال در ادامه نیز با اشاره به دربی حساس روز جمعه گفت: این بازی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و همانطور که کادرفنی بارها در این مدت به بچه‌ها گوشزد کرده، تمام تیم برای کسب 3 امتیاز این بازی متحد شده‌اند و امیدوارم بتوانیم با پیروزی در این بازی گام بلندی برای قهرمانی برداریم.

وی افزود: استقلال اهرم قدرتمندی مثل تجربه را دارد که می‌توانیم با اتکا به آن در روز جمعه حرف‌های زیادی برابر پرسپولیس داشته باشیم. 

ماجدی با اشاره به انتشار تصاویر بازیکنان استقلال در روزنامه منتسب به باشگاه پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: این حرکات با روح ورزش مغایرت دارد.

ورزش آنقدر زیبایی دارد که آقایان با توجه به آن، نکات منفی را برجسته می‌کنند و فوتبال را در ذهن مخاطبین منفی و تیره‌وتار جلوه ندهند. به اعتقاد من در این که نفس استفاده از قلیان برای بازیکنان خوب نیست، نباید شک داشت ولی باید توجه کنیم که هتک‌حرمت افراد نیز دور از روح انسانی است.

سرپرست استقلال ادامه داد: به نظر من کار فتح‌الله‌زاده در عدم مجوز انتشار عکس‌ها در ارگان باشگاه استقلال یک حرکت فرهنگی و ارزشمند بود که شایسته تقدیر است. ماجدی خاطرنشان کرد: همه مردم تا اینجای کار شاهد بوده‌اند که ما با حداقل نفرات تیم را به صدر جدول رسانیدم و حالا در این دربی بازیگران اصلی هواداران استقلال خواهند بود.
 

 
**دین‌‌محمدی: کار فرهنگی استقلال در ذهن فوتبالدوستان می‌ماند
 
سیروس دین‌محمدی،‌ عضو کمیته‌فنی باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی‌پوشان قبل از دربی پایتخت پاسخگوی سوالات بود.
 
سیروس دین‌محمدی،‌ عضو کمیته‌فنی باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی‌پوشان قبل از دربی پایتخت پاسخگوی سوالات ذیل بود:

*شرایط استقلال را چه طور می‌بینید؟وضعیت استقلال با پیروزی مقابل استقلال‌خوزستان خیلی خوب شده چرا که در روند رو به رشد قرار گرفته‌ایم به نظر من الان سه امتیاز بازی‌ها برای ما خیلی مهم است. اگر خوب بازی می‌کردیم ولی نیتجه نمی‌گرفتیم فایده‌ای برای ما نداشت. در چند بازی اخیر بچه‌ها بازی خوبی ارائه دادند. امیدوارم این روند تا پایان لیگ ادامه داشته باشد. 

*چه صحبتی درمورد دربی دارید؟ به نظر من این دربی حساسیت خاص خودش را دارد و برای هر دو تیم تاثیرگذار است. امیدوارم بازیکنان ما آرامش خودشان را حفظ کرده و با تمرکز کافی به میدان بروند. آنها با جو ورزشگاه‌ هم نباید کاری داشته باشند و امیدوارم بتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

*درمورد کار غیرفرهنگی روزنامه رقیب چه صحبتی دارید؟  این کار درستی نبود که آنها انجام دادند با آبروی بازیکنان نباید بازی کنند. مسائل شخصی بازیکنان به خودشان ارتباط دارد البته به نظر من آنها می‌خواستند با این کار تمرکز بازیکنان ما را بهم بزنند ولی بازیکنان استقلال حرفه‌ای‌تر از این هستند.

*می‌دانید که فتح‌الله‌زاده هم از انتشار عکس‌های نامتعارف بازیکنان پرسپولیس در روزنامه و سایت باشگاه خودداری می‌کردند؟فتح‌الله‌زاده کار خوبی را انجام دادند چون نمی‌خواست با شخصیت بازیکنان بازی شود. باشگاه استقلال فرهنگی است و این کار تا سال‌ها در ذهن فوتبالدوستان خواهد ماند.
 

 
**روشن: جدایی نکونام نباید بهانه‌ای برای استقلال شود/ کری‌خوانی‌های سرخابی‌ها چیزی جز تشنج در پی ندارد
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: تیم استقلال بازیکنان با‌تجربه‌ برای برد دارد و نباید رفتن نکونام بهانه باخت این تیم شود.
 
حسن روشن گفت: اگر تیمی در گذشته می‌باخت روحیه خود را از دست می‌داد ولی اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که نتیجه بازی در روحیه بازیکنان تاثیری نمی‌گذارد، اما تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر اینکه بتواند صدر جدول را از آن خود کند قطعا با روحیه و شرایط بهتری به میدان می‌آید.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص جدایی نکونام از تیم استقلال گفت: رفتن نکونام نباید باعث به هم ریختگی این تیم و بهانه‌ای برای باخت در روز دربی شود.

وی در ادامه افزود: برگ برنده دو تیم در روز دربی دروازه‌با‌ن‌هایشان هستند که در آن روز کارشان سخت است.

روشن در خصوص تساوی دربی در دی ماه بیان داشت: اینکه دربی در چه ماهی مساوی می‌شود خرافات است و برد یا باخت یا تساوی بستگی به شرایط تیم و مربیان دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: اصولا حساسیت بازی شرایط تیم را بر هم می‌زند و بازیکنان نباید بگذارند حساسیت و فشارهای کاذب بر آنها غلبه کند.

وی افزود: تیم پرسپولیس به لحاظ باشگاهی از تیم استقلال جلوتر است و تیم استقلال هر سال دستخوش تغییرات است، تیم استقلال اول باید باشگاه خود را بسازد بعد تیم خود را و هر روز بهانه‌های جدید در نیاورد.

روشن گفت: من در 2 تیم بازیکن باتعصبی نمی‌بینم و بازیکنان ما یا از ترس پاداش خود و یا ترس از تماشاچی بازی می‌کنند. به دلایل عملکرد این 2 تیم در بازی‌های اخیر به نظر من بیشتر از لطف تماشاچیان به استادیوم نمی‌آیند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در پایان اشاره ای به کری‌خوانی‌های سرخابی‌ها کرد و گفت: برای هر بازی کری خوانی اگر با بیان سالم باشد بسیار زیباست اما اگر منجربه توهین به طرف مقابل شود مناسب نیست واین کری خوانی‌های توام با توهین قبل از بازی جز ایجاد تشنج چیزی دیگری در پی ندارد.
 

 
**حسن زاده: قلعه نویی برگ برنده استقلال در دربی است
 
پيشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال در دربی یک برگ برنده دارد و آن هم شخص امیر قلعه نویی است، چرا که وي به خوبی با چم و خم دربی آشناست و با همین حربه هم تا به امروز مقابل پرسپولیس شکست نخورده است.
 
رضا حسن زاده پیشکسوت این باشگاه در خصوص وضعیت این تیم در آستانه دربی پایتخت گفت: به نظر من بعد از بردهای پی در پی خوبی که استقلال در هفته های اخیر با وجود آن همه مشکلاتی که تیم را اذیت می کرد ، بدست آورده ، تیم در وضعیت روحی و روانی خوبی بسر می برد و بچه ها به هماهنگی خوبی با یکدیگر رسیده اند.

وی اضافه کرد: همواره و در همه حال دربی شرایط خاص خودش را داشته و دارد و به عقیده من هر مربی بتواند از نظر روحی روانی تیم خود را به آمادگی بیشتری برساند، می تواند پیروز بازی روز جمعه باشد.

با این اوصاف استقلال در دربی یک برگ برنده دارد و آن هم شخص امیر قلعه نویی است ، چرا که امیر فرد با تجربه ای است و به خوبی با چم و خم دربی آشناست و با همین حربه هم تا به امروز مقابل پرسپولیس شکست نخورده است.

حسن زاده همچنین با اشاره به جدایی نکونام و منتظری از مجموعه استقلال افزود: جواد و پژمان بازیکنان بزرگی هستند که نبودشان در استقلال قطعا بی اهمیت نیست ولی استقلال در بازی های اخیر خود بازیکنان جانشین خوبی داشته است و همین نفرات هم می توانند به خوبی جای این دو بازیکن را پر کنند . به نظر من استقلال هافبک و سازمان دفاعی خیلی خوبی دارد که می توانند در هر شرایطی مستحکم باشند و همین مسئله می تواند کمک زیادی به استقلال کند.

این پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به انتشار تصویر دو بازیکن این تیم در روزنامه منتسب به باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: این اتفاق هرچه بود ، ربطی به فرهنگ نداشت و صرفا یک تلاش بود برای اینکه بخواهند عده ای از آب گل آلود ماهی بگیرند . به نظر من سردبیر این روزنامه با این حرکت آماتور بی تجربگی خود را نشان داد و شان روزنامه پیروزی را زیر سوال برد . باشگاه پرسپولیس و هوادارانش همیشه قابل احترام و بزرگ هستند ولی آقایان با این کار خودشان را کوچک کرده اند.

حسن زاده با اشاره ممانعت فتح الله زاده از انتشار تصاویر نامتعارف بازیکنان پرسپولیس در روزنامه  و سایت باشگاه استقلال اظهار داشت: فرق بی تجربگی و تجربه در این جا مشخص می شود ، چرا که دکتر فتح الله زاده خود یک شخصیت رسانه ای و آشنا با رفتار فرهنگی در مطبوعات هستند و با این کار، بزرگی باشگاه استقلال را به رخ کشیدند.

وی در آخر نیز گفت: من خودم به شخصه خیلی دلم برای هواداران استقلال تنگ شده و از حمایت های بی دریغ شان در سرما و گرما از این تیم تشکر می کنم و از تمام این عزیزان برادرانه می خواهم که روز جمعه هم با حضور یکپارچه شان تیم را تشویق کنند و به دور از حاشیه نشان دهند که هواداران استقلال ، بهترین تماشاگران دنیا هستند.
 
 
**پاشازاده: سرخابی‌ها نباید با صدور بیانیه تیشه به ریشه هم بزنند/وضعیت پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر است
 
کارشناس فوتبال درخصوص شهرآورد گفت: سرخابی‌ها نباید با صدور بیانیه تیشه به ریشه یکدیگر بزنند.
 
مهدی پاشازاده اظهار داشت: سرخابی‌ها نباید با صدور بیانیه تیشه به ریشه يکديگر بزنند و این طور یکدیگر را زیر سوال ببرند.

وی در ادامه افزود: کری خوانی باید در زمین توسط بازیکنان صورت گیرد نه این که باشگاه‌ها علیه یکدیگر بیانیه صادر کنند.

پیشکسوت استقلال درخصوص جدایی نکونام از استقلال و وضعیت آبی‌های پایتخت عنوان کرد: جدایی نکونام صد در صد در بازی با پرسپولیس بر بازی استقلال تأثیرگذار است و نبود وی محسوس خواهد بود. نکونام بازیکن باتجربه و تأثیرگذاری در تیم استقلال بود و استقلال با از دست دادن نکونام به مشکل خواهد خورد.

وی درخصوص جدایی منتظری نیز چنین گفت: جدایی پژمان منتظری هم بر بازی استقلال تأثیرگذار است چرا که وی هم از بازیکنان باتجربه و خوب تیم ملی و استقلال بود که شاید استقلال در نبود وی نیز به مشکل بخورد.

پاشازاده درخصوص وضعیت سرخابی‌ها تصریح کرد: وضعیت پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر است چرا که استقلال 2 بازیکن خوب و با تجربه‌ خود را از دست داده و باید جایگزین خوب برای این دو تیم انتخاب کند.

پیشکسوت استقلال در ادامه بیان کرد: انگیزه و جوانی پرسپولیس در دربی و تثبیت صدرنشین برای استقلال برگ برنده 2 تیم و شانس هر کدام برای پیروزی 50-50 است.

پاشازاده درخصوص تمایل استقلال برای تساوی کردن این بازی و تثبیت صدرنشین عنوان کرد: استقلال با 1 امتیاز هم در صدر باقی می‌ماند ولی امیدوارم استقلال با تفکر تساوی به میدان نرود و بازی هجومی از سوی هر دو تیم شاهد باشیم.

پیشکسوت استقلال در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بازی روز جمعه به خوبی برگزار شود و هر 2 تیم بازی بسته و کسل کننده‌ای را دستور کار خود قرار ندهند تا تماشاگران نیز بازی خوب و پر جنب‌وجوش را شاهد باشند.
 

 
**جباری: استقلال در صدر جدول باقی خواهد ماند
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: آبی‌پوشان برنده‌ی دربی خواهند بود و در صدر جدول باقی می‌مانند.
 
علی جباری درخصوص دربی پیش رو و عملکرد 2 تیم در این دیدار گفت: با اینکه استقلالی‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برند اما من فکر می‌کنم که این بازی به نفع استقلالی‌ها به پایان خواهد رسید. تیم استقلال با توجه به اوضاع و احوال بازیکن‌ها، مصدومیت‌ها و مشکلات توانست با تدابیر مدیریت و کادر فنی همچنان جایگاهش  را در صدر جدول حفظ کند و این نشان دهنده‌ی این مسئله است که مسئولین توانسته‌اند باهمه‌ی این مشکلات تیم را همچنان در صدر جدول حفظ کنند.
همچنین آبی‌پوشان ما بسیار مصمم هستند که در صدر جدول باقی بمانند و به همین دلیل من معتقدم که در این بازی پیروز میدان خواهند بود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال همچنین درخصوص تیم پرسپولیس چنین اظهار نظر کرد: پرسپولیس هم قصد دارد که خودش را به صدر جدول برساند. باید این مسئله را در نظر داشت که پرسپولیس خیلی از مشکلات استقلال را ندارد ولی از نظر من این دلیل نمی‌‌شود که استقلال از عهده‌ی این بازی برنیاید.

وی در ادامه تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس از قدیم شرایط خاصی داشتند و دیدار این 2 تیم برای بازیکنان هم مهم و هم خاص بوده است. مسلماً هر دو تیم قصد برنده شدن در این بازی را دارند. نه تیم‌ها و نه بازیکنان‌ نباید وارد حاشیه شوند تا حداقل یک بازی زیبا را به نمایش بگذارند. امیدوارم که شاهد بازی خوب و زیبایی در روز جمعه از جانب این دو تیم باشیم و از تماشاچیان هم می‌خواهم که به خاطر تیم‌هایشان وارد حاشیه نشوند.
 

 
**طباطبایی: این دربی کاملا متفاوت است
 
پیشکسوت تیم فوتبال کشورمان اظهار داشت: دربی جمعه نبرد تیم های جوان است و به نظرم بازی فردا تماشاگرپسند برگزار شود.
 
سید هادی طباطبایی گفت: به نظر من بازی فردا متأسفانه فکر نمی‌کنم که بازی خوبی در بیاید. با توجه به شرایطی که در جدول می‌بینم مسلما بازیکنان حساس‌تر و با احتیاط بیشتری بازی خواهند کرد ولی همه انتظار دارند نتیجه‌ای که در آن رقم می‌خورد مساوی نباشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درخصوص زیبا نبودن اکثر دربی‌ها افزود: بازی‌های استقلال و پرسپولیس به خاطر حساسیت زیادی که دارند و انتظارات تماشاگران زیبا نمی‌شود. هواداران دو تیم از تیمشان انتظار برد دارند و دوست ندارند تیم محبوبشان در مقابل حریف دیرینه‌اش شکست بخورد و همین مسئله حساسیت بازی را دو چندان می‌کند و باعث می‌شود که کیفیت بازی پائین بیاید.

طباطبایی در ادامه تصریح کرد: بازی فردا نسبت به دربی‌های گذشته خیلی متفاوت‌تر است. استقلال به واسطه بازیکنان با تجربه‌ای که دارد می‌تواند بازی را کنترل کند و در طرف مقابل پرسپولیس جوان‌تر است و از نیروی جوانی‌اش سود می‌برد. استقلال با برد در این مسابقه می‌تواند فاصله‌اش را با تیم دوم و سوم لیگ بیشتر کند و به قهرمانی نزدیک‌تر شود و یک گام بلند به سمت قهرمانی بردارد.

پرسپولیس هم با برد می‌خواهد فاصله‌اش را با استقلال کم کند. ولی من فکر نمی‌کنم که این بازی برنده‌ای داشته باشد و به دلیل حساسیت زیاد به احتمال خیلی زیاد کیفیت خوبی هم خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم اگر این بازی برنده‌ای داشته باشد، آن برنده استقلال باشد.
 

 
**مظلو‌می: بازیکنان در د‌ربی باید تماشاگرپسند بازی کنند/ شرایط برای استقلال بسیار سخت و حساس است
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان در در‌بی بهتر است جوانمردانه‌ و تماشاگرپسند بازی کنند و شکست در این بازی را پایان کار ندانند.
 
غلامحسین مظلومی‌ اظهار داشت: در ‌دربی بازیکنان هر 2 تیم باید یک فرهنگ و روش را به کار بگیرند و برای پیروزی تلاش کنند،  تلاش برای پیروزی یک طرف اما تلاش برای تماشاگرپسند بودن بازی را باید در الویت‌ اهداف خودشان قرار دهند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص شرایط 2 تیم استقلال و پرسپولیس بیان داشت: استقلال و پرسپولیس با انگیزه بالا در تلاش هستند تا به برد دست پیدا کنند و هر دو تیم با استفاده از مهره‌های کلیدی و کار ساز،  معیار‌ها و تجربه‌های که کادر فنی 2 تیم دارند می‌توانند بازی با کیفیت مناسب خلق کنند. مشکلات مالی، مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها در استقلال شرایط سخت و حساسی را برای تیم به وجود می‌آورد و مسئولان باید انرژی مثبت را به تیم تزریق کنند تا بازیکنان آبی‌پوش با آمادگی کامل در زمین مسابقه حاضر شوند.
 
وی در مورد برگ برنده دو تیم در این بازی تصریح کرد: دو تیم استقلال و سرخ‌پوشان از ‌هافبک خوب و دفاع قوی برخوردار هستند و باید سعی کنند از موقعیت‌های بسیار بازی به خوبی بهره‌مند شوند و شایستگی خودشان را در مرکز زمین به نمایش بگذارند و اگر حمله با برنامه و دفاع محکم را اساس کار خود قرار دهند می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.
 
 مظلومی‌ در مورد بازیکنان تاثیر گذار و مهره‌های کلیدی بیان کرد: با وضعیت سخت و متفاوتی که برای استقلال به وجود آمده است آندو‌ تیموریان و حنیف‌ عمران‌زاده می‌توانند تاثیر بسزایی در برد استقلال داشته باشند و حضور خلعتبری در پرسپولیس می‌تواند کمک بزرگی به سرخ پوشان کند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص کناره‌گیری جواد‌ نکونام از استقلال گفت:‌ نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و کاپیتان استقلال نیز بوده است و رفتن وی در این شرایط بسیار نگران کننده است و نبودش تاثیر منفی روی تیم می‌گذارد و با توجه به اینکه تعداد نیمکت‌نشینان استقلال کم بود نقش مربی بسیار کار ساز است و بازیکنان مهم و نقش آفرین باید به درستی  انتخاب شوند هم چنین نبود آرش برهانی و منتظری نیز  دست قلعه‌نویی‌ را برای تعویض بسته است.
 
وی در خصوص تساوی دربی و حساسیت بازی گفت: این بازی هم شرایط خاص خود را دارد  و در روند رو به جلو باشگاه بسیار تأثیرگذار است و تمام بازیکنان تلاش می‌کنند تا امتیاز بازی را به دست‌ بیاورند و باید سعی کنند تا این کسب امتیاز با برخورد‌های خوب و منطقی صورت گیرد تا از ارزش‍‌ بالایی برخوردار باشد و امکان اینکه این دربی برنده داشته باشد وجود دارد.
 
مظلومی در خصوص جنجال آفرین بودن دربی‌ها بیان کرد: در دربی‌ها همیشه جنجال وجود داشته است. بازیکنان به خاطر دفاع از حیثیت باشگاه خود تلاش می‌کنند به هر روشی برنده شوند که این کار درستی نیست و بسیار ناپسند می‌باشد. به نظر من بهتر است در بازی جنگ روانی ساق پا نباشد و بازیکنان دستورات تاکتیکی را در بازی پیاده کنند، شخصیت واقعی خود را در زمین مسابقه بشناسند و در فراز و نشیب‌های بازی صبور باشند و اخلاق را نبازند.
 
پیشکسوت استقلال در مورد در صدر جدول قرار گرفتن استقلال و پرسپولیس پس از  گذشت 12 سال اظهار داشت: هدف هر تیم این است که در صدر جدول قرار گیرد و این موضوع برای این 2 تیم هم صدق می‌کند و دوست دارند امتیاز به دست بیاورند. پرسپولیس هم دست و پا بسته نیست، شرایط و توانایی صعود به صدر جدول را دارد.
 
مظلومی درباره برنده دربی گفت: من خود استقلالی هستم و مسلماً دوست دارم استقلال برنده شود و پیروز میدان باشد.
 
وی درخصوص خاطره انگیز‌ترین دربی که خودش در آن حضور داشت گفت: در نه دربی حضور داشتم و در کل شش گل به ثمر رساندم اما خاطره انگیز‌ترین دربی برایم دربی بود که در دهه 50 برگزار شد و با نتیجه سه بر یک استقلال برنده بازی شد و 2 گل این بازی را من زده بودم.
 
پیشکسوت استقلال در مورد تعداد تماشاچیان حاضر در استادیوم در روز برگزاری دربی اظهار داشت: با توجه به حساسیت بالایی که بازی دارد فکر می‌کنم بیشتر از 70-60 هزار نفر برای تماشای بازی به استادیوم بیایند، زیرا طرفداران 2 تیم هیچگاه تیم محبوب خود را تنها نمی‌گذارند و پشت آنها را خالی نمی‌کنند.
 
مظلومی در پایان در خصوص به جنگ تبدیل شدن کری‌خوانی سرخ‌ها و آبی‌ها خاطر نشان کرد: این کار زشت باید از میان برداشته شود. شخصیت و  حرمت هم را حفظ کنند و برای همدیگر ارزش قائل شوند. در سراسر دنیا هیچ کس به کسی توهین نمی‌کند اما متاسفانه در اینجا با بی‌احترامی و پرتاب‌کردن اشیاء به سمت یکدیگر، بازیکنان و حتی بزرگان فوتبال صحنه‌هایی زشت و ناپسندی را به وجود می‌آورند.
 
در این شرایط نیروی انتظامی باید با متخلفان برخورد شدیدی داشته باشد و تماشاگران نیز باید اشخاصی را که مولد این بی‌نظمی‌ها و بی‌احترامی‌ها هستند را از بین خود طرد کنند و به همه فوتبال دوستان پیشنهاد می‌کنم فقط تیم محبوب خودشان را تشویق کنند و با ترویج این فرهنگ می‌توانند تأثیر مثبتی در دنیای فوتبال بگذارند.
 
**رجبی: صدور بیانیه‌ها علیه یکدیگر نشان دهنده‌ی بی‌اخلاقی است/بازی بسته و کم تحرک موجب دلزدگی تماشاگران از فوتبال می‌شود
 
پیشکسوت فوتبال در خصوص دربی هفتادوهشت گفت: استقلال در دفاع خوب جمع می‌شود و پرسپولیس در حمله عملکرد خوبی داشته است و باید دید کدام تیم از موقعیت‌های خود بیشتر استفاده می‌کند.
 
رضا رجبی اظهار داشت: استقلال در این چند بازی نشان داده که در دفاع خوب و سریع جمع می‌شود و اجازه‌ی گلزنی به تیم‌های مقابل را نمی‌دهد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه افزود: پرسپولیس با وجود خلعتبری و صادقیان نشان داده که می‌تواند برای هر تیمی در حمله خطرناک باشد و خط دفاع استقلال نیز کار سختی را مقابل این تیم خواهد داشت.

وی در خصوص صدور بیانیه 2 باشگاه علیه یکدیگر اذعان داشت: صدور بیانیه‌ از حد کری‌خوانی گذشته و به سمت بی اخلاقی رفته است.

رجبی در ادامه اضافه کرد: وقتی مردم در سطح کلان این بی‌اخلاقی‌ها را می‌بیند در استادیوم‌ها این بی‌اخلاقی‌ها توسط خود تماشاگران تکرار می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیر عامل باید از صدور این بیانیه‌ها خودداری کند چرا که علاوه بر رواج بی‌اخلاقی‌ها برای هر 2 تیم حاشیه ایجاد می‌شود و بر عملکرد هر 2 تیم در زمین تأثیر خواهد گذاشت.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص جدایی نکونام و منتظری بیان داشت: مهره‌هایی که استقلال از دست داده در بازی این تیم تأثیرگذار خواهد بود، اما قلعه‌نویی نشان داده که می‌تواند در شرایط سخت تیم را خوب مدیریت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: منتظری فوتبال قابل قبولی را در دفاع بازی می‌کرد و نکونام نیز در خط میانی عملکرد خوبی داشت اما قلعه نوعی با مدیریت این شرایط می‌تواند اوضاع را به نفع استقلال تغییر دهد.

رجبی خاطرنشان کرد: شرایط دربی خاص است و بازیکنان نباید فوتبال بسته و کم تحرکی را از خود به نمایش بگذارند.

پیشکسوت فوتبال افزود: در این مفصل تماشاگران از بازی تیم‌های خود استقبال نکردند و شاید یکی از دلایل این باشد که کیفیت بازی‌ها افت کرده‌ است. تیم‌ها بیشتر به بازی بسته روی آوردند.

رجبی در ادامه گفت: از سوی دیگر مردم ما باید صبور باشند و به ورزشگاه بیایند.
 

 
**فریبا: رسانه‌ها به حاشیه دربی نپردازید
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: کری‌خوانی سرخابی‌ها که منجر به توهین شده امری ناپسند است و رسانه‌ها هم نباید به حواشی دربی بپردازند.
 
بهتاش فریبا درباره دربی روز جمعه گفت: تیم فوتبال استقلال به دلیل صدرنشینی‌اش و بردهای پی‌درپی، در شرایط روحی بهتری نسبت به تیم فوتبال پرسپولیس به سرمی‌‌برد و از طرف دیگر تیم پرسپولیس هم برای کسب امتیاز این مسابقه و صعود به صدرنشینی بی‌شک با توان مضاعفی به میدان می‌آید.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه افزود: برگ برنده تیم فوتبال استقلال خط هافبک و برگ برنده تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان کناره میدان هستند.

وی بیان کرد: تساوی دربی ربطی به ماه دی ندارد و فوتبال هم مانند بازی‌های دیگر برد یا باخت یا تساوی دارد و از الان نمی‌توان نتیجه‌ای را برای این رقابت‌ پیش‌بینی کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص تاثیر جدایی نکونام از این تیم در دربی اظهار داشت: جدایی نکونام لطمه‌ای به تیم وارد نمی‌کند و تجربه‌های اخیر نشان داده است که نبود نکونام سرعت در انتقال توپ را در میدان بالا برده است.

فریبا تصریح کرد: حساسیت در بازی امری طبیعی است اما نباید گذاشت این حساسیت‌ها به حد کاذب برسد زیرا یکی از دلایل تساوی همین حساسیت‌ها و استرس‌های قبل از بازی است.

وی با اشاره به کری‌خوانی‌های سرخابی‌ها گفت: کری‌خوانی در فوتبال امری زیباست اما نباید منجر به توهین به طرف مقابل شود البته رسانه‌ها هم به این کری‌خوانی‌ها دامن می‌زنند، اما امیدوارم این کار شرایط دو تیم را نامطلوب نکند.

 فریبا درباره بازیکنان سرنوشت‌ساز در ترکیب دو تیم در جریان این شهراورد بیان کرد: در تیم استقلال مهدی رحمتی، عمران‌زاده، آندو تیموریان و خسرو حیدری و در تیم فوتبال حیدری پرسپولیس سید جلال حسینی، خلعتبری، صادقیان بیش از سایر بازیکن‌ها می‌توانند برای دریافت این 3 امتیاز برای دو تیم تأثیرگذار باشند.

پیشکسوت فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی فوتبال و نارضایتی طرفداران فوتبال، بیشتر از 40 تا 50 درصد صندلی‌های استادیوم پر نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار