بازیکنان سابق و کارشناسان تیم فوتبال پرسپولیس پیش از برگزاری دربی 78 نظرات مختلفی را ارائه کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان پرسپولیس درباره این تیم و درباره برگزاری دربی 78 نظرات گوناگونی را بیان کردند که آنها را در زیر می‌خوانیم.
 

 
**پنجعلی: برای پیروزی در دربی امیدوارتر شدم
 
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعد از بازی با فولاد برای پیروزی در دربی امیدوارتر شدم. حالا بچه‌ها هوشیارتر و با انگیزه‌تر کار می‌کنند. در حال حاضر تنها نگرانی ما مسائل خارج از زمین است.

محمد پنجعلی افزود: گل دومی که در بازی با فولاد دریافت کردیم از دو جهت بسیار ناراحت کننده بود. اول اینکه این گل برخلاف جریان بازی در آن دقایق و در حالی که بچه‌ها خطرات جدی روی دروازه حریف ایجاد می‌کردند، دریافت شد. دوم اینکه آن گل سالم به ثمر نرسید. تغییر ناگهانی مسیر حرکت توپ به راحتی داور را متوجه این مساله می‌کرد که مهاجم فولاد با دست خود توپ را کنترل کرده است. چنین اتفاقی مثل همان زمین خوردن میثم حسینی در بازی با سپاهان نمی‌توانست اتفاقی باشد. مهاجم فولاد در عمل توپ را با دست جلوی خودش انداخت و دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی باید روی بدهد که بگوییم بازیکن عمد داشته است. ناسلامتی من خودم هم فوتبالیست بودم. اتفاقا همیشه دستهایم را باز می‌کردم و خوب می‌دانم که در آن شرایط امکان واکنش خودآگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم اتفاقاتی از این دست، از تبعات برخورد نامتناسبی است که با حرکت محسن قهرمانی شد. با چنین محرومیت‌هایی هیچ چیز درست نمی‌شود. مگر می‌شود یک داور در سه بازی پشت سر هم آن هم بیرون از خانه علیه یک تیم دچار اشتباه شود. شاید در گذشته به این مسائل شک نمی‌کردم ولی در این چند وقت اخیر با چیزهایی که شنیده‌ایم و دیده‌ایم، سوالات زیادی بوجود می‌آید. مثلا به همین بازی آخر استقلال اشاره می‌کنم. آندرانیک تیموریان از بازیکنان فنی و خوب فوتبال ما است ولی در این بازی باید اخراج می‌شد. یعنی اگر بازیکنان ما هم، به این شکل بازیکنان حریف را بزنند، داوران هیچ برخوردی نمی‌کنند؟

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیام صادقیان را به خاطر تصاویری که در تلویزیون پخش شد، محروم کردند. این اصلا قابل قبول نبود. بدون آنکه حتی تذکری در میان باشد. در دنیا پیش می‌آید که بعد از پخش یک تصویر محرومیت‌هایی اعمال شود، اما این بیشتر در مواقعی است که حرکتی غیر ورزشی در حاشیه بازی روی می‌دهد. تازه کجای کار ما به سایرین می‌ماند. حالا که اینکار را کردند چرا در مورد سایر بازیکنان اینگونه نیست؟ چرا فقط برای پرسپولیس و صادقیان دست به نقد هستند؟ چرا در مورد آندرانیک تیموریان که در این هفته‌های اخیر، خطاهای سنگین کرد و داوران نادیده گرفتند یا ندیدند، واکنشی از سوی کمیته انضباطی شاهد نبوده‌ایم. این تبعیض بین پرسپولیس و استقلال چه معنایی دارد؟

وی تصریح کرد: واقعیت اینکه مجموعه این مسائل ما را برای اتفاقات خارج از زمین مسابقه در روز دربی نگران کرده است. به هیچوجه قصد نداریم جوسازی کنیم، چون نیازی نداریم. منطق و عقل می‌گوید، ادامه مجموعه اتفاقات چند وقت اخیر به دربی می‌رسد. حداقل اینکه بعضی بازیکنان استقلال برای خطا کردن مصونیت دارند. اگر تیموریان چند بار بازیکن ما را زد و داور برخورد لازم را نکرد و بعد یک واکنش ساده بازیکن ما با شدیدترین برخورد روبرو شد، چه؟منظورم مشابه اتفاقی است که در بازی با سپاهان روی داد. یعنی بازیکن سپاهان بازیکن ما را به آن شکل زد ولی داور نادیده گرفت تا بازیکن ما یک برخورد ساده نشان بدهد و...! سناریوهای مختلفی می‌تواند اجرا شود که ما را نگران می کند.

پنجعلی درباره شرایط تیم پرسپولیس در آستانه دربی هم گفت: یکشنبه گفتگویی با علی دایی داشتیم. وقتی دیدم در فکر است از او درباره دلیلش پرسیدم که گفت: اگر همه چیز در زمین رقم بخورد نگرانی ندارد و کاملا از تیم و بچه‌ها مطمئن است. او ناراحت مسائل دیگری بود که برای پرسپولیس بوجود بیاورند ولی در کل برنامه‌اش پیروزی در این بازی است. برای این دیدار حداقل ما دنبال تساوی نیستیم. بچه‌های تیم هم دوباره روحیه خودشان را پیدا کرده‌اند و اتفاقا انگیزه زیادی دارند.

کاپیتان سابق پرسپولیس، تیم ملی و تیم منتخب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: شاید عجیب باشد ولی اتفاقا من بعد از بازی با فولاد برای دربی امیدوارتر شدم. بچه‌ها حالا هوشیارتر هستند و انگیزه بیشتری دارند. فشار روی آنها هم کمتر شده است. تا قبل از این بازی، هر کس ما را می‌دید، می‌گفت: باید به استقلال شش گل بزنیم. الان از هر جهت شرایط را مناسب‌تر می‌بینیم و فقط امیدواریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با نظارت کاملی که خواهند داشت، جلوی تاثیر مسائل احتمالی خارج از زمین فوتبال بر این بازی را بگیرند.
 

 
**درخشان: شانس برد تیم پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر است
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط خوب پرسپولیس شانس این تیم برای پیروزی نسبت به استقلال بیشتر است.
 
حمید درخشان پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: با توجه به شرایط متفاوتی که دو تیم استقلال و پرسپولیس به لحاظ امتیازات و جوانی نیرو دارند اگر مربیان دو تیم ریسک بیشتری انجام دهند بازی جذاب‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تیم استقلال به لحاظ اینکه در صدر جدول قرار  دارد نگاهش به امتیاز این بازی بیشتر است اما در مقابل تیم پرسپولیس به دلیل داشتن خط حمله جوان و با انرژی می‌تواند برای خط دفاع استقلال تهدیدی جدی باشد به همین دلیل نسبت به استقلال شانس بیشتری برای برد خواهد داشت.

درخشان با اشاره به نتیجه دربی در سالهای گذشته بیان کرد: امیدواریم با شجاعت بیشتر مربیان و بازیکنان دو تیم نتیجه همانند سالهای گذشته نباشد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: حساسیت این مسابقه می‌تواند در روند کیفیت این بازی تاثیرگذار باشد و تیم‌ها در مقابل هم با احتیاط‌ تر و با ریسک کمتری بازی کنند.

درخشانی درخصوص نقش این بازی در سرنوشت قهرمانی این دو تیم گفت: قهرمانی در این دربی برای دو تیم صد در صد نقش به سزایی دارد و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش روحیه بازیکنان شود.

وی درادامه پیش‌بینی خود را از نتیجه این بازی عنوان کرد و گفت: تیم پرسپولیس به دلیل داشتن خط حمله جوان و با انرژی احتمال بردش بیش از استقلال است.

درخشانی عنوان کرد: صادقیان، خلعت بری، سیدصالحی و جلال حسینی از جمله بازیکنان تاثیرگذار تیم پرسپولیس هستند.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص کری خوانی‌های سرخی‌ها که جدیدا به جنگ علیه هم تبدیل شده گفت: از لحاظ اخلاق حرفه‌ای درباره همه مسائل باید احترام طرف مقابل را حفظ کنیم اگر هم از کسی انتقادی داریم می‌توانیم به صورت محرمانه به او مطرح کنیم، این درست نیست برای فوتبال راه جنگ و بی‌احترامی را انتخاب کنیم زیرا احترام به حریف احترام به شخصیت خود ماست.
 

 
**پیروانی: هم اتاقی من هم در یکی از تیم‌ها قلیان می‌کشید/نکونام و منتظری هم باشند استقلال می‌بازد
 
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: نکونام و منتظری هم باشند پرسپولیس، استقلال را شکست می‌دهد.
 
افشین پیروانی گفت: برد و باخت دو تیم سرخابی در هفته‌هایی که گذشت تاثیری در نتیجه دربی ندارد در این بازی باید شاهد اتفاقات خاص باشیم.

وی افزود: از داور گرفته تا مربی و بازیکنان در تغییر نتیجه بازی نقش دارند.

افشین پیروانی ادامه داد: در کل شرایط پرسپولیس از استقلال بهتر است و سرخپوشان به دلیل داشتن مهره‌های کلیدی که دارند بدون شک شانس پیروزی‌شان بیشتر است و از طرفی آبی‌پوشان با از دست دادن چند بازیکن اصلی تیم شرایط مطلوبی ندارند، هرچند نکونام و منتظری بازیکنان ملی پوش و بزرگی هستند اما حضورشان در دربی هیچ کمکی به استقلال نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلم با باشگاه پرسپولیس هنوز حل نشده و قصد ندارم الان با توجه به بازی حساس تیمم را وارد حاشیه کنم و بگذارید بعدا راجع‌‌به مشکلاتم با سرخپوشان صحبت کنیم.

پیروانی تاکید کرد: نمی‌دانم همه چیز در ورزش ما درسته که بخواهیم از قلیان کشیدن بازیکنان ایراد بگیریم، من نه خودم قلیان می‌کشم و نه از دود خوشم می‌آید، ما باید اول این مسئله را ریشه کن کنیم نه اینکه در برهه‌ای از زمان و با انتشار عکس فوتبالیست‌ها آبرویشان را ببریم مثلاً همین عکسی که از بازیکن یکی از تیم‌های تهرانی روی جلد روزنامه منتشر شده است واصلاً چنین کاری درست نیست ونباید این تصویر پخش می‌شد.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: در زمان ما هم بازیکن قلیان و یا حتی سیگار می‌کشیدند، هم اتاقی در یکی از تیم‌ها داشتم که قلیان می‌کشید مسئولان کاری با آن افراد نداشتند، شاید برایتان جالب باشد اما در تاریخچه فوتبال هم استفاده از قلیان و سیگار وجود داشته و کرایف اسطوره هلند روزی دو پاکت سیگار می‌کشیده است.

پیروانی در آخر عنوان کرد: در هر کجا همه فقط به دنبال آبرو بردن اشخاص هستند و تا زمانی که همدلی نباشد در ورزش پیشرفت نخواهیم کرد.
 

 
**عبدی: آبی پوشان تمایل به تساوی دارند
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازی دربی سرخابی‌ها گفت: این بازی حساسیت خاص خود را دارد و نسبت به بازی‌های قبل دو تیم متفاوت است.
 
حسین عبدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت:شرایط خاص فلسفه بازی در‌بی سرخابی‌ها است بر این اساس هر تیمی که از لحاظ روحی و روانی فیزیکی و تا‌کتیکی آماده تر باشد می‌تواند بازی بهتری نسبت به حر‌یفش ارائه دهد.
 
 عبدی درباره برگ برنده تیم‌های سرخابی برای بازی در‌بی اظهار داشت: خلاقیت فردی مهاجمان و هافبک‌ها دفاع ‌متحکم و دروازه خوبی مثل ‌نیلسون برگ برنده تیم پرسپولیس در بازی در‌بی است به هر حال در این بازی اعتماد به نفس بالا ارائه یک بازی با کیفیت و دفاع ‌متحکم عوامل مهم و کلیدی محسوب می‌شوند.
 
عبدی در ادامه اظهار داشت: خسرو حیدری و آند‌و تیموریان بازیکنان موثر و کلیدی تیم فوتبال استقلال هستند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شکسته شدن طلسم تساوی‌ها در دی ماه بیان کرد: امیدوارم بازی در‌بی 78 نه تساوی نه جنجال بر انگیز باشد به هر حال هر دو تیم به دلیل حساسیت بازی در‌بی برای بردن  به زمین مسابقه نمی‌آیند بلکه هدفشان نبا‌ختن در این بازی است.
 
عبدی در خصوص تاثیر عدم حضور نکو‌نام در تیم استقلال تصریح کرد: به طور حتم عدم حضور نکونام روی عملکرد تیم استقلال تاثیر منفی می‌گذارد معتقدم که تیموریان نسبت به نکو‌نام بیشتر در تیم استقلال تاثیر گذار است این باز‌یکن می‌تواند به تنهایی جای نکو‌نام را پر کند.

وی درباره کری‌خوانی سرخابی‌ها تبدیل به جنگ شده بیان کرد: معتقدم که کری خوانی خوب است کری خوانی باعث می‌شود که حساسیت بازی دربی بیشتر شود و تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند. بر این اساس تیمی برنده است که از اشتباهات حریف نهایت استفاده را کند.
 
 پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره پیش بینی ‌اش از نتیجه بازی دربی عنوان کرد: بازی دربی را از الان نمی‌توانیم پیش بینی کنیم چرا که در بازی‌های دربی گذشته تیمی که نتایج خوبی قبل از دربی گرفته بود نتوانست در بازی در‌بی خوب ظاهر شود و نتیجه را واگذار کرده است.
 
عبدی عنوان کرد: تیم استقلال نسبت به پرسپولیس به نتیجه تساوی راضی است در آن طرف هم پرسپولیس رغبت بیشتری به برد دارد به هر حال رقابت دو تیم سرخابی تنور بازی ها را داغ تر می‌کند. 

وی درباره خاطره انگیز ترین بازی دربی‌ سرخابی‌ها بیان کرد: در‌بی سال 77-78 که تیم پرسپولیس سه بر صفر برنده آن بازی شد خاطره انگیز ترین ‌دربی برایم بود من در این بازی یک پاس گل به مهدوی کیا دادم به هر حال ما با ارائه بازی تکنیکی و ‌هجومی توانستیم استقلال را شکست دهیم.
 
عبدی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال تیمی که از لحاظ روانی آماده تر باشد و بتواند هیجانات بازی را کنترل کند می‌تواند برنده بازی دربی باشد امیدوارم که این بازی بر خلاف دیگر بازی‌ها جذاب باشد و تماشاگران از دیدن آن لذت ببرند.
 

 
**قلیچ: برد پرسپولیس در بازی ‌دربی دور از دسترس نیست
 
پیشکسوت تیم پرسپولیس تهران گفت: در آستانه در‌بی تیم پرسپولیس آمادگی بیشتری برای حضور در بازی دارد و بازیکنان این تیم می‌توانند با روحیه بیشتری بازی کنند و برد پرسپولیس دور از ذهن نیست.
 
وحید قلیچ‌ اظهار داشت: برگ برنده پرسپولیس در این بازی مثلث سه بازیکن مسلمان، ‌صادقیان و ‌عالیشاه است که سنگینی این بازی بردش این سه نفر است و با بازی خوب تیم برد پرسپولیس تیمی است.

وی در ادامه افزود: اغلب بازی‌های دربی نتیجه مساوی به همراه داشته است به نظر من این بازی هم مساوی می‌شود زیرا هیچ کدام از دو تیم توان حمله ندارند و ترجیح می‌دهند بازی بدون درگیری با نتیجه تساوی به پایان رسد.

 قلیچ همچنین اظهار داشت: تیم پرسپولیس اگر اراده کافی داشته باشد و بتواند از تمام توان خود استفاده کند می‌تواند با حمله مناسب و به جا نتیجه را به نفع خود تغییر دهد پرسپولیس سخت گل می‌خورد و گلر خوبی دارد.

 قلیچ در مورد جنجال و حاشیه بازی بیان کرد: اغلب بازی‌های در‌بی مساوی می‌شود و به همین دلیل جنجال و حاشیه به دنبال خود به وجود می آورد اما اینکه باز‌یکنی مصاحبه تندی انجام دهد کار درستی  نیست و در بازی فوتبال بازیکنان باید مردانه بازی کنند تا بتوانند تماشاچیان را از خود راضی نگه دارند.

 قلیچ در رابطه با صدر نشینی سرخ آبی‌ها تصریح کرد: بعد از 12 سال این دو تیم درصد جدول  حضور  دارند و بازی دربی می‌تواند سرنوشت  این دو تیم را تغییر دهد در حال حاضر پرسپولیس تمرکز بیشتری برای بازی دارد و می‌تواند بازیکنان و ‌سرمربی خوب قهرمانی را از آن خود کنند و استقلال را پشت سر گذارند و صدر جدول را به خود اختصاص دهد.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: این دربی هم همانند اغلب دربی‌ها نتیجه مساوی در پی خواهد داشت زیرا قانون بازی‌های دربی این است که دو تیم سعی می‌کنند محتاط بازی کنند و گلزنی برای آنها سخت می‌شود.

قلیچ در ارتباط با تعداد تماشاچیان در بازی دربی  خاطر نشان کرد:  این بازی برخلاف دیگر بازی‌ها حساس و مهم است و نتیجه شش امتیازی را به همراه دارد به همین دلیل 100 هزار هوادار ورزشگاه آزادی را پر می‌کند.

کری‌خوانی بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس یک امر عادی است و همواره پیش از شروع بازی دربی بازیکنان  و کادر فنی هر دو تیم با یکدیگر به کری‌خوانی می پردازند اگر کری‌خوانی نباشد بازی دربی هم لوس می‌شود به هر حال بعد از گذشت 35 سال سخت است که دو تیم ازکری‌خوانی دست بردارند.

وی در مورد نبودنکونام دراین بازی گفت: عدم حضور نکونام در بازی‌های اخیر روی عملکرد تیم استقلال تأثیر منفی خواهد گذاشت بر این اساس تیم پرسپولیس می تواند از نبود نکونام نهایت استفاده را کند و تیم استقلال را تحت فشار خود قرار دهد و نتیجه را به نفع خود تغییر دهد و قهرمانی را از آن خود کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بازی دربی پیش رو هیجان‌انگیز باشد و تماشاگران از دیدن این بازی لذت ببرند.

گفتنی است، هفتاد و هشتمین دربی سرخابی‌ها روز جمعه 27 دی ماه برگزار می‌شود.

تیم فوتبال استقلال هم اکنون با 44 امتیاز درصدر جدول قرار دارد و تیم پرسپولیس هم با 40 امتیاز جایگاه سوم را در اختیار دارد.
 

 
**آقازمانی: پرسپولیس شرائط بهتری  نسبت به استقلال دارد/ تمام دغدغه‌ام کمک کردن به تیم راه‌آهن است
 
بازیکن سابق پرسپولیس و حال حاضر راه‌آهن گفت: پرسپولیس در آستانه دربی سنتی با وجود باخت در این هفته شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد.
 
سامان آقازمانی افزود: من فکر می‌‌کنم بازی‌های دربی بازی لحظه‌هاست و برگ برنده پرسپولیس در دربی حضور بازیکنان باانگیزه و جوان است و از طرفی هم استقلال با کمبود بازیکن مواجه است و همچنین جدایی نکونام هم می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود امیدوارم پرسپولیس برنده بازی با استقلال باشد و فکر می‌کنم بازی با نتیجه دو بر صفر بر سود قرمزپوشان به پایان می‌رسد.  

وی درخصوص خاطرات خود در دربی گفت: من پنج بار در دربی حاضر بودم که دو برد، دو باخت و یک مساوی را تجربه کردم و نکته جالب در دو شکستی که متحمل شدیم این بود که اشتباهات داوری باعث باخت پرسپولیس بود ولی دو برد خوب هم با این تیم به دست آورده‌ام که مهمترین آن بازی سه گله معروف بود ولی به هر حال خاطره‌انگیزترین دربی من همان اولین بازی من برای پرسپولیس بود و با این که با نتیجه تساوی به پایان رسید بازی خاطره‌انگیزی برای من بود چون قبل از بازی نمی‌دانستم درترکیب حاضر هستم یا نه ولی در اولین حضور خود در پرسپولیس و آن هم در شهرآورد توانستم روز خوبی را پشت سر بگذارم.  

وی در خصوص شرایط خود در راه آهن گفت: چند بازی دور از ترکیب بوده‌ام ولی دوست دارم به تیم خود راه‌آهن کمک کنم و در ترکیب حاضر باشم و این به نظر کادر فنی بستگی دارد یکسری مشکلات بوجود آمد که خدا را شکر حل شد و امیدوارم در ترکیب راه آهن بازی کنم چون تمام دغدغه‌ام کمک کردن به راه‌آهن است.
 

 
**پروین: نباختن در دربی 9 نفره چیز دیگری بود / دلم به این پرسپولیس گرم و امیدوار است
 
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: قدرت پرسپولیس به استقلال می چربد و دربی اگر با نتیجه مساوی به پایان نرسد شانس پرسپولیس را برای پیروزی بیشتر از استقلال می دانم.
 
علی پروین درباره بازی روز جمعه افزود: نیازی نیست که درباره حساسیت و اهمیت بازی روز جمعه و تاثیر آن در تعیین تیم قهرمان صحبت کنم. این چیزی است که همه به آن واقف هستند. همین حساسیت باعث می شود که همواره در 15 - 20 دقیقه ابتدای بازی به جای فوتبالی سرعتی و زیبا شاهد زد و خورد بازیکنان و خطاهای بسیار زیاد باشیم. به هر حال انتظارات هواداران دو تیم باعث می شود که بازیکنان فشار زیادی را تحمل کنند.

وی تصریح کرد: معمولا هواداران پرسپولیس و استقلال قبل از بازی به بازیکنان تیم خود می گویند شما دربی را نبازید و برنده باشید، قهرمان هم نشدید اشکالی ندارد. این به خودی خود نشان دهنده اهمیت نتیجه بازی برای طرفداران دو تیم است و همین انتظارات باعث می شود که بازیکنان نگران باخت بوده و با احتیاط بیشتری بازی کنند و همین احتیاط عامل اصلی مساوی شدن اغلب دربی ها بوده است وگرنه این حرف و شایعه پوچ که می گویند به بازیکنان یا داور گفته شده باید بازی مساوی شود هیچ معنی و مفهومی ندارد و از پایه و اساس غلط است. مگر می شود در دربی کسی بیاید و به دو تیم بگوید بازی باید با نتیجه مساوی تمام شود و بعد هم هیچ وقت هیچ مدرک و سندی و یا هیچ اعترافی در این باره وجود نداشته باشد.
پروین تصریح کرد: من امیدوارم بازی روز جمعه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند باشد. به هر حال رسانه ها مردم و دست اندرکاران فوتبال 5 - 6 ماه انتظار می کشند تا شاهد رویارویی این دو تیم مطرح و پرطرفدار باشند و به همین دلیل توقع دارند که پس از این همه انتظار یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را ببینند. امیدواریم این انتظار و خواسته به جا برآورده شود و اگر حساسیت ها بگذارد بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه با تاکید بر رعایت مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه از سوی هواداران و اعضای دو تیم گفت: دربی یک بازی معمولی نیست و همواره در رسانه های خارج از کشور نیز بازتاب دارد. امیدواریم این بازی بدون حاشیه و با رعایت مسائل اخلاقی برگزار شده و همه از این فوتبال زیبا و بدون حاشیه لذت ببرند.

 دربی آبروی فوتبال ماست و باید در این بازی بزرگ هم با ارائه یک فوتبال زیبا و جذاب و هم با رعایت مسائل اخلاقی آبروداری کنیم. این بازی می تواند برای بازیکنان دو تیم نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد چراکه ارائه بازی خوب در این بازی می تواند تاثیر زیادی در توجه همگان به آنها و پیشرفتشان داشته باشد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره شرایط فعلی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بدون تعارف باید بگویم دست آقای دایی درد نکند که چنین تیمی را جمع و جور کرده و چنین نتایجی گرفته است. پرسپولیس واقعا خوب بسته شده و بازی های خوبی نیز از این تیم می بینیم. نتایج هم خوب بوده . آقای دایی با میدان دادن به 5 - 6 بازیکن جوان شجاعت به خرج داده و از این جوان گرایی بهره برده است. جوان های پرسپولیس واقعا تاثیرگذار و خوب بازی می کنند و برای حریفان دردسر ساز هستند. آنها باید قدر خودشان را بدانند و از اعتمادی که مربی تیم به آنها کرده نهایت استفاده را ببرند.

پروین افزود: خوشبختانه تیم پرسپولیس در بخش دفاعی در زمره بهترین ها بوده و حتی رکوردهایی را بر جا گذاشته است. خط دفاع و گلر پرسپولیس واقعا خوب عمل می کنند و در این موفقیت هافبک ها و مهاجمان نیز تاثیر داشته اند. پرسپولیس بازیکنان با تجربه ای مثل سیدجلال و بنگر را دارد و ماهینی و حسینی نیز انصافا خوب کار کرده اند. آن عقب پرسپولیس یک گلر دارد که مثل شیر از دروازه حراست می کند. خط دفاعی و حمله پرسپولیس نیز از بازیکنان با تجربه و جوان شکل گرفته که امسال عملکرد خوبی داشته اند، نتایج هم این را نشان می دهد. بر همین اساس معتقدم اگر دربی به واسطه حساسیت و احتیاط بیش از حد بازیکنان دو تیم مساوی نشود تیم پرسپولیس از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است و می تواند برنده این بازی باشد. قدرت پرسپولیس بر استقلال می چربد و من شانس برتری پرسپولیس را بیشتر می دانم.

 علی پروین درباره تیم فوتبال استقلال نیز گفت: آنها نیز تیم خوبی دارند و نتایج خوبی گرفته اند اما جدایی دو سه بازیکن از این تیم قطعا نمی تواند بدون تاثیر باشد. نکونام و منتظری در فصل جاری در ترکیب اصلی استقلال بوده اند و جدایی آنها می تواند برای آنها مشکل ساز باشد. استقلال بیشتر روی ضربات ایستگاهی موفق بوده و بازیکنان این تیم چون چند سالی است کنار هم بازی می کنند از این مزیت استفاده کرده و معمولا از تجربه خود نیز استفاده کرده اند.  من معتقدم بازی های سخت استقلال باقی مانده و آنها با تیم هایی مثل تراکتورسازی، فولاد، سپاهان، پرسپولیس و نفت بازی نکردند و مقابل تیم های پایین تر جدول نیز بازی هایی در خارج ازخانه دارند. پرسپولیس ولی در نیم فصل دوم با اغلب تیم های بالای جدول بازی کرده این نکته ای است که باید آن را در نظر داشته باشیم. با این وجود نتیجه این بازی در صورتی که برنده داشته باشد در معادلات قهرمانی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه بار دیگر بر ارائه بازی زیبا و تماشاگرپسند از سوی دو تیم تاکید کرد و به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: من خیلی دوست دارم بازی خوبی از  آب در بیاید. مردم بی صربانه منتظر رویارویی دو تیم هستند. یک سال انتظار می کشند و در دو بازی رفت و برگشت شاهد این بازی سنتی باشند ، وقتی این همه انتظار و توجه وجود دارد غیرمنطقی نیست که همه انتظار یک بازی زیبا و تماشاگرپسند داشته باشند . من امیدوارم تماشاگرانی که به استادیوم می روند و ساعت ها سختی را حتی در هوای سرد استادیوم تحمل می کنند و یا آنهایی که با استرس منتظر شروع بازی هستند تا این دیدار را از تلویزیون تماشا کنند در نهایت شاهد یک بازی زیبا باشند. به ویژه این که در کنار این زیبایی امیدواریم شاهد حاشیه ها و بی اخلاقی ها نباشیم. هواداران پرسپولیس باید بسیار هوشیار باشند و تا دقیقه 90 از تیم خود حمایت کنند. حمایت تا دقیقه 90 تاثیر زیادی در کمک کردن به تیم دارد و هواداران که با حمایت های تا دقایق پایانی به تیم کمک کرده اند باید در این بازی نیز هوشیار باشند و تحت تاثیر اتفاقات بازی قرار نگیرند.

علی پروین که یکی از رکورد داران تاریخی دربی پرسپولیس و استقلال محسوب می شود درباره خاطرات خود از این بازی می گوید: به هر حال بازی هایی را با عنوان بازیکن تجربه کرده ام و در بازی های بسیاری نیز به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بوده ام بعضا نیز به عنوان عضو هیئت مدیره یا مدیر فنی در باشگاه سمت داشته ام و حتی زمانی که هیچ مسئولیتی نیز نداشته ایم این بازی برای ما مهم بود. الان هم آرزو می کنم تیم پرسپولیس با نتیجه خوب بازی را ترک کند. برای دایی و شاگردانش و هواداران پرسپولیس آرزوی سربلندی و موفقیت را دارم و همان طور که گفته ام دلم به این تیم گرم و امیدوار است. به اعتقاد من سه دربی از اهمیت بالایی برخوردار بوده. یکی دربی معروف سال 52 که با شش گل به نفع پرسپولیس خاتمه یافت. دومی دربی معروف 9 نفره و بعد هم دیداری که پرسپولیس به رغم 10 نفره بودن در دقایق پایانی توانست با سه گل زاید شکست دو بر صفر را به برتری سه بر دو تبدیل کند. با این وجود معتقدم بازی 9 نفره برای من بسیار جالب بود در آن بازی دو بازیکن ما اخراج شدند و ما دقایق زیادی با 9 بازیکن بازی می کردیم ولی با غیرت بچه ها و حمایت هواداران توانستیم بدون گل خورده میدان را ترک کنیم و حتی در دقایق پایانی ادموند بزیک فرصت خوبی برای گلزنی داشت و ما می توانستیم با پیروزی در آن بازی این دیدار خاطره انگیز را خاطره انگیز تر کنیم. یادم هست وقتی بعد از بازی با اتوبوس به هتل لاله محل اردوی تیم برمی گشتیم آقای عابدینی مدیرعامل وفت پرسپولیس آن قدر خوشحال بود که بلافاصله دلارهایی را به بازیکنان اهدا کرد و معتقد بود که ارزرش این مساوی از یک برد پرگل هم بیشتر بوده. واقعا هم همین طور بود ما در نیمه اول 9 نفره شدیم اما با غیرت و همت بچه ها نتیجه ای تاریخی رقم خورد و بدون تعارف در آن بازی من منتظر بودیم سه یا چهار گل دریافت کنیم اما بچه ها آن قدر غیرتمندانه بازی کردند که حتی می توانستیم در دقایق پایانی به گل برسیم. پروین در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن را در دربی ها موفق تر از سایرین می دانید گفت: خدا را شکر آن قدر شاگردان زیادی داشته ام که نمی دانم نام کدام یک از آنها را عنوان کنم. خیلی از آنها در دربی ها دست به کارهای بزرگی زدند و به قولی مرد این بازی های سخت بودند. اگر اسم ببرم خیلی ها از قلم می افتند اما خدا را شکر ما در مجموع خاطرت خوبی از دربی داریم. هر یک از آن بازیها برای من خاطرات خاص خودش را دارد که اگر بخواهم همه آنها را عنوان کنم باید یک کتاب بنویسم.
 

 
**شاهرودی: به این پرسپولیس امیدوارم، دربی را می بریم / اعضای دو تیم و هواداران با رفتار خود به داور میدان کمک کنند
 
مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران گفت پرسپولیس را برنده این دربی می دانم.
 
رضا شاهرودی افزود: دربی شرایط خاص خودش را دارد و هیچ گاه تیمی که قبل از دربی برنده بوده در دربی نیز به برتری دست نیافته و نتیجه بازی های قبلی تاثیری در نتیجه و شرایط بازیکنان دو تیم ندارد. این بازی یک بازی خاص است که به واسطه ترس اعضای دو تیم از باخت اغلب مساوی می شود اما من به این پرسپولیس امیدوارم و فکر می کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل این بازی را می برد.

مدافع چپ پرسپولیس در سال های گذشته در ادامه با اشاره به شرایط استقلال گفت: امیدوارم تیم فوتبال پرسپولیس از شرایط فعلی تیم استقلال نهایت استفاده را برده و به برتری دست یابد. به هر حال نبود نفراتی مثل نکونام و منتظری به سیستم دفاعی تیم استقلال آسیب می زند.  استقلال با برخورداری از 6 ملی پوش در دفاع و هافبک دفاعی و استفاده از یک گلر مطرح 15 گل دریافت کرده است و حالا که منتظری و نکونام نیز نیستند و نیمکت این تیم با کمبود نفرات مواجه است می توان از این شرایط استفاده کرد. استقلال عمدتا روی ضربات ایستگاهی و کرنر به گل می رسد و بعضا نیز با تکیه بر سانتر از جناحین دروازه حریفان را باز کرده است. در مجموع این تیم ار نظر مالی و بازیکان شرایط خوبی ندارد و بیشتر حملات این تیم با سانترها و نفوذهای خسرو حیدری و هاشم بیک زاده و به ویژه خسرو حیدری از راست طراحی می شود و جالب اینکه بسیاری از گل های آنها روی توپ های بلند و با ضربات سر به ثمر رسیده است و قطعا علی دایی که در فصل جاری موفق عمل کرده با آنالیز تیم استقلال از ضعف های این تیم استفاده کرده و نقاط قوت آنها را خنثی می کند.

رضا شاهرودی درباره تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس رفته رفته بهتر شد و توانست به صدر جدول برسد. علی دایی در فصل جاری و در بستن تیم هوشمندانه عمل کرده و خط دفاعی و دروازه را با نفرات با تجربه و خط میانی و حمله را با بازیکنان جوان جمع و جور کرده و توانسته هماهنگی خوبی را ایجاد کند. پرسپولیس در خط میانی و حمله بازیکنان خلاقی مثل خلعبتری، عالیشاه، صادقیان و مسلمان را در اختیار دارد و با تجربه هایی مثل نوری و سیدصالحی و بازیکن جنگنده ای مثل رضا حقیقی. پرسپولیس می تواند از خلاقیت بازیکنانش نهایت استفاده را برده و من امیدوارم که سرخپوشان در دربی غیرت پرسپولیسی خود را نشان داده و با توانی مضاعف و هوشیاری لازم به مصاف رقیب دیرینه بروند و کاری کنند که با کسب سه امتیاز این بازی مجددا در کورس قهرمانی قرار بگیرند و فاصله امتیازات خود را با صدر جدول کاهش دهند.

مدافع چپ تیم ملی ایران در سال های گذشته درباره داوری بازی روز جمعه گفت: متاسفانه پرسپولیس در بازی های خود مقابل تیم های مدعی لطماتی خورده و از بابت داوری آسیب دیده است اما من معتقدم تیم پرسپولیس باید  آن قدر قوی باشد که اگر داور اشتباهی کرد نتیجه بازی را واگذار نکند. البته می دانم که تیم ها به هم نزدیک هستند و یک اشتباه می تواند منجر به از دست رفتن قهرمانی شود. پرسپولیس متاسفانه در سال های اخیر نیز از قضاوت در دربی ها متحمل آسیب هایی شده اما من امیدوارم بازیکنان و هواداران در بازی روز جمعه نکات اخلاقی و بازی جوانمردانه را رعایت کنند و طوری عمل نکنند که برای داور مشکلاتی ایجاد شود. باید به داور میدان کمک کرد تا بتواند در آرامش و به نحو احسن قضاوت کند. بازیکنان باید هوشیار باشند و بدانند که اعتراض های آنان به داوری سکوها را تحت تاثیر قرار می دهد، دربی بازی حساس و مهمی است و کوچک ترین حرکات اعضای دو تیم در زمین خواسته یا ناخواسته در سکوها تاثیرگذار است. داور هم یک انسان است و باید به او کمک کرد تا بتواند قضاوت بدون اشتباهی را در این بازی شش امتیازی و مهم داشته باشد. قضاوت در دربی دل و جرات می خواهد و من که خودم در دربی ها سابقه اخراج از زمین را هم دارم امیدوارم اعضای دو تیم نهایت همکاری را با داور داشته باشند و به او کمک کنند.

شاهرودی درباره خاطرات خود از دربی ها گفت: اگر اشتباه نکنم در چهار دربی به میدان رفته ام که سه برد داشته ایم و یک باخت. در سال 73 من در نیمه اول بازی کارت زردی را به ناحق دریافت کردم و در نیمه دوم به خاطر تکلی که زدم با کارت قرمز مواجه شدم و از زمین اخراج شدم. در آن بازی تیم ما حاکم مطلق توپ و میدان بود و اگر اخراج نمی شدم هیچ بعید نبود که تیم استقلال شش تایی شود.

 شاهرودی که به هنگام مصاحبه در کنار دوستان استقلالی خود بود در ادامه با خنده گفت: من این حرف ها را که می زنم دوستان استقلالی ام به من چپ چپ نگاه می کنند. در مجموع باید بگویم قبل از دربی همه فوتبالی ها  و هواداران برای یکدیگر کری مم خوانند اما باید بدانید این بازی هم نتیجه ای جز برد، باخت و مساوی نخواهد داشت. باید ظرفیت ها را بالا ببریم و طرفداران دو تیم باید پس از اتمام بازی واقعیت ها را بپذیرند. باز هم تاکید می کنم که رعایت مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه می تواند در هر چه بهتر و زیباتر برگزار شدن این بازی کمک کند و انشاالله که تیم پرسپولیس با اختلاف یک گل به عنوان تیم برتر زمین را ترک خواهد کرد.
 

 
**ابوالقاسم‌پور: مردم دو قطبی هستند
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال را همه دوست دارند.
 
بهنام ابوالقاسم‌پور گفت: این بازی همیشه حساس بوده و مردم دوقطبی هستند و پرسپولیس و استقلال را دوست دارند، این دو تیم پرطرفدارترین تیم‌های مردمی هستند. این اتفاقاتی که الان در فوتبال می‌افتد با اتفاقات گذشته فرق می‌کند قبلا از این اتفاقات در فوتبال نمی‌افتاد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه افزود: استقلال دو بازیکن کلیدی خود را از دست داده و  پرسپولیس هم مسائل حاشیه‌ای و داوری دارد. پرسپولیس بازی هفته قبل خود مقابل فولاد خوزستان را باخت و استقلال بازی هفته قبل خود را برده است. هر دو تیم انگیزه دارن اگر حاشیه‌ها جمع شود شاید بازی خوبی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بچه‌ها استرس از تماشاگران دارند، دیگر ترس از مربی و مسئولین گذشته و تقریباً در بین بازیکان امری حل شده است. طرفداران دوتیم همیشه کری خوانی داشته و دارند و می‌خواهند تیم‌شان بازنده نباشد تماشاگران در زمان ما هم دوست داشتند که ما نبازیم و گل نخوریم وهمین باعث می‌شد بازی مساوی شود.

ابولقاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تماشاگران به استادیوم بیایند و فقط تیم مورد علاقه‌شان را تقویت کنند. انشاالله بازی خوب و زیبایی را از هر دو تیم شاهد باشیم و فکر کنم پرسپولیس برنده دربی باشد.
 

 
**دادش‌زاده: رحمتی از نیلسون بهتر است/ شاید کسی گلزنی کند که انتظارش را نداریم
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سنگریان پرسپولیس به خاطر 2 ضرب گرفتن توپ‌ها، از رحمتی ضعیف‌تر است.
 
بهزاد دادش‌زاده در خصوص دربی 78 گفت: شرایط 2 تیم حساس‌تر از سال‌های قبل است چراکه استقلال در صدر جدول و پرسپولیس تیم سوم جدول است استقلال با یک تساوی می‌تواند جایگاهش را در جدول حفظ کند و پرسپولیس برای اینکه موقعیتش را در جدول بهبود دهد باید این بازی را ببرد.

داداش‌زاده در خصوص نقاط قوت دو تیم گفت: پرسپولیس بسیار خوب و قوی است در مقابل نقطه قوت استقلال خط دفاعی تیم است.

وی در خصوص دروازه‌بان‌های 2 تیم گفت: از نظر من سید مهدی رحمتی از نیلسون بهتر است و نقطه قوت استقلال است در مقابل نیلسون توپ‌ها را دو ضرب می‌گیرد و همین موضوع در بازی مقابل فولاد خوزستان کار دستش داد و باعث باز شدن دروازه‌اش شد، زمان ما عابدزاده نقطه قوت تیم بود و حضورش در دروازه قوت قلبی بود و اطمینان داشتیم که از دروازه تیم به خوبی محافظت می‌کند.

داداش‌زاده در خصوص بازیکنان تاثیرگذار دربی تصریح کرد: بازیکنان تاثیرگذارند در دربی ممکن است کسی گلزنی کند که خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند پس نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه بازیکنی در این دیدار می‌درخشد.

وی درباره رفتن نکونام از استقلال و تاثیر نبودش در عملکرد تیم بیان کرد: با وجود نکونام کمربند میانی استقلال قوی بود چرا که آندرانیک تیموریان بازیکن سرعتی و شناوری است و خلا وی را نکونام پر می‌کرد ولی امیر قلعه‌نویی تجربه زیادی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای نکونام پیدا کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تماشاگران اظهار داشت: سرمایه اصلی ما تماشاچیان هستند، آنها عاشق استقلال و پرسپولیس هستند و برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه می‌آیند خواهشم این است که تماشاچیان فقط تیم محبوب خود را تشویق کنند و حاشیه‌سازی نکنند چراکه فوتبال ما در بحران است و درآوردنش خیلی سخته و مردم با حاشیه‌سازی به آلوده شدن بیشتر فوتبال کمک نکنند.
 

 
**نکیسا: امیدوارم دربی مساوی نشود/ پرسپولیس 2 بر صفر بازی را می‌برد
 
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به مساوی‌های این دربی‌ها، من امیدوارم که شهرآورد این 2 تیم مساوی نشود و قطعا پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر بازی را می‌برد.
 
نیما نکیسا، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دربی پایتخت اظهار داشت: قطعا همه اقشار مختلف جامعه آماده دربی هستند و من به شخصه امیدوارم دو تیم مساوی از تیم خارج نشوند، زیرا تساوی این دو تیم برای مردم خوشایند نیست.

وی در ادامه افزود: درست است که با برد تیمی یک سوی آن هواداران خوشحال و سری دیگر ناراحت می‌شوند، اما هیجان فوتبال در این است که گروهی شاد و گروهی دیگر اشکبار باشند و این زیبایی‌های فوتبال است و مردم این زیبایی‌ها را دوست دارند.

نکیسا در خصوص برتری تیم پرسپولیس تهران تصریح کرد: در این شرایط و با توجه به شرایط حال حاضر استقلال و نداشتن چند بازیکن به نظر می‌رسد کفه‌ی ترازو بیشتر به نفع پرسپولیسی‌ها سنگینی کند، زیرا این بازیکنان در زمانی نامناسب از تیم جدا شدند. ولی پرسپولیس همه بازیکنان خود را در اختیار دارد.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان تیم پرسپولیس تهران با بیان و پیش بینی نتیجه بازی نیز گفت: همانگونه که بیشتر کارشناسان و مردم مطلع هستند پرسپولیس از استقلال بهتر است و به نظر من این بازی را پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر برنده خواهد شد.

وی با اشاره به تیم استقلال تهران نیز عنوان کرد: اگر بازی را احساسی نگاه کنیم و دید استقلال احساسی باشد، استقلال هم برای برد به زمین می‌آید. اما گر استقلال نگاهی منطقی به بازی داشته باشد، برای برد به زمین خواهد آمد. اما قطعه نویی مربی کاردان و باهوشی است و می‌داند برای چه چیزی به زمین می‌آید و از بازی چه چیزی می‌خواهد. مگر این‌که اتفاق خاصی در بازی رخ دهد و به برد استقلال کمک کند ولی پرسپولیس در هر صورتی به برد نیاز دارد.

نیکسا با توجه به حواشی امین دو تیم هم در آستانه دربی گفت: البته در آستانه دربی‌های بزرگ حواشی وجود دارد، اما نباید اخلاق مداری فراموش شود و باید به همدیگر احترام گذاشت.

کارشناس فوتبال کشورمان هم ادامه داد: باید کاری کنیم که حواشی قبل، چنین و بعد از دربی را به طور دقیق مدیریت کنیم تا شاهد یک دریب زیبا و تماشاگر پسند باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که ضمن یک نتیجه شاهد یک دربی زیبا باشیم که اخلاق و احترام در آن به بهترین نحو رعایت شده باشد.
 

 
**نقی‌زاده: آرزو می‌کنم پرسپولیس جمعه برنده شود
 
بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد گفت: پرسپولیس را قلبا دوست دارم و آرزوی من به عنوان بازیکن گسترش فولاد این است، این تیم برنده شود.
 
میثم نقی‌زاده، در خصوص شهرآورد پایتخت اظهار داشت: دربی سنتی استقلال، پرسپولیس شرایط خاص خود را دارد ولی این دیدار یک بازی ویژه و خاص است و این بر حساسیت بازی می‌افزاید.

بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در ادامه افزود: دربی حساسیت منحصر به فردی دارد و امیدوارم شاهد یک دربی جذاب و خوب باشیم و آرزوی من این است که پرسپولیس در این بازی برنده شود.
نقی‌زاده در خصوص پرسپولیس هم تصریح کرد: پرسپولیس تیم خوبی است که با به خدمت گرفتن بازیکنانش عملاً متحول شده است و امیدوارم هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر قهرمان شود.

وی در خصوص شرایط تیمش نیز گفت: خوشبختانه شرایط تیم ما خوب است و در این هفته‌ها نتایج خوبی را پشت سر گذاشته است و امیدوارم تا پایان فصل هم بتواند ادامه پیدا کند.

بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز ادامه داد: بازی سختی مقابل استقلال خوزستان داریم ولی امیدوارم با حضور مهدی تارتار که یکی از مربیان خوب فوتبال ایران است بتوانیم نتایج بهتری را بگیریم.
 
**شاهرودی: پرسپولیس با یک گل برنده‌ی دربی می‌شود
 
بازیکن سابق و پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علی دایی تیم جوان و خوبی را امسال بسته است که از درون دروازه تا خط حمله همه قوی هستند و به نظر بنده پرسپولیس بازی را یک بر صفر خواهد برد.
 
رضا شاهرودی در مورد دربی اظهار داشت: این دربی با تمام دربی‌ها فرق می‌کند دلیل این تفاوت جوان‌گرایی پرسپولیس است با این جوان‌گری پرسپولیس آینده موفقی خواهد داشت.
 
بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس تمام بازی‌های فصل را با انگیزه کار می‌کنند. علی دایی امسال تیم خوبی را بسته این تیم هرچه جلوتر برود با تلاش بیشتر هماهنگ‌تر می‌شود در مقابل، تیم استقلال بوده که تیم خوب و قدرتمندی است که از مربی کاردان سود می‌برد، امیر قلعه‌نویی تا به حال خوب کار کرده در کل امیدوارم این دربی با برد پرسپولیس به پایان برسد.
 
شاهرودی در مورد سوابق دربی خود گفت: دربی‌های زیادی را در ترکیب پرسپولیس حضور داشتم که 2 تا از این دربی‌ها برای من به یادماندنی‌تر بوده است یکی از این بازی‌ها هافبک بازی می‌کردم و هاشمی نصب با هد به استقلال گل زد و آن بازی را یک بر صفر بردیم و دربی خاطره‌انگیز دیگرم بازی را سه بر یک بردیم و در آن بازی به ادمونک بزیک پاس گل دادم.
 
بازیکن سابق پرسپولیس در پایان گفت: در گذشته دربی‌هایی که برگزار می‌شد جذاب‌تر بود و این جذابیت دلیلش رفاقت بازیکنان بود، تعصبی بود که بازیکنان نسبت به پیراهن و تیمشان داشتند تمام این موارد را پول به حاشیه کشانده و همه چیز شده پول، بازیکنان فقط فکر این هستند که قراردادهایشان گرانتر باشد تا کوچکترین اتفاقی می‌افتد سریع خود را به مصدومیت می‌زنند و فکر ساق پاهایشان هستند فکر این هستند که آسیب نبینند زمانی که ما بازی می‌کردیم 9 بازیکن در تیم ملی حضور داشتند و بالاترین قیمت قراردادمان پانزده تا بیست میلیون تومان بود و تمام تیم به صورت یکپارچه عمل می‌کرد و منی وجود نداشت.
 
شاهرودی خاطرنشان کرد: در کل باید بگویم امسال دایی تیم خوبی بسته از دروازه گرفته که نیلسون دروازه‌بان قوی است تا نوک خط حمله صادقیان، مسلمان، سیدصالحی بازیکنان قوی هستند و اگر خدایی ناکرده سیدصالحی مصدوم شود حاتمی چیزی کمتر از سیدصالحی ندارد و نظر شخصی من این است که پرسپولیس این دربی را با برد یک بر صفر به پایان خواهد برد.
 
**کرمانی مقدم: پرسپولیس به مراتب از استقلال بهتر است
 
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در اینکه پرسپولیس از استقلال به مراتب بهتر بازی می‌کند شکی نیست ولی ضعف استقلال نشان دهنده باخت این تیم در بازی دربی نیست.
 
رضا کرمانی‌مقدم در خصوص دربی 78 استقلال – پرسپولیس اظهار داشت: جمعه برای هفتادوهشتمین بار است که 2 تیم مقابل همدیگر قرار می‌گیرند و هنوز هم جذابیتش در دل هوادار حفظ شده است زیرا این 2 تیم از رقبای سنتی همدیگر هستند و در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: دربی 78 دو تیم باید متفاوت‌تر از دربی‌ها دیگر باشد زیرا دو تیم در جایگاه حساسی از جدول قرار گرفته‌اند.

کرمانی‌مقدم از لحاظ فنی هم تصریح کرد: به لحاظ فنی همه چیز مشخص است قطعا تیم پرسپولیس بهتر از استقلال است ولی حتی زمانی که ما بازیکن بودیم ضعف یک تیم ملاک باخت آن تیم در دربی نبود و هنوز هم این فرضیه اشتباه است که بگویم تیمی که ضعیف است بازنده دربی خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به شرایط دو تیم هم اذعان کرد: البته باید حواسمان به استقلال باشد زیرا استقلال هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست ولی پتانسیل پرسپولیس امسال از استقلال قوی‌تر است و بازیکنان زیادی دارد و استقلال بازیکنان خوب کلیدی زیادی را در این فصل از دست داده است ولی من احتمال برد پرسپولیس را می‌دهم.

وی با توجه به سرمربیان دو تیم هم تصریح کرد: قطعا "دایی" سرمربی تیم پرسپولیس برای تساوی به میدان نمی‌رود و برای کسب امتیاز لازم هم به جهت برد و هم به جهت صعود به رده‌های بالای جدول بازی می‌کند و درست است تیم امیر قلعه‌نویی چهار امتیاز از پرسپولیس بیشتر است ولی او نیز برای برد به میدان می‌آید و تفکرش این است که باهوش و هجومی بازی کند تا از این بازی هم برد کسب کند.

کرمانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بازی پیش رو استقلال – پرسپولیس فارغ از هر نتیجه ضمن آشتی هوادارا با ورزشگاه نوید یک فوتبال خوب و تماشاگر پسند داشته باشد.
 

 
**رأفت: مدیران با کری‌خوانی باعث ایجاد تنش در دربی شده‌اند

پیشکستوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کری‌خوانی‌های اخیر مدیران باعث ایجاد تنش در 2 تیم استقلال و پرسپولیس شده است.

پایان رأفت  گفت: با توجه به آن‌که تیم پرسپولیس 2 بازی اخیر خود را واگذار کرده است اکنون با آمادگی بیشتری برای کسب این امتیاز و ارتقاء به بالای جدول به میدان می‌آید.
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ادامه افزود: کری‌خوانی های اخیر که منجر به توهین شده و موضوع قلیان کشیدن آن بازیکنان و حاشیه‌های دیگر موجب ایجاد تنش در دو تیم شده است.
 
رأفت بیان کرد: مربیان دو تیم سعید کنند که آرامش را در فوتبال ایجاد کنند زیرا فوتبال برای آرامش است نه ایجاد جنجال و بحث و گفتگو، ایران باید فوتبالش حرفه‌ای باشد اما این برنامه‌های اخیر مانع از حرفه‌ای شدن فوتبال می‌کند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: برگ برنده این بازی لحظات و ثانیه‌های بازی هستند  لذا هر کدام از دو تیم بتوانند از لحظات و ثانیه‌ها به درستی استفاده کنند برگ برنده را در دست خواهند داشت.
 
وی در خصوص تساوی دربی در ماه دی گفت: بنده کاملا مخالف این حرف هستم و دربی در هر ماهی که برگزار شود می‌تواند با تساوی به پایان برسد، نتیجه دربی بستگی به تنش وارده به مدیران دارد، زیرا بازیکنان این دو تیم 80 درصد تیم ملی را تشکیل می‌دهد و دو تیم باید جدا از این تنش‌ها بازی کنند.
 
وی درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه شهرآورد تصریح کرد: هر تیمی که از لحاظ روحی آمادگی بیشتری داشته باشد و آرامش بیشتری در آن موج بزند برنده خواهد شد.
 
رأفت اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالای این فوتبال اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد طرفداران زیادی برای حمایت تیم‌هایشان به استادیوم می‌آیند.
 
رأفت در پایان اشاره‌ای به کری‌خوانی‌های سرخابی‌ها کرد و خاطرنشان ساخت: این کری‌خوای‌هایی که سرخابی‌ها علیه هم می‌گویند کاری ناپسند است و مخالف این اقدام آن‌ها هستم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار