نائب رئیس هیئت کوهنوردی آمل از صعود کوهنوردان این شهرستان به قله بیش از 3 هزار متر هزار مسجد کرمان خبر داد.

مهین خضرایی امروز در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : هیئت کوهنوردی آمل یکی از هیئت‌های فعال و با سابقه ورزشی این شهرستان است که فعالیت آن به قبل از سال 1360 برمی‌گردد.

وی افزود: هیئت‌های فعال کوهنوردی زیادی در این شهرستان در بین آقایان و بانوان فعال هستند که هر هفته به طور مستمر به قلل مرتفع صعود دارند.

نائب رئیس هیئت کوهنوردی آمل یادآور شد: چندی پیش هم کوهنوردان این شهرستان به دو قله مرتفع کشورمان صعود داشتند.

وی با اشاره به صعود کوهنوردان آملی به قله هزار مسجد کرمان اذعان داشت: این قله با ارتفاع بیش از 3 هزار متر در برنامه‌ای دو روزه فتح شد که در 16 نفر از کوهنوردان گروه کوهنوردی هراز و گروه شیدا به همراه یک گروه از مشهد مقدس شرکت داشتند.

خضرایی که خود مسئول فنی این گروه در صعود به هزار مسجد کرمان بود، از طیبه بهرستاقی به عنوان سرپرست گروه نام برد.

وی در مورد در دیگر صعود کوهنوردان آملی که با هماهنگی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان شکل گرفت، ابراز داشت: صعود بعدی ما به قلعه و کوه شاداب در دزفول بود که این حرکت ورزشی به صورت مشترک بین گروه‌های شیدا، یک کوهنورد از گروه شقایق، گروه شاداب دزفول و گروه اداره ورزش و جوانان گناوه انجام شد.

وی با تاکید اینکه این صعود در دو مرحله انجام شد، ادامه داد: برای نخستین بار به تپه‌های ماهوری بالای سد دز صعود داشتیم و حدود 10 ساعت به طول انجامید.

وی از استقبال پرشور دزفولی‌ها، گروه شاداب و مهمان‌نوازی خوب‌شان تقدیر کرد و گفت: جا دارد از حسن‌پور رئیس هیئت کوهنوردی دزفول و اعضای گروه شاداب قدردانی کنم.

بیش از 850 کوهنورد در آمل وجود داشته که بالغ بر 530 کوهنورد با بیمه ورزشی به صورت سازمان‌یافته فعالیت دارند همچنین 45 گروه کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این شهرستان وجود داشته که چهار گروه ویژه بانوان باعث شده تا این قشر فعال جامعه نیز به طور مستمر صعودهایی به قلل مرتفع داشته باشند./ش

برچسب ها: صعود ، آملی ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.