فلاحی با بیان این‌که طرح ثبت خشونت در محل کار یکی از اقدامات صورت گرفته در دوره‌ی فعالیتم بوده است گفت: طبق آمار در سال 91 ، 71 درصد پرستاران تحت خشونت رفتاری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فلاحی معاون اسبق پرستاری وزارت بهداشت امروز 30 دی در مراسم تودیع و معارفه‌ی معاون جدید پرستاری وزارت بهداشت گفت: بنده مسئولیت معاونت پرستاری را حدود 7 ماه پیش در زمانی که کسی حاضر نمی‌شود این پست را قبول کند، قبول کردم.
 
وی به گزارشی از عملکرد خود در این 7 ماه اشاره کرد و افزود: در این دوره اقداماتی همچون تدوین چارت تشکیلاتی معاونت پرستاری، ارائه برنامه‌ی 100 روزه در دولت روحانی، ارائه راهکارهایی جهت برطرف کردن کمبود پرستاری، سیاست‌های تربیت پرستاری، طرح هیات علمی بالینی، تبدیل دوره های 4 ماه ی کمک پرستاری به دوره ی یک ساله، پیشنهاد پیشگیری از ایجاد رشته های موازی با رشته ی پرستاری و پیشنهاد تشکیل شورای آموزش پرستاری انجام شده است.
 
فلاحی به ایجاد بانک اطلاعاتی برای پرستاران اشاره و عنوان کرد: به دلیل این‌که بانک اطلاعاتی درستی از تعداد پرستاران کل کشور نداریم نمی‌توانیم به طور قطع میزان پرستاران در کشور را بگوییم. اما طبق شواهد حدود 230 هزار پرستار در کشور داریم.
 
وی اظهار داشت: سال 91 ، 162 مرکز دانشگاهی دانشجو برای پرستاری جذب میکردند که امسال این تعداد به 170 دانشگاه رسیده است. اما نکته‌ی مهم این است که کوریکولوم آموزشی دانشگاه ها با هم متفاوت است و همین تفاوت باعث کاهش کیفیت تربیت پرستاری میشود.
 
وی به آیین نامه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران اشاره و عنوان کرد: آیین نامه‌ی صلاحیت حرفه‌ای نوشته شده و به "نظام پرستاری" ابلاغ شده است که تا پایان سال به پرستاران این پروانه‌ی صلاحیت داده شود.
 
فلاحی به طرح ثبت خشونت محل کار در پرستاران اشاره کرد و گفت: در سال 91 ، 71 درصد پرستاران تحت خشونت رفتاری، 21 درصد خشونت فیزیکی  قرار گرفته‌اند که این آمار یک هشدار محسوب می‌شود تا برای کاهش این خشونت‌ها اقدامی موثر صورت گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: نقشه‌ی جامع پرستاری بازنگری شده، رتبه بندی نیز به آن اضافه شده و برای مقام وزارت ارسال گردیده است و امیدواریم هرچه سریع تر این نقشه عملیاتی شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پرستار ، خشونت ، امیدوارم ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.