قرص های چربی هنوز استناد علمی ندارند و تنها راه جلوگیری از چاقی، عدم استفاده از نوشابه و اصلاح الگوی غذایی با مشورت پزشکان صورت می گیرد.

حاجی فرجی، رئیس انستیتو تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مردم در حالی  که از مصرف لبنیات سرباز میزنند به دلیل آنکه قیمت این محصولات بالاست و در صورتی که از باکس‌های نوشابه ها و دوغ های گاز دار بر سر سفره‌‌‌هایشان استفاده می‌کنند.

وی گفت: مصرف انواع نوشابه‌ها که جنبه غذایی و انرژی دهی ندارند و تنها انرژی کاذب در افراد ایجاد می کند و افراد در بیماری‌های غیر واگیر مبتلا می‌کند تا حدودی با تبلیغات رسانه‌ها کاهش پیدا کرده است ولی همچنان زندگی مدرن به دلایل ذائقه سازی و زندگی مردن استفاده می‌شود.

وی در خصوص مصرف بیش از حد مردم از مواد مضر افزود: باید اصلاح الگوی مصرف غذایی برای خانواده‌ها صورت گیرد به دلیل اینکه هیچ کدام از داروهایی که برای کاهش وزن به کار گرفته می‌شود موثر نیستند و تنها یکی دو دارو که متخصصین غدد برای بیماران خاص یا ویژگی‌های خاص بدنی و تجویز می شود و این دلیلی محکم برای رد کردن انواع داروهای چربی سوز از طرف رسانه هاست.

وی در پایان گفت: قرص‌های چربی سوز استناد علمی ندارد و تنها کاهش وزن باید توسط پزشکان برای افراد صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوشابه ، قرص ، چربی ، کاذب ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار