سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: براساس تصویب این کمیسیون نماینده اتاق بازرگانی از مجامع بنگاه‌های در حال واگذاری حذف شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا کاتب در نشست خبری خبرنگاران، با اشاره به هجدهمین جلسه کمیسیون تلفیق گفت: قرار بود در بودجه سال ۹۲، ۳۷ هزار میلیارد تومان واگذاری از سوی دولت صورت گیرد، که این میزان در اصلاحیه بودجه به ۲۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
 
وی افزود: از آنجایی که عملکرد سال ۹۲ دولت در بخش واگذاری‌ها مطلوب نبوده و تاکنون فقط ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های دولتی به فروش رسیده، احکامی را دولت در بخش واگذاری سهام عدالت آورده است.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: تاکنون ۹۶ هزار میلیارد تومان سهام عدالت در قالب تعاونی‌ها واگذار شده و سهم هر ایرانی ۱ میلیون تومان است.  
 
وی افزود: پیشنهادی مبنی بر اینکه برای ساماندهی سهام عدالت صندوق سرمایه گذاری طراحی شود به دست کمیسیون تلفیق رسید و کمیسیون از آنجایی که تشکیل این صندوق نیاز به قانون دائمی دارد و همچنین به دلیل تقویت تعاونی‌ها با ایجاد تشکیلات جدید مغایر اصل ۴۴ قانون اساسی مخالفت کردند.  
 
کاتب همچنین در ادامه اظهار کرد: در بخشی از واگذاری‌ها نماینده اتاق بازرگانی در مجامع بنگاه‌های در حال واگذاری شرکت می‌کرد و تا وقتی که واگذاری قطعی انجام نشده بود، نماینده اتاق از همه تصمیمات محرمانه آگاهی داشت که گاهی منجر به سوء استفاده می‌شد، از این رو کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرد که نماینده اتاق بازرگانی از مجمع بنگاه‌های در حال واگذاری حذف شود.  
 
وی با اشاره به پرداخت مطالبات دیون ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا گفت: براساس تفسیر ماده ۱۳ قانون ایثارگری سال ۱۳۸۹ پرداخت مطالبات ایثارگران مشمول سازمان بازرسی نمی‌شود، چرا که از آنجایی که پرداخت این دیون طولانی شده است، وجود سازمان بازرسی این پرداخت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، از این رو با تاکید کمیسیون تلفیق دیگر پرداخت دیون ایثارگران مشمول سازمان حسابرسی نمی‌شود.  
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این واگذاری‌ها به معنای پرداخت سهام به ایثارگران است یا نه گفت: کمیسیون تلفیق به این موضوع ورود نکرد و آنچه را که این کمیسیون تصویب کرده درباره پرداخت دیون از بخش واگذاری سهام است.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به موضوع تها‌تر در پرداخت بدهی‌های دولت ادامه داد: با تصویب کمیسیون تلفیق مقرر شد که دولت هر گونه گردش تها‌تر را به خزانه واریز کند و قیمت تها‌تر شده نباید از قیمت پایه کمتر باشد.  
 
وی همچنین با اشاره به ادامه جلسات کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق پیشنهاد داد که امشب جلسه فوق‌العاده برگزار شود که این موضوع در رای گیری در جلسه بعدازظهر امروز مشخص خواهد شد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین کمیسیون صبح و بعدازظهر فردا جلسه دارد و مجلس از صبح فردا جلسه علنی نخواهد داشت.  
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: کمیسیون ، کاتب ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار