وجود RVR در فرودگاه اصفهان؛ ضرورتي انكارناپذير

مديركل فرودگاه اصفهان خواستار تشكيل تيمي براي بررسي دلايل بروز پديده مه‌گرفتگي شديد در اطراف اين فرودگاه شد.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي قاسم‌زاده در هفتمين جلسه ستاد بحران استان اصفهان با بيان اينكه پديده آلودگي هوا تاثير زيادي در لغو و تاخير پروازهاي فرودگاه اصفهان داشته است؛ گفت: از16 تا 28 دي ماه بيش از 200 پرواز به‌دليل مه‌آلودگي هوا لغو و بيش از 15 هزار نفر از ادامه سفر بازماندند.

وي خواستار تشكيل تيمي براي مطالعه و بررسي دلايل ايجاد مه شديد در اطراف فرودگاه نسبت به ساير مناطق اصفهان شد.

قاسم‌زاده فعاليت كوره‌پزخانه‌هاي آجر، گچ، آهك و معادن شن و ماسه اطراف فرودگاه اصفهان را يكي از علل تشديد مه‌آلودگي عنوان كرد و اظهار داشت: فعاليت اين واحدها باعث ايجاد ذرات معلق در هوا و تشديد آلودگي‌ها و كاهش ديد خلبانان شده است.

به گفته وي تبعات لغو پروازها دامنگير بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اداري، اجتماعي، آموزشي و دانشگاهي، پزشكي و گردشگري شده است.

قاسم‌زاده در ادامه با اشاره به وجود دستگاه ILS در فرودگاه اصفهان كه با ديد 800 متر به بالا هواپيما مي‌تواند در آن فرود نمايد، بر ضرورت بهره‌مندي اين فرودگاه از دستگاه RVR كه يك سيستم هواشناسي اتوماتيك است، تاكيد كرد و افزود: در صورت نصب RVR در كنار ILS ميزان ديد لازم براي فرود هواپيما از 800 متر به 550 متر كاهش مي‌يابد كه باعث افزايش نشست‌ و برخاست هواپيما در ديد كم و مه آلودگي مي‌شود.

وي از اعلام خريد RVR توسط اداره‌كل هواشناسي استان اصفهان خبر داد و گفت: براي تكميل و نصب و راه‌اندازي اين دستگاه 15 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

قاسم‌زاده تصريح كرد: در صورت راه‌اندازي اين سيستم ابطال حدود 80 درصد پروازها اصلاح مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، اصفهان ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار