مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: پرواز‌های اصفهان و یزد به دلیل برخی مشکلات آب و هوایی دچار اختلال شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این اعزام‌ها از سایر شهرها انجام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن سرخوش، مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون 106 هزار و 450 زائر ایرانی در قالب 336 پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.
 
وی با اشاره به بازگشت بیش از 60 هزار زائر ایرانی به کشور، اظهار کرد: خوشبختانه این تعداد از زائران عمره گزار کشورمان، مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده‌اند و هم اکنون به میهن اسلامی بازگشته‌اند.
 
سرخوش افزود: 176 پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی و 160 پرواز زائران ایرانی با شرکت هواپیمایی سعودی انجام گرفته است.
 
وی ادامه داد: اطلاعات گذرنامه 202 هزار و 700 زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده و 132 هزار روادید برای عمره گزاران ایرانی صادر شده است.
 
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان این که در حال حاضر حدود 23 هزار زائر ایرانی در مدینه و 23 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، اضافه کرد: روزانه 14 پرواز از ایستگاه‌های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.
 
وی با ارزیابی مثبت از شیوه اعزام زائران به سرزمین وحی، گفت: پرواز اصفهان و یزد به دلیل برخی مشکلات آب و هوایی در این مدت دچار اختلال شده است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این اعزام‌ها از سایر شهرها انجام شد.
 
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در عملیات عمره 93-92 بیش از 850 هزار زائر ایرانی در قالب 7 هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
 
وی یادآور شد: مرحله دوم پروازهای عمره مفرده زائران ایرانی از 8 فروردین 1393 آغاز می‌شود.
 
عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از 26 آذر 92 آغاز شده و تا 6 تیر ماه 93 ادامه خواهد داشت.
 
پروازهای عمره زائران ایرانی از 20 ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه‌های مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.
 
نیمی از پروازهای عمره گزاران ایرانی با دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان و نیمی دیگر با شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد.

برچسب ها: آب ، هوا ، پرواز ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار