در ادامه درگیری‌ها بین پلیس و تظاهر کنندگان ،اجازه شلیک گلوله در تظاهرات اوکراین صادر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تظاهرات ضددولتی در شهر کی یف پایتخت اوکراین همچنان ادامه دارد. امروز این تظاهرات که در برف و سرمای شدید اوکراین برپا شده است به درگیری کشیده شد. به نیروهای پلیس و دستگاههای امنیتی اوکراین اجازه داده شده است به سمت معترضان گلوله جنگی شلیک کنند.

 وزارت کشور اوکراین چنین مجوزی را داده که نشان دهنده جدی شدن درگیری‌ها در این کشور است. براثر تیراندازی امروز در کی یف یک نفر از معترضان به شدت زخمی و در نهایت کشته شد. 

پلیس اوکراین کشته شدن این معترض اوکراینی را تایید کرد. به بدن وی 4 گلوله اصابت کرده بود. تظاهرات در اوکراین از سه ماه پیش شروع شده است.

 اما در 3 روز اخیر به شدت خشونت آمیز شده است. پلیس ضدشورش به سرکوب گسترده معترضان روی آورده است. معترضان با ایجاد موانعی در شب گذشته، برای خودشان سرپناه بوجود آورده اند. درگیری ها به شدت شدید است. پلیس از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش نیز بهره می‌گیرد. معترضان از بطری های آتش زا و سنگ و چوب برای تظاهرات خود استفاده می کنند. هفته گذشته مصوبه ای به تصویب رسید که براساس آن، تجمع بیش از 5 نفر ممنوع شد.  

باوجود همه تلاشها برای آرام نگاه داشتن تظاهرات، این اعتراضها به خشونت کشیده شد. مقامات اوکراین و روسیه می گویند این تظاهرات ازسوی غربی‌ها سازمان‌دهی شده است. اما نظر مردم اوکراین به صورت دیگری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار