وزرای دولت نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت قبول طرح صلح جان کری بین اسرائیل وفلسطین استعفا نمایند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحیات، وزرای دولت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده‌اند که در صورت قبول دولت وی با طرح صلح جان کری مبنی بر صلح بین اسرائیل و فلسطین استعفا می‌کنند.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل از وزرای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نقل کرده است که : احزاب دست راست در ائتلاف دولتی آماده نافرمانی در داخل حزب و دولت می‌باشند تا مانع رسیدن به یک توافق صلح طبق طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بشوند. یکی از وزرا گفته است : در همین زمان این افراد در مقابل رئیس دولت حد و مرز در رابطه با روند صلح تعیین می‌کنند و این بار این مسأله در مورد حزب "خانه یهوی" نیست بلکه از جانب افراد حزبی است که نتانیاهو به آن متعلق است.

لیست افرادی که اعلام کرده اند در صورت قبول طرح نافرمانی به راه می‌اندازند شامل زئیف الکین و "حوطیلی" ، و معاون وزیر جنگ اسرائیل "دانی دانون" و "یریف لیفین" عضو کنست حزب لیکود می‌شود . لیفین اعلام کرده است که این ائتلافی از افرادی است که وعده نافرمانی می‌دهند و این افراد اعلام می‌کنند که تعداد بیشتری از وزرا و نمایندگان و مسؤؤلین را با خود همراه می‌سازند.

وی گفته است که نشست‌های سری برای جذب وزرای دیگری بر ضد نتانیاهو انجام گرفته و "یائیر شامیر" وزیر کشاورزی اسرائیل به ریاست این گروه منصوب شده‌است.

شبکه ده اسرائیل همچنین نقل کرده است که لیفین در جلسات خصوصی گفته در صورت موافقت نتانیاهو با راه‌حلی سیاسی با فلسطینی‌ها طبق طرح جان کری ، وی استعفا خواهد نمود.

همچنین روزنامه اسرائیل امروز که نزدیک به نتانیاهو و حزب وی می‌باشد نوشته : شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل با اصرار نتانیاهو مبنی بر طرح درخواست اسرائیل به عنوان دولتی یهودی مخالفت نموده و این مسأله را تمام درگیری اسرائیل با فلسطینی‌ها عنوان نموده است.

نتانیاهو و حزبش پا را نیز از این فراتر گذاشتند و در طی نشست مطبوعاتی همتای کانادایی خود اعلام کرد : درخواست فلسطینی‌ها فقط یک اسطوره است و اعتراف به اسرائیل به عنوان دولتی یهودی جوهره اختلاف با فلسطینی‌هاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار