كدخدايی:

به استقلال رأی، قانون مندی و بي‌طرفی آيت‌الله جنتی در بررسی صلاحيت‌ها شهادت می‌دهم

معاون اجرائی سابق شوراي نگهبان با اشاره به 12 سال همكاری خود با اين نهاد، گفت: به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی‌ آيت‌الله جنتی به ويژه در امر بررسی صلاحيت‌ها شهادت می‌دهم.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل روابط عمومی شورای‌ نگهبان، "عباسعلی كدخدایی" در جلسه توديع خود به عنوان معاون اجرايی و امور انتخابات شورای نگهبان، ضمن تبريك ولادت با سعادت پيامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنين ايام‌الله ماه بهمن اظهار داشت: از اعضاي شورای نگهبان كه در مدت 12 سال گذشته بنده را تحمل كردند تشكر می‌كنم.

كدخدايی ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت‌الله رضوانی، مرحوم آيت الله قديری و مرحوم آقای زواره‌ای اعضای سابق اين نهاد گفت: شورای نگهبان اعضای ديگری هم داشت كه اكنون در جاهای مختلفی مسئوليت دارند، از آنها و اعضای حاضر شورای نگهبان و عزيزانی كه به تازگی به عضويت شورای نگهبان در آمده‌اند نيز تشكر می‌كنم.

مشاور عالی دبير شورای نگهبان با اشاره به تجربيات خود در شورای نگهبان، افزود: از اعضای شورای نگهبان به ويژه حضرات آيات يزدی و مؤمن و در رأس آنها حضرت آيت‌الله جنتی درس‌های بسياری آموختم و اغراق نمی‌كنم كه هر چه دارم در اين 12 سال در شوراي نگهبان آموختم.

وی افزود: از ويژگي‌های برجسته اعضای شورای نگهبان به خصوص آيت‌ا... جنتي، توجه به نظم است. پس از انقلاب اسلامی در مسئوليت‌هاي مختلفي كه داشتم،‌ با شخصيت‌های بسياری همكاری كردم اما دو نفر به نظم بسيار اهميت می‌دادند. اولين نفر حضرت آيت‌الله شهيد بهشتی بودند كه در اوايل انقلاب در خدمتشان بودم و دومين نفر حضرت آيت‌الله جنتی هستند كه هميشه بر نظم تأكيد زيادی داشتند و هر گاه در جلسه‌ای اندكی تأخير داشتيم، ايشان تذكر می‌دادند.
 
كدخدايي به استقلال رأي، قانون مندي و بي‌طرفي آيت‌ا... جنتي به ويژه در امر بررسي صلاحيت‌ها اشاره كرد و گفت: نكته ديگري كه بايد شهادت بدهم، بي طرفي حضرت آيت‌ا... جنتي و توجه ايشان به قوانين و مقررات است. دبير شوراي نگهبان، همواره در بررسي صلاحيت كانديداها، از ما دلايل و مستندات را مي‌خواستند و اگر اين دلايل و مستندات قوي بود، ترديدي در تصميم‌گيري نداشتند.

وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در توصيف آيت‌الله جنتی گفت: همان طور كه مقام معظم رهبری فرمودند، آيت الله جنتی، از نعم بي بديل الهی هستند. آن چه من از ايشان آموختم ساده‌زيستی، تأكيد بر قانون و موازين اسلامی بود و اين بيشترين سرمايه‌ای است كه بنده حالا كه از خدمت در شورای نگهبان مرخص می‌شوم، دارم.

كدخدايی با اشاره به انتخاب شايسته دكتر ره‌پيك به عنوان معاون اجرائی و امور انتخابات شوراي نگهبان و ضمن تبريك به وي افزود: از اين كه حضرت آيت‌الله جنتی، سكان اين سمت را به دست برادر گرامی جناب آقاي دكتر ره‌پيك سپردند، خوشحالم. ايشان از اساتيد با سابقه و از جمله صاحب‌نظران دانشگاه بوده و با سابقه مديريتی بسيار خوبي كه دارند، قطعا آينده روشنی خواهند داشت. بايد همه به ايشان كمك كنيم تا اين وظيفه قانونی و اسلامی كه بر عهده گرفته‌اند را به خوبی انجام دهند. بنده هم براي ايشان آرزوي موفقيت دارم.

وي با اشاره به ايام‌الله دهه فجر گفت: جامعه اسلامی ما با حضور مبارك حضرت امام خمينی (ره) شكل گرفت و با هدايت ايشان، جامعه از مسيرهای ديگر به مسير اسلام آمد. همه ما بايد پاسدار نظام اسلامي باشيم و وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهيم. براي همه ما، انجام مأموريت‌های محول شده اجرايی، واجب است زيرا به فرموده حضرت امام خمينی (ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.
 
كدخدايی تأكيد كرد: بنده هيچ گاه براي سمت پيش‌قدم نشده‌ام و آنچه در مدت خدمتم در شوراي نگهبان انجام داده‌ام، وظيفه‌ام بوده و منتي نيز ندارم و انشاء‌ا... كه خطاهايم كم بوده باشد و اين خدمت باعث افتخار من است.

وی با تأكيد بر لزوم تغيير و تحول در سطح مديريت همه دستگا‌ه‌ها گفت: تغيير در سطح مديريت يكی از اصول مديريتی است كه بايد انجام شود. من نيز از كار خسته نشدم ولي اعتقاد دارم كه پست‌ها، مانند سنگر هستند و هر كسی لازم است تغيير سنگر دهد. بايد كسان ديگری هم بر اساس افكار جديدی كار كنند.

مشاور عالی دبير شورای نگهبان در مورد خاطرات خود در شورای نگهبان اظهار داشت: در هنگام بررسي‌ صلاحيت‌ كانديداها، افرادي از طرق مختلف سفارش می‌كردند و براي تأييد صلاحيت برخي افراد مورد نظرشان فشارها زيادی می‌آوردند اما شورای نگهبان همواره با تأكيد بر لزوم اجراي قانون و مقررات به وظيفه خود عمل می‌كرد و قاطعانه تصميم می‌گرفت و سفارش هيچ فردی در اين تصميم‌گيری تأثيری نداشت.

كدخدايی در پايان از همه مديران، رؤساي دفاتر استاني و كاركنان شوراي نگهبان قدردانی و برای آنها آرزوي سلامت و موفقيت كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار