"حمید آذرنگ" نویسنده، جای فرهنگ کتابخوانی را در مدیریت اداره کتاب خالی دانست.

"حمید آذرنگ" نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: تا زمانیکه نگاه نظارت دولتی بر مدیریت فرهنگی جامعه است یک شخص قادر به ایجاد تغییری جدید در زمینه مدیریت فرهنگی جامعه نیست.
 
وی افزود: امیدوارم علی شجاعی صائین در حدود تعریف شده در ممیزی کتاب و حتی بیشتر از آن بتواند به وضعیت کنونی نشر کشور سروسامانی بدهد.
 
این نویسنده ادامه داد: تعداد زیادی از افراد برای مدیریت فرهنگی آمدند و ما برای تغییر و تحول فرهنگ کشور به آنان متوسل شدیم ولی به هدف مطلوب دست نیافتیم بنابراین به این نتیجه رسیدیم که دست به دامان شدن غلط است و به همین خاطر با آمدن فرد جدیدی به عنوان مدیر فرهنگی دست و دلمان می‌لرزد.
 
آذرنگ تصریح کرد: مسئولان باید به مدیریت مدیر اداره کتاب اعتماد کنند تا او نیز قادر به پاسخگویی مناسبی برای اعتماد آنان باشد و در پایان فصل به دنبال مقصر برای کارهای انجام نشده در زمینه فرهنگ نباشیم بخشی از سرخوردگی‌های فرهنگی و هنری به عملکرد نادرست و طرح چشم اندازهای جدید فرهنگی بر می‌گردد.
 
این نویسنده عنوان کرد: در مدیریت اداره کتاب، جای فرهنگ کتابخوانی خالی است می‌توان بی‌نهایت نشر در کشور داشت چه اتفاقی رخ داده که چنین فضایی در کشور نیست.

وی اظهار داشت: ما برای پیوند کودکان با کتاب اقدامی نکردیم. فرهنگسازی برای کتابخوانی بیش از اعمال اقداماتی که در کوتاه مدت نتیجه بدهد و به چشم بیاید به بهبود فضای نشر کشور کمک می‌کند.
 
این نویسنده خاطر نشان کرد: تغییر نگرش در مدیریت اداره کتاب نسبت به نشر کشور ایجاد کنیم تا آشتی مجدد مردم با کتاب صورت بگیرد و این مسئله سبب ایجاد انگیزه در بین ناشران کشور می‌شود.
 
انتهای پیام/ ص
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.