داوود چراغی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: تبلیغات در خصوص خرید کالا و یا اهداء جوایز باید بهگونهای باشد که تولیدات داخلی در اولویت و سیاستهای تنظیم بازار اعمال شود.
وی تولید محصول باکیفیت که بتواند اشتغالزایی را در کشور توسعه و فرهنگ عمومی را در خرید کالای ایرانی و کاهش میزان وابستگی بر واردات را گسترش دهد در رأس نظام ضروری دانست و تصریح کرد: با گسترش قوانین مربوط به تبلیغات باید در مقابل، با سودجویانی که حقوق مصرفکننده را پایمال میکنند مقابله کرد.
چراغی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کالاهای فاقد کیفیت که مبدأ یا مقصد مشخصی ندارند با ورود در رسانههای جمعی، بازارهای داخلی را اشباع میکنند.
استادیار مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق در کشور نباید به راحتی صورت گیرد افزود: نظارت و کنترل بر روی کالا فقط منوط به گمرک و مبادی قانونی ورودی کشور نیست و کنترل و بازرسی و جلوگیری از کالای قاچاق در تمامی مراحل لازم و ضروری است.
مشاوره امور تشکلهای صنفی افزود: نظارتهای نادرست و عدم آموزش صحیح بازرسان گاهی میتواند منجر به ایجاد مشکلاتی در مراحل ورود و عرضه باشد.
انتهای پیام/