مديرعامل راه آهن جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي را از اولويت هاي مهم راه آهن برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن پور سيد آقايي در جلسه شوراي هماهنگي مديران راه آهن با بيان اين مطلب گفت: ضرورت دارد به سرمايه گذاري بخش خصوصي توجه بيشتري شود و جذب سرمايه گذاري از موضوعات جدي سازمان است.
 
وي افزود: به همين دليل سرمايه گذاري بايد به صورت جدي در راه آهن تقويت شود و دراين راستا مصمم به تفکيک دفتر سرمايه گذاري و امور بين الملل به دو بخش سرمايه گذاري و بين الملل هستيم.
 
آقايي ادامه داد: با تغيير در ساختار کميسيون عالي سوانح راه آهن، براي نخستين بار اغلب اعضاي اين کميسيون از خارج از سازمان انتخاب شده اند، زيرا اين کميسيون به عنوان مرجعي عالي رتبه بايد بدون هيچ پيش داوري نسبت به سوانح قضاوت کند.
 
وي افزود: سه نفر از اعضاي اصلي و سه نفر اعضاي علي البدل اين کميسيون از مديران باسابقه راه آهن که در حال حاضر سمت اجرايي در سازمان ندارند انتخاب شده اند.
 
 پورسيد آقايي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از كند بودن روند انجام پروژه ها و امور اداري، بر جديت در کار و سرعت بخشيدن به امور با استفاده از ابزارهاي جديد و نيروي توانمند تاکيد کرد.
 
مديرعامل راه آهن در ادامه با بيان اينکه در دنيا خطوط قطارهاي حومه اي از خطوط مترو مستقل هستند افزود: چيزي كه اكنون در كشور به نام قطار حومه اي وجود دارد با تعريف متداول جهاني آن مغايرت دارد، زيرا قطار حومه اي بايد از خارج شهر شروع شده و در مركز شهر با خطوط مترو ايستگاه تبادلي داشته باشد و با اين رويكرد احداث خطوط حومه اي در شهرهاي اصلي كشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار