تولید قند و شکر قهوه‌ای علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی نقش مهمی در رونق صادرات این کالا به بازارهای جهانی دارد.

صادق مدیر فروش کارخانه شکر سرخ مازندران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اولین کارخانه تولید شکر و قند قهوه‌ای طی چند ماه گذشته در بابلسر با ظرفیت تولید روزی 250 تن به بهره‌برداری رسید که این ظرفیت تا سقف روزانه 500 تن قابل افزایش است.
 
صادق تصریح کرد: قند و شکر قهوه‌ای همان عصاره طبیعی نیشکر است که پس از استحصال از نیشکر بدون فرآوری خاص و افزودن مواد افزودنی فقط از حالت مایع به کریستال تبدیل شده و برای مصرف پس از بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو قند و شکر قهوه‌ای برای فروش به سوپر مارکت‌ها 4000 تومان و برای عرضه به مصرف‌کننده نهایی 5000 تومان است.
 
وی درباره ویژگی‌های قند و شکر قهوه‌ای گفت: این قند و شکر دارای املاح معدنی از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است، ضمن آنکه برای جلوگیری از پوکی استخوان، رشد استخوان و رفع بیماری‌های پوست صورت بسیار مفید است.
 
وی با بیان آنکه قند و شکر قهوه‌ای یک غذای کامل برای کودکان محسوب می‌شود عنوان کرد: این قند و شکر دارای 2 تا 3 درصد رطوبت بوده و از نظر نمایشگاهی جزء غذای سالم و طبیعی محسوب می‌شود.
 
صادق تأکید کرد: مسئولان استقبال خوبی از تولید این نوع قند و شکر در کشور داشتند و پیگیر بازاریابی و توسعه تولید آن و در نهایت صادرات این محصول به کشورهای خارجی هستند زیرا هم‌اکنون انگلستان بزرگ‌ترین تولیدکننده قند و شکر قهوه‌ای در جهان می‌باشد و رتبه دوم مربوط به کشور استرالیا است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قند ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۳:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
چرا قیمت شکر قهوه ای که تولیدش کار کمتری نسبت به شکر سفید میبره،بیشتر از شکر سفیده?!!!!!
آخرین اخبار