رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری پیاده روی خانوادگی در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در منطقه22 در روز پنج شنبه خبر داد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد شاعری درباره پیاده روی خانوادگی در هفته هوای پاک در کنار دریاچه شهدای خليج فارس اظهار كرد: 90 همایش پیاده روی برای این هفته برنامه ریزی شده که برگزاری پیاده روی در منطقه 22 نیز جزو این برنامه ها بوده است. هدف
 
وی هدف از انجام آن را حفظ سلامت شهروندان و محيط زيست و آموزش راهكارهاي پيشگيري از آلودگي هاي زيست محيطي به ويژه آشنايي با منابع آلاينده دانست.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوای شهر تهران نیازمند همکاری آحاد مردم است، افزود: همکاری و مشاركت باعث می شود تا بتوانیم از حمل و نقل عمومی بيشتر استفاده کنیم که این موضوع در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود. به عبارت دیگر هریک از ما به همان اندازه که در آلودگی هوا سهم داریم باید در کاهش آن نیز مشارکت نماييم.

شاعری با اشاره به اینکه این همایش یک راهپیمایی خانوادگی بود، یادآور شد: در پایان این مراسم برنامه های نمایشی و هنری برگزار شد و همچنین جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا گرديد.

شاعری همچنین ادامه داد: پیاده روی هم یکی از کارهای خوبی است که در عصر صنعت به فراموشی سپرده شده و هدف ما از برگزاري اين همايش ها ترويج فرهنگ پياده روي و ادامه يافتن آن است.

وی با بیان اینکه در این هفته برنامه های متنوعی از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار اجرا شد، تصریح کرد: معاینه فنی موتورخانه هاي ساختمان هاي شهرداري، آغاز طرح تعویض کاتالیست و كنيستر 1200 تاکسی پراید، طرح جهادی معاینه فنی خودروهای شهرداری و روز بدون خودرو از جمله این برنامه ها بود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین ادامه داد: 90 همایش پیاده روی، 400 کارگاه آموزشی، تولید و پخش تیزرهای تبلیغاتی، اقدامات ترویجی آموزشی از دیگر فعالیت های این ستاد در هفته هوای پاک بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار